گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

کاربرد هیتر و بخاری سقفی در سالن های صنعتی

کاربرد هیتر و بخاری سقفی در سالن های صنعتی

دمای محیط‌های صنعتی گرم شده بر برخی جنبه‌های سلامتی و ایمنی، همچنین بر بهره‌وری، یکپارچگی ساختمان و در واقع آنچه در داخل آن است تأثیر می‌گذارد. این قانون نیست، اما به طور گسترده‌ای شناخته شده است که کارگران بسته به نوع کاری که انجام می‌دهند در 16 تا 24 درجه سانتی‌گراد بهترین عملکرد را دارند. استفاده از بخاری سقفی در سالن های صنعتی بهترین گزینه برای شما می باشد.

سطوح بالاتر فعالیت بدنی، یعنی کار دستی، در دماهای پایین به بهترین نحو انجام می‌شود و ریسک کمتری از استرس ناشی از گرما را شامل می‌شود. برعکس کارهای اداری و کارهای خوب و ماهرانه به دمای کمی بالاتر نیاز دارند.

علاوه بر عواقب آشکار گرمایش ناکافی، گاهی اوقات مواردی از حرارت، نامناسب طراحی شده یا ضعیف کنترل می‌شود که منجر به گرم‌ شدن بیش از حد می‌شود. جایی که مسائل می‌تواند شامل سطوح پایین تمرکز کارکنان، سرگیجه، غش یا حتی گرمازدگی باشد. این مسئله عجیب‌ و غریب می‌تواند در جایی ایجاد شود که بافت یک ساختمان قدیمی با استانداردهای مدرن ارتقا یافته است، اما گرمایش در سالن های صنعتی قدیمی و در نتیجه بیش از اندازه حفظ شده است.

صرف‌نظر از پیامدهای اجتماعی، هزینه کربن و انرژی بسیار بیشتر از حد موردنیاز خواهد بود. این امر نه‌ تنها می‌تواند ناشی از استفاده از هیتر‌های اشتباه باشد، بلکه می‌تواند به‌ خاطر عدم کنترل مناسب سیستم گرمایشی و تابشی و همچنین تهویه نامناسب و گردش هوا باشد. بنابراین با گرماتاب در سالن های صنعتی همراه ما باشید.

 

این مقالات را از دست ندهید : گرمایش سوله

 

روش‌های انتقال حرارت در سالن‌ های صنعتی

 

قبل از پرداختن به بخاری سقفی در سالن های صنعتی بهتر است با انواع روش‌های انتقال گرما آشنا شوید:

 

  • همرفتی

انتقال حرارت همرفتی زمانی اتفاق می‌افتد که گرما در اثر حرکت سیال (مانند مایع یا گاز) منتقل می‌شود. دو نوع اصلی همرفت وجود دارد، همرفت آزاد و جابه‌جایی اجباری. همرفت آزاد زمانی اتفاق می‌افتد که سیال به طور طبیعی بر اثر گرادیان گرما جریان یابد. به‌ عنوان‌ مثال، هوای گرم بالا می‌رود و هوای سرد فرو می‌رود؛ بنابراین همرفت طبیعی تمایل حرکت هوای گرم به بالای هوای سرد را توصیف می‌کند.

با حرکت هوا، مقداری از گرمای هوای گرم به هوای سرد منتقل می‌شود. همرفت اجباری شرایطی را توصیف می‌کند که از نیروی خارجی برای تسریع جریان سیال استفاده می‌شود. استفاده از فن یا همزن برای ایجاد حرکت در مایع یا گاز نمونه‌ای از همرفت اجباری است.

 

این مقالات را از دست ندهید : بخاری تابشی سقفی

 

  • رسانش

انتقال حرارت رسانا متداول‌ ترین روش انتقال حرارت برای مواد جامد است. هنگامی که یک جامد با یک بخاری رسانای سنگین گرم می‌شود، اتم‌های میکروسکوپی (یا ذرات) که جامد را تشکیل می‌دهند، گرم‌تر می‌شوند و با سرعت بیشتری ارتعاش می‌کنند. انرژی ناشی از ارتعاشات به اتم‌های مجاور منتقل می‌شود که گرم‌ شدن آنها نیز شروع می‌شود. گرمایش رسانا معمولاً در جامدات مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا آنها دارای ساختار مولکولی متراکم و تکراری هستند.

 

  • تابشی

انتقال حرارت هیتر تابشی، انتقال حرارت با استفاده از امواج الکترومغناطیسی است. اجسام در دمای بالای صفر مطلق به دلیل حرکت تصادفی ذرات خود، انرژی حرارتی از خود ساطع می‌کنند. انرژی حرارتی به شکل امواج الکترومغناطیسی منتشر می‌شود که از جسم منتشر می‌شود. انرژی موجود در این امواج می‌تواند اجسام، مایعات و گازهای اطراف را گرم کند. نمونه‌های متداول گرمای تابشی شامل حرارتی است که از خورشید احساس می‌کنیم و گرمای مورد استفاده برای پختن اجسام در اجاق سنتی است.

 بخاری سقفی در سالن های صنعتی

انتقال حرارت تابشی، انتقال حرارت با استفاده از امواج الکترومغناطیسی است

 

 

آیا گرمایش کارآمد در سالن صنعتی امکان‌پذیر است؟

برای یافتن مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ حل برای گرمایش در سالن های صنعتی، باید "مسیر" صرفه‌جویی در انرژی را دنبال کنید. برای شروع، فضای کف، ارتفاع داخلی، عملکرد و عایق‌کاری (در صورت وجود) سالن را در نظر بگیرید. اما مرحله بعدی چیست؟

در اینجا یک دوره سریع وجود دارد که شما را راهنمایی می‌کند تا راه خود را در میان کارآمدترین فناوری‌های تهویه مطبوع پیدا کنید. یک راه‌حل واقعی؛ تهویه، سرمایش و گرمایش در یک دستگاه واحد. تهویه مناسب به‌ اندازه گرمایش یا سرمایش سالن اهمیت دارد؛ بنابراین صرفه‌جویی در این مورد ارزش ندارد.

از آنجایی‌ که تجهیزات سقفی فقط می‌توانند روی سقف‌های مسطح یا کنار ساختمان‌ها نصب شوند، ممکن است بهترین گزینه به عنوان هیتر تابشی در سالن های صنعتی با شکل متفاوت باشد. متأسفانه نصب داخلی برای خنک‌کننده کندانسورها دشوار است. تجهیزات جابه‌جایی هوا برای اطمینان از کیفیت هوا بسیار مهم است. علاوه بر این، گرم‌کننده‌های مستقیم مزایای زیر را ارائه می‌دهند:

  • دمای موردنیاز و هوای تازه را در زمان انتشار نویز پایین حفظ می‌کند.
  • اندازه جمع‌وجور + نگهداری کمتر - این ترکیب رضایت شما را تضمین می‌کند.
  • نصب سریع تضمین شده است؛ بنابراین خرابی طولانی رخ نمی‌دهد.

گفتنی است ارائه جایگزین برای تهویه مطبوع پمپ حرارتی آسان نیست. (اما این امکان وجود دارد)

 

 

تهویه مطبوع در فضاهای بزرگ - سقف‌ها؛ مزایا و معایب

وقتی صحبت از گرمایش یا خنک‌ کردن فضاهای وسیع می‌شود، سقف و هیتر سقفی صنعتی یا گرماتاب صنعتی یکی از بهترین راه‌حل‌ها است، زیرا می‌توان آن را در انبارها، آشیانه‌ها، سالن‌های لجستیک یا صنعتی، ایستگاه‌های راه‌آهن یا سالن‌های ورزشی بدون ساختمان مهندسی اختصاصی نصب کرد یا به عنوان سیستم گرمایشی در دامداری از آنها بهره برد؛ لوله‌ها نیز می‌توانند به‌ راحتی متصل شوند.

 

گرماتاب در سالن های صنعتی یک چالش است

این گرمایش تابشی یا هیتر سقفی صنعتی یک سیستم گرمایش در سالن های صنعتی است که بسیار محبوب است، زیرا مشتریان تجهیزات آزمایش شده، قابل‌ اعتماد و جمع‌وجور را به‌ راحتی تنظیم می‌کنند. پمپ حرارتی و برقی اضافی نیز موجود است، بنابراین نیازی به آب داغ یا گاز برای گرمایش در سالن های صنعتی نیست.

 

بیشتر بخوانید: گرمایش تعمیرگاه با سیستم گرمایش تابشی

 

با وجود اینکه فکر می‌کنید همه فناوری‌های سقفی گرمایش سالن مقرون‌به‌صرفه‌ترین هستند و مزایای آن را بدون اشکال برجسته می‌کنند، در واقع این‌طور نیست. سقف‌ها نیز دارای معایبی هستند، زیرا کاربران دارای نوسان بیشتری در تنظیم دما نسبت به سیستم‌های معمولی هوای سرد و گرم هستند. اگر چه برای تهویه فضاهای کوچک‌تر، قطعاً به راه‌حل متفاوتی نیاز خواهید داشت.

 

وقتی صحبت از گرمایش یا خنک‌ کردن فضاهای وسیع می‌شود، سقف و هیتر سقفی صنعتی یکی از بهترین راه‌حل‌ها است!

 

نتیجه گیری

گرمایش در سالن های صنعتی یک چالش است که در آن نه‌ تنها قیمت، هزینه‌های بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری باید در نظر گرفته شود. بلکه به‌ این‌ ترتیب با بخاری سقفی در سالن های صنعتی می‌توانید زمان خرابی و شکایات کارکنان را به حداقل برسانید.

اگر به دنبال راه حلی برای گرماتاب در سالن های صنعتی یا سیستم گرمایش تابشی در دامداری هستید، در این صورت به‌صرفه‌ترین مفهوم را پیدا کرده‌اید که به بهترین شکل با مجاری هوایی ترکیب شده است. گرم‌کن‌های سقفی یکی از بهترین راه‌حل‌ها با رعایت مقررات ایمنی است، زیرا شما آن را فقط در محل کار افراد اجرا می‌کنید. به لطف گرمایش و سرمایش منطقه، کارکنان می‌توانند به‌ راحتی بدون وقفه اضافی و با شکایات کمتر کار کنند.

جهت سفارش بخاری سقفی در سالن های صنعتی با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید(38482273-051 - 22032002-021).

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی و کارخانه ها
سیستم گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی و کارخانه ها
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش سالن های ورزشی
سیستم گرمایش سالن های ورزشی
یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲
نمایش مقاله انواع روش های گرمایش سوله
انواع روش های گرمایش سوله
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.