گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش ارزان گلخانه و 5 روش ارزان گرمایش گلخانه

گرمایش ارزان گلخانه و 5 روش ارزان گرمایش گلخانه

همه ما از این امر مطلع هستیم که سیستم‌های گرمایشی موجود در گلخانه‌ها مهمترین نقش را در رشد صحیح گیاهان موجود در گلخانه برعهده دارند. بهره‌گیری از یک سیستم گرمایش ارزان گلخانه این امکان را به شما میدهد تا حتی در فصول کاملاً سرد سال نیز به پرورش گیاهان مدنظر خود ادامه دهید و دچار محدودیت خاصی به دلیل وجود سرما نشوید.

 

معرفی 5 روش گرمایش ارزان گلخانه

به طور کلی پنج روش اصلی به منظور گرمایش گلخانه­ ها به صورت ارزان وجود دارد که عبارتند از: گرمایش گلخانه با هیتر تابشی، گرمایش گلخانه جت هیتر، کوره هوای گرم گلخانه، گرمایش گلخانه با روش گرمایش از کف و گرمایش گلخانه به کمک یونیت هیتر. هر یک از این موارد به تنهایی جزء برترین روش‌های موجود به منظور تهویه هوای مطبوع در گلخانه­ ها هستند. در این متن قصد داریم به مزایای مربوط به هر یک از این محصولات بپردازیم تا بتوانید با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و بهره‌برداری از آنها اقدام کنید.

 

گرمایش گلخانه با هیتر تابشی

بخاری تابشی یا همان هیتر تابشی برای سال‌های متمادی است که به عنوان یکی از موارد مربوط به گرمایش ارزان گلخانه مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از مهمترین مزایای گرمایش گلخانه با گرماتاب را میتوان کاهش پنجاه درصدی مصرف گاز و نود درصدی مصرف برق دانست. در واقع همین مزیت خارق‌العاده موجب شده است تا کاربران بسیار زیادی خریداری گرماتاب را به عنوان اولویت خود در نظر بگیرند.

گرمایش ارزان گلخانه با هیتر تابشی

یکی دیگر از مزایای به کارگیری این محصولات را میتوان عدم تجمع افراد کنار سیستم گرمایشی دانست. این سیستم‌ها معمولاً بر روی سقف گلخانه نصب میشوند و به همین دلیل در فصول سرد سال گرما را به صورت کاملاً مناسب در کل محیط پخش می­کنند. ساختار این سیستم‌ها به نحوی است که بلافاصله پس از روشن کردن دستگاه، فرایند انتقال انرژی گرمایی به محیط آغاز شده و خیلی سریع کل محیط گلخانه گرم می­شود.

 

گرمایش گلخانه با جت هیتر

یکی دیگر از راهکارهای مربوط به گرمایش ارزان گلخانه، جت هیتر است. این محصول نیز همانند هیترهای تابشی برای سالیان متمادی به منظور گرم کردن فضای گلخانه در ماه‌های سرد سال مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از اصلی‌ترین مزایای بهره‌گیری از این سیستم‌ها را میتوان جلوگیری از رشد بیماری‌های قارچی و تنظیم رطوبت هوا دانست.

جت هیتر‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای دارند و در عین حال موجب جلوگیری از پارگی و یخ زدگی نایلون‌های موجود در دیواره گلخانه‌ها در فصل زمستان می­شوند. به طور کلی میتوان گفت که اگر به دنبال خریداری یک سیستم گرمایش ارزان مناسب برای گلخانه خود هستید، جت هیترها بهترین گزینه موجود برای شما عزیزان به شمار می‌آيند.

گرمایش گلخانه با جت هیتر

کوره هوای گرم گلخانه

کوره هوای گرم گلخانه در رده برترین محصولات مربوط به گرمایش ارزان گلخانه جای میگیرد. همانطور که از نام این محصول مشخص است، ساختار کلی آن از یک کوره گرمایشی تشکیل شده که وظیفه دارد دمای موجود در گلخانه را به حد دمای مدنظر کاربران برساند. برخلاف تصور عموم میزان مصرف سوخت این کوره‌ها بسیار پایین است و به همین دلیل لازم نبوده نگرانی خاصی از بابت مصرف سوخت آنها داشته باشید.

این کوره‌ها به طور کامل دارای امنیت از خطر برق گرفتگی و آتش‌سوزی هستند. همین امر باعث شده که از کوره‌های مذکور در گلخانه‌هایی با مساحت بسیار بزرگ نیز کمک گرفته شود. مزیت بعدی این دستگاه‌ها را میتوان قابلیت کارکرد با انواع سوخت‌ها دانست. این ویژگی برای افرادی که در گلخانه خود تنها به یک سوخت معین دسترسی دارند، فوق‌العاده به نظر میرسد.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش گلخانه بدون گاز

 

اگر شما نیز جزء همین افراد هستید، بهتر بوده همین الان به سراغ خریداری کوره هوای گرم بروید و از کیفیت و راندمان حرارتی بسیار بالای آنها نهایت استفاده را ببرید. شایان ذکر است که کوره‌های هوای گرم به عنوان یکی از وسایل مربوط به گرمایش ارزان گلخانه در ظرفیت‌های مختلفی به فروش میرسند تا کاربران بتوانند بر طبق نیاز خود نسبت به خریداری این محصولات اقدام کنند.

گرمایش ارزان گلخانه با کوره هوای گرم

گرمایش گلخانه با گرمایش از کف

نمیتوان از گرمایش گلخانه صحبت کرد؛ اما نامی از سیستم‌های موسوم به گرمایش از کف به میان نیاورد. این سیستم‌ها به طور کلی یکی از برترین سیستم‌های مربوط به گرمایش گلخانه به شمار می‌آيند که در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکای شمالی به وفور مورد استفاده قرار میگیرند. خوشبختانه در سال‌های اخیر کاربران ایرانی نیز به سمت بهره‌گیری از این سیستم‌های فوق‌العاده مناسب و کارا رفته‌اند.

مهمترین ویژگی‌ مربوط به سیستم‌های گرمایش از کف موجود در گلخانه‌ها را میتوان گرمایش مطلوب و یکنواخت و امکان کنترل تمامی بخش‌های سالن عنوان کرد. این امر موجب میشود که گرما در کل محیط گلخانه به صورت هماهنگ پخش شده و هیچ بخشی از گلخانه دچار سرمازدگی نشود. چنین موضوعی برای صاحبان گلخانه‌های دارای مساحت بسیار زیاد حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد.

سیستم‌های گرمایش از کف به عنوان یک راهکار در زمینه گرمایش ارزان گلخانه میتوانند در طیف انبوهی از گلخانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. عملکرد کلی این سیستم‌ها شباهت بسیار زیادی به سیستم‌های گرمایش از کف موجود در منازل دارد.

 

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت گلخانه خانگی

 

در واقع همانطور که سیستم‌های گرمایش از کف موجود در منازل از یک سری لوله‌های مختلف به منظور انتقال حرارت استفاده میکنند، در سیستم‌های موسوم به گرمایش از کف گلخانه نیز از همین امر بهره گرفته میشود. به طبع سطح بهره‌گیری از این سیستم‌ها با توجه به اندازه کلی گلخانه تعیین میشود.

گرمایش ارزان گلخانه

گرمایش گلخانه با یونیت هیتر

اگر به دنبال عدم اشغال کردن محیط کلی گلخانه هستید، باید به سراغ یونیت هیتر بروید. این محصولات را میتوان از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع سیستم‌های گرمایش گلخانه موجود در بازار دانست که با قیمت مناسب خود نظر کاربران حرفه‌ای را نیز جلب کرده‌اند. یونیت‌ هیترها دارای ساختار کاملاً‌ پیچیده‌ای هستند که با کمک آنها میتوان نسبت به گرم کردن مستقیم گلخانه اقدام کرد.

برخلاف سایر دستگاه‌هایی که به آنها اشاره کردیم، یونیت هیترها قابلیت حمل و جابجایی آسان را به شما ارائه میدهند. این امر یک ویژگی‌ فوق‌العاده به شمار می‌آيد که واقعاً نمیتوان آن را در سایر سیستم‌های مربوط به گرمایش ارزان گلخانه مشاهده کرد. شاید به همین دلیل باشد که در سال‌های اخیر کاربران بسیار زیادی نسبت به بهره‌گیری از این محصولات به جای سایر گزینه‌های موجود در بازار اقدام کرده‌‌اند.

مهمترین امر در زمان استفاده از هر یک از گزینه‌های گفته شده، تخمین صحیح اندازه و ظرفیت سیستم گرمایش موردنیاز در گلخانه محسوب میشود. توصیه میکنیم برای انجام این امر به سراغ کارشناسان حرفه‌ای و مجربی بروید که میتوانند به شما عزیزان در این زمینه راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند. توجه داشته باشید که انتخاب یک هیتر با ظرفیت نامناسب منجر به مشکلات مختلفی همچون افزایش میزان هزینه‌های مربوط به سوخت خواهد شد.

 

نتیجه گیری

بهره‌گیری از یک سیستم مناسب گرمایشی در گلخانه‌ها یک امر کاملاً ضروری در فصول سرد سال محسوب میشود. این سیستم‌ها به شما کمک میکنند تا حتی در زمان کاهش بسیار شدید دمای هوا نیز از گیاهان خود به خوبی مراقبت کنید تا دچار سرمازدگی نشوند.

امروزه امکان گرمایش ارزان گلخانه با بهره‌گیری از سیستم‌های خاصی همچون هیتر تابشی، جت هیتر، کوره هوای گرم، گرمایش از کف و یونیت هیتر وجود دارد. هر یک از این موارد دارای مزایای بسیار زیادی هستند که آنها را به گزینه‌ای عالی تبدیل میکند. در صورت نیاز به خریداری هر یک از موارد گفته شده میتوانید با کارشناسان گرماسرما سازه شرق در تماس باشید تا شما عزیزان را به طور کامل یاری کنند.

 


سوالات متداول

1. چه روش هایی برای گرمایش گلخانه ارزان تر و مناسب تر می باشد؟

گرمایش گلخانه با هیتر تابشی و کوره هوای گرم گلخانه از مناسب ترین روش های جهت گرم کردن گلخانه نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی محسوب می شوند.

2. مزایای گرمایش گلخانه با هیتر تابشی چیست؟

کاهش 50% مصرف گاز و 90% مصرف برق از مزایای استفاده از هیتر تابشی می باشد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.