گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش انبار

گرمایش انبار

وجود سیستم های گرمایش تابشی در انبار علاوه بر حفظ آسایش و رفاه کارمندان در شرایط نگهداری ذخایر موجود در انبارها نیز موثر می باشند. برخی از مواد ذخیره شده در انبار در صورت وجود دمای نامناسب دچار صدمات جبران ناپذیری می شوند. عوامل مختلفی هستند که بر انتخاب یک سیستم کارآمد گرمایش انبار تاثیر می گذارند. نوع قرارگیری موجودی انبار، ساختار انبار و حتی ارتفاع انبارها از جمله عوامل موثر بر طراحی یک سیستم گرمایشی اصولی می باشند. از این بین باید به این موضوع نیز توجه داشت که حفظ حرارت مطلوب در انبار می تواند بر کیفیت مواد ذخیره شده در انبارها تاثیر بگذارد. بی توجهی به این موضوع می تواند سلامت مواد ذخیره شده در انبار را به خطر بیندازد.

 

نکات مهم در انتخاب سیستم گرمایش انبار

در انتخاب یک سیستم گرمایش تابشی در انبار شما نیاز به توجه به عوامل متعددی دارید. کنترل شرایط دما و رطوبت محیط یکی از مهمترین مواردی است که در انتخاب سیستم گرماتاب در انبار باید در نظر گرفته شود. توجه به این امر می تواند بر خاصیت انبار شوندگی محصول شما بسیار موثر باشد. همچنین این سیستم باید قادر به تامین شرایط مناسب برای فعالیت کارمندان انبار باشد.

گرمایش انبار

یکی دیگر از موارد با اهمیت در گرم کردن انبار قدرت این سیستم ها در انتقال دما به تمام نقاط انبار می باشد. یکی از مهمترین شرایطی که در انبار باید به آن توجه نمود حفظ دمای محیط در محدوده دمایی +4 درجه سانتی گراد می باشد. کاهش شدید دما در انبار سبب غیر كاربردی شدن سیستم های اطفای حریق در این مکان ها می شود. در نتیجه سیستم گرمایش تابشی در انبار باید به گونه ای طراحی گردد که قادر به حفظ یکنواخت دما در محیط باشد.

 

گزینه های مناسب برای گرمایش انبار

تامین گرمای محیط محدود به فضا و مکان خاصی نمی شود. شما همواره برای حفظ شرایط خاص در محیط های مختلف نیازمند تامین گرما و سرمای مناسب در آن محیط ها می باشید. اما آنچه که توجه به این امر را بیشتر با اهمیت جلوه می دهد لزوم وجود سیستم هایی با ضریب امنیتی بالاتر در انبارها می باشد. انتقال حرارت در سیستم های تابشی با آنچه پیش از این در سیستم های همرفتی اتفاق می افتاد کاملا تفاوت می باشد. در این سیستم ها حرارت به سبک ترین عنصر یا همان هوا با کمترین چگالی منتقل می شود. در نتیجه افراد شاغل و اشیاء موجود که دارای چگالی بالایی هستند از بیشترین میزان حرارت در محیط بهره مند می شوند.

در این روش شما قادر به تنظیم دقیق میزان گرمای انبار می باشید. یکی دیگر از امکاناتی که با انتخاب این سیستم در اختیار شما قرار می گیرد خارج نمودن بخش خاصی از محیط انبار از بازه حرارتی است. یکی از مناسب ترین نمونه سیستم گرمایشی در انبارهای مرتفع در ایران بخاری تابشی یا همان سیستم گرمایشی و تابشی می باشند. این سیستم ها در انبارهایی با ارتفاع بالای سه متر بیشترین کارایی را از خود نشان می دهند.

 

این مقالات را از دست ندهید : راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله

 

مزایای استفاده از گرمایش تابشی در انبار

اولین مزیتی که در استفاده از این سیستم ها می توان یافت حذف سیستم های گرمایشی با قدرت اشغال فضای زیاد مانند موتورخانه ها و یا سیستم های انتقال حرارت از محیط می باشد. نصب و راه اندازی هیتر تابشی در انبار به دلیل قابلیت قرارگیری در فضاهای پرت انبار مانند سقف و یا دیوارها بسیار بیشتر از سایر روش های انتقال حرارت توجیه عملی و اقتصادی دارد. با نصب این سیستم در انبار شما شاهد کاهش بیشتر هزینه های جاری در اثر تولید و انتقال حرارت در فضای انبار می باشید. 

سیستم گرماتاب در انبار

سیستم هیتر تابشی در انبار دارای ساختاری ساده و در عین حال مجهز به تکنولوژی های روز دنیا می باشد. این سادگی سبب می شود تا مراحل نگهداری از این سیستم برای کاربران آنها ساده تر باشد. در سیستم های گرمایشی ما شاهد استقلال بخش های مختلف در آن می باشیم. این امر می تواند سبب کاهش هزینه های جاری در زمان تعمیر و یا نگهداری سیستم هیتر تابشی گردد. 

همچنین استفاده از این سیستم می تواند در حفظ سلامت محیط بسیار موثر باشد. در سیستم گرمایش تابشی انتقال و جابه جایی هوا مانند نمونه های گرمایشی دیگر صورت نمی پذیرد. این امر باعث می شود تا از انتقال موجودات میکروسکوپی که عامل اصلی بیماری هایی نظیر آلرژی های مزمن می باشند در محیط جلوگیری نمایند. همچنین کاربرد این سیستم در محیط انبار احتمال مشکلاتی نظیر ترکیدگی و نشت لوله و سختی آب که در سیستم های دیگر بسیار رایج می باشد را به شدت کاهش می دهد.

 

معرفی کلی سیستم گرمایش تابشی در انبار

هیتر تابشی لوله ای مدل L در ساختار کلی خود از مشعل های حرارتی، لوله های آتشخوار و در نهایت منعکس کننده ها و یک فن مکنده تشکیل شده اند. در این سیستم ها گاز شهری در تماس با میزان مناسبی از اکسیژن در لوله ها محترق می شود. در طی انجام این فرایند دمای لوله ها تا حدود 300 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. این حرارت توسط منعکس کننده ها به قسمت های پایینی سیستم منتقل می شود. در نهایت انتقال حرارت به صورت تابشی در محیط به وقوع می پیوندد.

سیستم گرمایش انبار

باید به این نکته نیز توجه نمود که بخاری تابشی در انبار به صورت کاملا مستقل نصب و راه اندازی می گردد. این امر باعث می شود تا خرابی در یک بخش از سیستم باعث از کار افتادن عملکرد کل سیستم نگردد. در بخاری تابشی انتقال حرارت به صورت تابشی در محیط محقق می گردد. در نتیجه هر وسیله و یا موجودی که در تماس با تابش صورت گرفته از دستگاه باشد می تواند این حرارت را کاملا دریافت نماید.

در نتیجه این عمل دمای تابشی خارج شده از گرمایش تابشی در انبار بسیار بیشتر از دمای هوای می باشد. این امر در تامین آسایش افرادی که در تماس مستقیم با گرمای خارج شده از بخاری تابشی می باشند بسیار موثر است. در نتیجه می توان اینگونه بیان نمود که انتخاب گرم کردن انبار با استفاده از بخاری های تابشی کاملا امری مقبول و اقتصادی می باشد.

 

نتیجه گیری

 سیستم های گرمایشی در انبار را می توان با روش های متعددی که برای این امر طراحی گردیده است اجرایی نمود. اما در کل یکی از بهترین روش های انتقال حرارت استفاده از سیستم گرمایش تابشی در انبار می باشد. برای خرید هیتر تابشی جهت گرم کردن انبار با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید.(38482273-051 - 22032002-021)

مقالات مرتبط

نمایش مقاله  هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر تابشی چیست؟
هیتر تابشی چیست؟
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.