گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

با تبدیل کولر پوشالی به سلولزی می‌توانید از مزایای مربوط به این کولرها بهره‌مند شوید. کولرهای پوشالی از جمله پرمصرف‌ترین انواع سیستم‌های برودتی در کشور ما محسوب می‌شوند. اگر چه این کولرها دارای توان مناسبی هستند، اما میزان انرژی موردنیاز جهت بکارگیری آنها بسیار بالا است. با بهره‌گیری از پد سلولزی کولر آبی این اختیار به ما داده می‌شود که با تبدیل کولر پوشالی به سلولزی، میزان مصرف چنین کولرهایی را کاهش دهیم و در عین‌ حال راندمان آن‌ها را بیشتر کنیم.

تبدیل کولر آبی پوشالی به کولر سلولزی شامل مراحل مختلفی است که هر یک از آنها باید با دقت صورت بگیرند،‌ در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که نتیجۀ نهایی مورد قبول واقع شود. در این متن قصد داریم به کلیۀ مزایای مربوط به این امر بپردازیم و در پایان نیز یک راه جایگزین طلایی را به شما ارائه کنیم؛ بنابراین اگر قصد دارید اطلاعات خود را افزایش دهید تا پایان با ما همراه باشید.  

نقطه تمایز بین کولرهای پوشالی و سلولزی

پیش از بررسی مزایای مربوط به تبدیل کولر پوشالی به سلولزی باید به تفاوت این دو ساختار اشاره کنیم. پوشال یک ساختاری پیچیده و درهم‌ تنیده دارد. همین امر منجر به آن می‌شود که آب به‌ خوبی در آن جریان نیابد و در نتیجه بخش زیادی از‌ آن همواره خشک باشد. این درحالی‌ است که سلولز از یک پترن یا ساختار یکسان و مهندسی‌‌ شده بهره می‌برد. همین امر موجب می‌شود تا روند پخش آب در آن به‌ درستی صورت بگیرد (امری که در رابطه با بهبود عملکرد کولر اهمیت دارد).

تمایز بین کولر پوشالی و سلولزی

فواید اصلی تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

هما‌نطور که گفته شد، تبدیل کردن کولر آبی پوشالی به سلولزی مزایای متعددی دارد. در واقع وجود همین مزایا منجر به آن شده است که کاربران بسیار زیادی متقاضی انجام این امر باشند. از بین این مزایا باید به مواردی عدم جمع ‌شدن آلودگی و همچنین عدم ایجاد حساسیت اشاره کنیم. هر یک از این موارد می‌‌توانند برای کاربران زیادی به‌ عنوان گزینه‌ای مهم تلقی شوند و به همین جهت باید به آنها توجه داشته باشیم.

  • افزایش هوادهی و خنک‌کنندگی

وقتی که کولر آبی خود را به یک کولر سلولزی تبدیل می‌کنید میزان قدرت هوادهی آن را نیز افزایش خواهید داد. این امر به‌ دلیل وجود رطوبت بیشتر در پدهای سلولزی صورت می‌گیرد. اگر از میزان هوادهی کولر خود راضی نیستید و قصد دارید با صرف هزینۀ بسیار کم این مشکل را به‌ طور کامل برطرف کنید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و پدهای سلولزی را در کولر مدنظرتان به کار بگیرید.

  • جلوگیری از جمع شدن آلودگی

پس از تبدیل کولر پوشالی به سلولزی، دیگر لازم نیست نگران جمع‌ شدن آلودگی در سطح داخلی کولر خود باشید. سطح پوشال منجر به جذب گردو‌غبار و سایر آلودگی‌های موجود در هوا می‌شود. این آلودگی‌‌ها نیز از طریق کولر به درون منزل انتقال می‌یابند که طبیعتاً امری مناسبی به شمار نمی‌رود. با جایگزین پوشال‌ها می‌توانید از شر چنین مشکل مهمی راحت شوید و دیگر نگران کثیف شدن محیط داخلی کولر خود نباشید.

  • کاهش میزان مصرف آب

اولین و مهمترین مزیت تبدیل کولر آبی پوشالی به کولر سلولزی کاهش میزان مصرف آب است. در درون ساختار پوشال خرده‌های چوب وجود دارد، اگرچه این خرده‌ها تا حد مشخصی می‌توانند آب را در خود نگه‌ دارند، اما نمی‌توان آنها را با سلولز مقایسه کرد. شیارها و لبه‌های تهیه‌ شده در پد‌های سلولزی در شرایط مختلف آب را حفظ می‌کنند و همین امر منجر به کاهش مصرف این مایع حیاتی می‌شود. همین خاصیت ویژه می‌تواند میزان مصرف برق کولر را نیز کاهش دهد.

کاهش مصرف آب با تبدیل کولر پوشالی به کولر سلولزی

  • عدم ایجاد حساسیت

پدهای سلولزی برخلاف پوشال‌ها هیچگونه حساسیتی برای شما ایجاد نمی‌‌کنند. برخی از کاربران به‌ دلیل وجود همین حساسیت‌ها حتی در فصول بسیار گرم سال قید استفاده از کولر را می‌زنند و به سراغ دستگاه‌هایی همچون پنکه می‌روند. این در حالی است که با عوض کردن پوشال‌ها و جایگزین کردن پدهای سلولزی، دیگر با مشکلاتی همچون ایجاد حساسیت‌های تنفسی و آلرژي‌های مشابه به آن روبه‌رو نخواهید شد؛ بنابراین اگر به سلامت خود و خانواده‌تان اهمیت می‌دهید حتماً خریداری چنین پدهایی را در نظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه نگهداری از کولر صنعتی

 

  • عمر مفید بالا

احتمالاً با این امر آشنا هستید که پوشال‌‌های موجود در کولر باید حداقل هر سال یک‌ بار به‌ طور کامل تعویض شوند. این امر به‌ منظور ادامۀ عملکرد کولر به‌ صورت صحیح ضروری است و هزینه‌های مختص به خود را دارد. به‌ دلیل عمر بالای پدهای سلولزی، لازم نیست که آن‌ها را به‌ صورت سالانه تعویض کنید و در نتیجه نیازی به پرداخت هزینه‌های جانبی نخواهید داشت. تبدیل کولر آبی پوشالی به کولر سلولزی حتی در این حالت نیز منجر به کاهش هزینه‌های شما می‌شود. این پدها بافتی هم‌سطح دارند و حتی قرارگیری مستقیم در برابر نور آفتاب و شرایط جوی نامناسب نیز ساختار آن‌ها را دفرمه نمی‌کند.

  • بهبود گردش هوا

با گذشت زمان،‌ پوشال‌ها حالت اولیۀ خود را از دست می‌دهد و کیفیت آن‌ها به شکل خاصی کاهش پیدا می‌کند. همین امر ساده می‌تواند منجر به کاهش میزان گردش هوا (air circulation) در درون کولر شود و در نتیجه راندمان کلی آن را کاهش دهد. پدهای سلولزی به صورتی ساخته شده‌اند که این گردش هوا همواره ادامه پیدا کند و در نتیجه هوا به‌ خوبی جریان داشته باشد. بنابراین با تبدیل کولر پوشالی به کولر آبی سلولزی می‌توانید تجربۀ استفاده از کولر را لذت‌بخش‌تر کنید.

بهبود گردش هوا با تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی

 

مراحل تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

برای تبدیل کولر آبی به سلولزی لازم نیست مراحل بسیار سخت و دشواری را انجام دهید. در واقع اکثر کاربران بدون نیاز به مراجعه به مراکز خاص می‌توانند خودشان پوشال‌ها را با پدهای سلولزی تعویض کنند و سپس از مزایایی که به آنها اشاره کردیم بهره ببرند. نکته‌ای که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم بکارگیری دقت و توجه لازم برای انجام این کار است.

1. تهیه کردن پد‌های سلولزی

اولین مرحله‌ای که باید به سراغ آن بروید خریداری پدهای سلولزی است. امروزه این پدها در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسند و از قیمت چندان بالایی ندارند. در زمان تهیۀ پدهای موردنیاز خود به اندازه و توان کولر مدنظرتان توجه داشته باشید. باید پدهایی را خریداری کنید که به‌ صورت اختصاصی برای کولر شما ساخته شده‌اند. بهتر است پیش از خرید پدهای سلولزی، ابعاد کولر را به‌ خوبی اندازه‌گیری کنید.

2. خارج کردن پوشال‌ها

در مرحلۀ دوم از تبدیل کولر پوشالی به سلولزی لازم است که درب کولر را باز کنید و پوشال‌های موجود در درون بدنۀ دستگاه را بیرون بیاورید. توصیه می‌کنیم که جهت انجام این کار از دستکش استفاده کنید تا آسیبی به پوست دستتان وارد نشود. پس از خارج‌ کردن پوشال‌ها آنها را روی هم قرار دهید و در درون یک کارتن بگذارید. کارتن مذکور را در یک جای خشک و به دور از نور مستقیم آفتاب انبار کنید.  

خارج کردن پوشال ها برای تبلدیل کولر ابی به سلولزی

3. قرار دادن پد‌های سلولز

اکنون نوبت به جایگذاری پدهای سلولزی می‌رسد. این پدها را از بسته‌بندی بیرون بیاورید و سپس آنها را به ترتیب در محلی که قبلاً پوشال‌ها قرار داشتند جایگزین کنید. لازم است که این مرحله را با دقت و حوصله انجام دهید تا به پدهای سلولزی آسیب خاصی وارد نشود. اگر پدها به‌ خوبی جایگذاری نمی‌شوند احتمالاً اندازۀ آنها با اندازۀ بدنۀ کولر شما همخوانی ندارد. در این شرایط باید به فکر تعویض پدهای خریداری شده باشید.

4. امتحان کردن کولر

در گام آخر از تبدیل کولر آبی به سلولزی باید کولر را امتحان کنیم. پیش از انجام این کار درب کولر را به‌ خوبی محکم و اتصال مربوط به برق و‌ آب را برقرار کنید. اکنون درجۀ کولر را در کمترین حالت بگذارید و آن را روشن کنید. بگذارید تا کولر حداقل برای یک ساعت به‌ صورت مداوم کار کند. پس از گذشت یک ساعت، پدهای سلولزی را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که مکان آنها تغییر پیدا نکرده است.

 

نتیجه گیری

بکارگیری کولرهای پوشالی می‌توان تأثیر نامناسبی بر روی میزان مصرف انرژي بگذارد. به همین جهت، لازم است که با تبدیل کردن آنها به کولرهای سلولزی، علاوه بر افزایش میزان راندمان، مقدار انرژي موردنیاز این کولرها را کاهش دهیم. خوشبختانه امروزه اکثر کاربران می‌توانند با طی کردن چند مرحلۀ ساده چنین امری را انجام دهند.

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما نتایج بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار خواهد داد. توصیۀ ما آن است از همان ابتدا به فکر خرید کولرهای آکسیال سلولزی و یا کولرهای سانتریفیوژ سلولزی باشید. گرماسازه شرق آماده است تا این محصولات را با قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد.

جهت خرید کولر آکسیال، کولر سانتریفیوژ و کولر سلولزی صنعتی با شماره های  38482273-051 و 22032002-021 تماس حاصل فرمائید.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کولر صنعتی چیست؟ نکات کلیدی در خرید آن
کولر صنعتی چیست؟ نکات کلیدی در خرید آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله راهنمای خرید کولر سانتریفیوژ
راهنمای خرید کولر سانتریفیوژ
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله بررسی تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ
بررسی تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.