گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن

مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن

 سیستم مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن مبحثی است که در این محتوا به بررسی آن می پردازیم. یکی از دغدغه های اصلی که کشاورزان در بخش کشاورزی با آن سر و کله دارند، استفاده ی بیش از اندازه از آب است. از این رو برای جلوگیری از این مشکل، سیستم های جدید و پربازدهی برای آبیاری طراحی شده اند. مه پاش کشاورزی یکی از روش های نوین آبیاری می باشد که از مزیت ها و ویژگی های بسیار زیادی نسبت به روش های سنتی برخوردار است.

کسب اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن در روند آبیاری به شما عزیزان کمک های شایان به ذکری می کند تا بر اساس نیازهای خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

سیستم های نوین آبیاری در کشاورزی

مه پاش کشاورزی یکی از سیستم های نوین آبیاری در کشاورزی می باشد که وظیفه ی کاهش دمای محیط را بر عهده دارد. مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن یک موضوع مهم و حیاتی برای کشاورزان است. مه پاش کشاورزی دارای اجزا و قسمت های زیادی می باشد. از جمله اجزای مه پاش می توان به مخزنی برای نگهداری محلول، سیستم پمپ برای ایجاد فشار، لوله ها و فوهه های مخصوص برای انتقال پاشش و اسپری محلول و ... اشاره کرد. از این سیستم می توان برای انجام عملیات متعددی که به شرح زیر هستند، استفاده کرد:

  • پاشش محلول های کودی
  • سموم شیمیایی
  • آبیاری محصولات کشاورزی
  • مرطوب کردن فضا
  • خنک سازی محیط

 

موارد کاربرد رطوبت ساز گلخانه ای کشاورزی

در این بخش به معرفی موارد کاربرد رطوبت ساز گلخانه ای کشاورزی می پردازیم. از این سیستم در زمین های کشاورزی و سالن های گلخانه برای تولید انواع محصولات کشاورزی استفاده می شود. استفاده از این سیستم موجب می شود تا آب به شکل ذرات بسیار ریز معلق در هوا تبدیل شود.

  • مرغداری ها: یکی از مکان های پرکاربرد برای استفاده از این سیستم مه پاش، مرغداری ها می باشد. از مه پاش مرغداری برای افزایش اکسیژن استفاده می شود.
  • اماکن پرتردد: از دیگر کاربردهای این سیستم می توان به استفاده از آن در اماکن پرتردد سرباز و سرپوشیده اشاره کرد. کاربرد این سیستم در چنین اماکنی برای افزایش رطوبت و کاهش گرد و غبار می باشد.
  • کارخانه ها: استفاده از این سیستم در کارخانه های صنعتی بسیار رواج دارد. به این صورت که از سیستم مه پاش صنعتی برای کاهش دمای محیط و افزایش بهره وری ماشین آلات استفاده می شود.
  • تاسیسات نیروگاهی و صنعتی: از این سیستم مه پاش برای سرمایش برخی تاسیسات نیروگاهی و صنعتی استفاده می شود.
  • استخرها: استفاده از این سیستم در استخرهای عمومی و اختصاصی برای ایجاد اتاق مه سرد بسیار رواج دارد.
  • گاوداری: استفاده از سیستم مه پاش در دامداری ها و گاوداری ها موجب ایجاد محیطی مطبوع می شود. این محیط هم منجر به افزایش بهره وری در شیردهی می گردد.

 کاربرد مه پاش کشاورزی

نحوه عملکرد مه پاش کشاورزی

نحوه ی عملکرد مه پاش کشاورزی برای پاشش محلول ها بستگی به موارد مختلفی دارد. از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوبت ساز
  • سموم شیمیایی
  • آبیاری

 

بیشتر بخوانید : مه پاش گلخانه

 

مزیت استفاده از مه پاش کشاورزی

مه پاش کشاورزی از مزیت ها و کاربردهای بسیار زیادی برخوردار می باشد. از جمله مزیت های این سیستم آبیاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان

یکی از مزیت های استفاده از سیستم مه پاش، صرفه جویی در مدت زمان است. استفاده از این سیستم موجب می شود تا انجام عملیات پاشش محلول ها به صورت سریع و کارآمد باشد. همین طور کشاورزان می توانند با استفاده از این سیستم زمان بیشتری را برای انجام کارهای دیگر خود داشته باشند.

  • صرفه جویی در نیروی انسانی

صرفه جویی در نیروی انسانی یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم مه پاش کشاورزی می باشد. به این صورت که استفاده از آن موجب کاهش فشار کاری می شود.

  • افزایش کیفیت و کارایی پاشش محلول های کودی

از دیگر مزیت های استفاده از سیستم آبیاری گلخانه ای می توان به افزایش کیفیت و کارایی پاشش محلول های کودی اشاره کرد. استفاده از سیستم مه پاش در کشاورزی موجب افزایش بهره وری می شود.

  • کاهش هدر رفت مواد و سموم شیمیایی

کاهش هدر رفت مواد و سموم شیمیایی یکی دیگر از مزیت های استفاده از سیستم مه پاش است. به این صورت که استفاده از این سیستم موجب کاهش هزینه های مربوط به پاشش محلول می شود. همین امر اقتصاد مزرعه را افزایش می دهد.

  • بهبود توزیع محلول روی مزرعه

از دیگر مزیت های مه پاش کشاورزی می توان به بهبود توزیع محلول روی مزرعه اشاره کرد. به این صورت که استفاده از این سیستم به دلیل توزیع یکنواخت محلول ها بر روی مزرعه موجب بهبود کیفیت و عملکرد محصولات کشاورزی می شود.

  • انعطاف پذیری بالا

یکی دیگر از مزیت های سیستم مه پاش در انعطاف پذیری بالای آن است. همین مزیت به کشاورزان این امکان را می دهد تا مطابق با نیازهای خود، اقدام به تنظیمات آن نمایند.

 

بیشتر بخوانید : مه پاش نیمه صنعتی

 

تجهیزات مورد استفاده در سیستم مه پاش کشاورزی

اکنون به معرفی تجهیزات مورد استفاده در سیستم مه پاش کشاورزی می پردازیم که به شرح زیر می باشد:

  • تابلو برق
  • شیلنگ های فشار قوی
  • الکتروپمپ
  • پایه نازل
  • اتصالات مورد نیاز برای پایه نازل
  • نازل مه پاش کشاورزی
  • فیلترهای آب

 تجهیزات مورد استفاده در مه پاش کشاورزی

انواع مه پاش کشاورزی

مه پاش کشاورزی در انواع مدل های مختلف تولید و روانه ی بازار می شود. از جمله مهم ترین انواع مه پاش کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم مه پاش بدون الکتروپمپ
  • سیستم مه پاش با الکتروپمپ

 

سیستم مه پاش بدون الکتروپمپ

یکی از انواع مه پاش های کشاورزی، سیستم مه پاش بدون الکتروپمپ است. این سیستم بیشتر برای مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم مه پاش با الکتروپمپ

سیستم مه پاش کشاورزی با الکتروپمپ یکی از انواع سیستم مه پاش می باشد. این سیستم به دلیل فشار بالایی که دارد بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد.

 

بیشتر بخوانید : مه پاش گلخانه پلاستیکی

 

اجزای مه پاش کشاورزی

در این بخش به معرفی اجزای مه پاش کشاورزی می پردازیم. تمامی قطعات مورد استفاده در این سیستم، از جزئیات بسیار زیادی برخوردار هستند. شناخت جزئیات و قطعات مورد استفاده در این سیستم ها بسیار ضروری می باشد.

الکتروپمپ پیستونی

یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده الکتروپمپ پیستونی می باشد. از این محصول برای تولید فشار مورد نیاز مه پاش استفاده می شود. قدرت کل این سیستم را می توان با این دستگاه سنجید. فناوری این الکتروپمپ ها به صورت فشار قوی است.

 

نازل

نازل یکی دیگر از اجزای رطوبت ساز کشاورزی است که جنس آن از نوع برنج یا فولاد روکش دار یا لعاب دار می باشد. از این اجزا به صورت یک طرفه یا دو طرفه استفاده می شود. کیفیت بالای این نازل ها موجب می شود تا رطوبت به صورت یکدست در محیط پخش شده و راندمان افزایش پیدا کند.

نازل مه پاش کشاورزی

پایه نازل

پایه نازل یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در مه پاش است. جنس این نازل ها از استیل می باشد. از این اجزا برای نگهداری نازل استفاده می شود.

شیلنگ کم فشار یا فشار قوی

شیلنگ کم فشار یا فشار قوی یکی دیگر از اجزای اصلی مه پاش کشاورزی می باشد. استفاده از این شیلنگ ها در محیط های صنعتی بسیار ضروری است، چون توانایی تحمل فشار بالای 150 بار را دارند. از دیگر ویژگی های این شیلنگ ها می توان به طول عمر بالا و استقامت آن اشاره کرد. جنس این شیلنگ ها اکثرا از پلی آمید تولید می شود تا در برابر هر گونه ضربه محفوظ بمانند.

شیر ضد چکه گیج فشار

شیر ضد چکه ی گیج فشار یکی دیگر از اجزای این مه پاش ها می باشد که از آن برای تنظیم مقدار فشار ورودی و خروجی در مخزن استفاده می شود. برای ایجاد مقدار رطوبت مورد نیاز، استفاده از شیرهای ضد چکه بسیار ضروری می باشد.

فیلتراسیون

یکی دیگر از اجزای مهم سیستم مه پاش، وجود یک فیلتر قوی می باشد. فیلتراسیون موجب جلوگیری از نفوذ املاح و رسوبات موجود در آب به داخل مخزن و لوله های انتقال آب می شود.

تابلو برق

تهیه ی این اجزا یکی از ملزومات اصلی است.

 

بیشتر بخوانید : آبیاری قطره ای

 

نکات مراقبتی و نگهداری از سیستم مه پاش کشاورزی

سیستم مه پاش دارای برخی نکات مراقبتی و نگهداری می باشد که رعایت این نکات موجب افزایش طول عمر آن خواهد شد. در زمان استفاده از این سیستم بایستی نهایت دقت را در کاهش حرارت داشت. پایه حرارت مه پاش بر اساس تبخیر آب و اختلاف فشار است. پمپاژ آب در این سیستم ها با کمک الکتروپمپ های فشار قوی انجام می شود. از این رو باید از الکتروپمپ های مخصوص برای این سیستم استفاده کرد.

 

قیمت مه پاش های گلخانه ای و کشاورزی

قیمت مه پاش کشاورزی با مه پاش گلخانه ای متفاوت می باشد. ذکر این موضوع در همین راستا خارج از قاعده نمی باشد که قیمت مه پاش های گلخانه ای و کشاورزی با توجه به مدل و برند شرکت سازنده متغیر حساب می شود.

 

خرید مه پاش کشاورزی

در زمان خرید مه پاش کشاورزی باید سیستم های مه پاشی را انتخاب کرد که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

 

نتیجه گیری

تا به این جای مطالب به معرفی سیستم مه پاش صنعتی پرداختیم. امیدواریم با مطالعه ی آن به تمامی سوالاتی که در ذهنتان در ارتباط با سیستم مه پاش کشاورزی ایجاد شده، رسیده باشید. مه پاش دارای کاربردهای گوناگونی می باشد که از آن می توان در مکان های مختلف بهره مند شوید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله صفر تا صد تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش
صفر تا صد تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳
نمایش مقاله نحوه نصب مه پاش گلخانه
نحوه نصب مه پاش گلخانه
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳
نمایش مقاله 5 روش خنک نگه داشتن فضای رستوران
5 روش خنک نگه داشتن فضای رستوران
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳

پیام بگذارید.