گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

خرید و قیمت پد سلولزی گلخانه و مرغداری

خرید و قیمت پد سلولزی گلخانه و مرغداری

تجهیزات پد سلولزی و کاربرد آنها

پد سلولزی از جنس کرافت (کاغذی از جنس کنف، درخت بامبو و کاج) ساخته شده است و در ابعاد مختلف ساخته میشود. پد سلولزی گلخانه به عنوان سیستم سرمایشی استفاده میشود در یک قاب آلمینیومی در پایین و بالای قاب مونتاژ میشود. پد سلولزی که به صورت پوشال های داخل کولر عمل میکند با این تفاوت که پد سلولزی در گلخانه راندمان کاری بهتری نسبت به پوشال دارد.

 

مشخصات هواکش و پد سلولزی گلخانه

پد سلولزی و هواکش ها یک نوع سیستم سرمایشی که در سالن پرورش گیاهان و سالنهای مرغداری قرار می گیرند که هوای گرم با عبور کردن از بین پدها موجب مرطوب شدن محیط می شود و توسط فن های نصب شده در محیط که جهت مخالف باد هستند به بیرون هدایت می شود.

خرید پد سلولزی مناسب ترین روش برای سرمایش محیط گلخانه، مرغداری و ... که در مناطق گرم هستند میباشد که در گلخانه به صورت عمودی بر روی دیوار طولی و عرضی در سالن پرورش گیاه کارگزاری میشود.

 

این مقالات را از دست ندهید :  انواع فن و پد گلخانه 

 

پد سلولزی گلخانه چیست؟

پد سلولزی گلخانه به همراه مکشی که دارند و خیس شدن مداوم آنها توسط آب به وسیله لوله هایی که در بالای پد هستند مقدار رطوبت مورد نیاز را جذب میکند.

عمل هواگیری در این پدها توسط سوراخ هایی که در هر 6 سانتی متر به سمت بالا هستند انجام می شود و به وسیله ی قاب بالا و پایین پد آب های مازاد و عبوری از پدها را به سمت مخزن راهنمایی میکند و طی چرخه ای مجدداً به این سیستم برگردانده می شود.

در این میان نقطه ی مقابل پد، فن هایی هستند که هنگام انجام کار در فضای داخلی گلخانه و رد شدن هوا از پدهای سلولزی به رطوبت مورد نیاز میرسد. خارج شدن هوا از درون این پدهای خیس باعث به وجود آمدن رطوبت و جذب کردن هوای گرم و خنک شدن محیط می شود. رطوبت هوا، حرارت را جذب و توسط فن ها به بیرون محیط هدایت می کنند و زمانی موثر دیده می شوند که به طور درست و صحیح انتخاب شود.

کاهش دمای هوا فقط در اطراف اگزوز پد خنک کننده اتفاق می افتد. حتی در گلخانه هایی که به خوبی طراحی شده اند، با استفاده از پد سلولزی گلخانه، هوا می تواند به راحتی بیش از 8 تا 9 درجه فارنهایت را هنگام عبور از گلخانه جذب کند. پدهای سلولزی قادر به دستیابی به کارایی 100 درصدی نیستند.

برای استفاده از فن گلخانه و پد این نکته را در نظر داشته باشید که سیستم های فن و پد باید اندازه مناسبی داشته باشند تا بتوانید به حداکثر راندمان خنک کننده برسید.

 هنگامی که سیستم فن و پد قابل توجیه نباشد، در برخی شرایط تهویه غیرفعال با گلخانه های با طرف باز ممکن است خنک کننده کافی برای یک محصول معین بدون استفاده از انرژی فراهم کند. در مواردی که امنیت زیستی یا حذف حشرات در اولویت باشد، ممکن است یک گلخانه بسته با سیستم فن و پد ضروری باشد. 

پد سلولزی گلخانه نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا اطمینان حاصل شود که کارآمد هستند. تجمع جلبک ها و مواد معدنی می تواند حرکت هوا را کاهش داده و بازده را کاهش دهد. قبل از استفاده از هر گونه مواد شیمیایی با سازنده پد سلولزی مشورت کنید، زیرا برخی از آنها می توانند طول عمر مواد پد را کاهش دهند.

برای اطلاع از قیمت فن و پد گلخانه میتوانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 در تماس باشید، تا اطلاعات کاملی را در مورد قیمت فن و پد گلخانه در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

آیا سیستم پد سلولزی مناسب گلخانه شما خواهد بود؟

همیشه هنگام خرید پد سلولزی گلخانه به این نکته توجه داشته باشید که عملکرد بهینه سیستم پد سلولزی و بالاترین راندمان آن در آب و هوای خشک با رطوبت کم است که به طور ایده آل دمای گلخانه را تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.

 

اجزاء و تجهیزات سیستم سرمایشی

  1. سیستم پمپاژ

  2. پد سلولزی

  3. فن

 

 

بیشتر بخوانید : پد سلولزی کولر آبی

 

کاربرد سیستم سرمایشی

سالن های بخش های صنعتی و مسکونی، مرغداری، گلخانه ها، انبارهای ذخیره سازی، بازار کشاورزی، سیستم خنک کننده ورودی توربین ها باشند.

زمانی این سیستم ها از خنک کنندگی بیشتری برخوردارند که، میزان حرارت تابشی خورشید و میزان دمای هوا در محیط به حداکثر برسند در نتیجه اختلاف میزان حرارت خشک و مرطوب بیشتر است که بهترین تایم و زمان برای میزان درجه گرما و حرارت ظهر است. جهت اطلاع از قیمت پد سلولزی مرغداری با گرماسازه شرق در ارتباط باشید.

  

بازده سیستم های پدهای سلولزی و تأثیرات آنها به  عوامل زیادی از جمله :

  1. سطح و ضخامت پد
  2. نوع ماده ای که برای ساخت پد استفاده می شود
  3.  اندازه سوراخ ها
  4. میزان جریان و رطوبت نسبی هوای عبوری از پد و حجم آب

 

پد سلولزی در گلخانه

 

انواع پد سلولزی گلخانه و مرغداری :

  1. پد سلولزی مدل 5090

  2. پد سلولزی مدل 7090

  3. پد سلولزی مدل 7060

 

مشخصات فنی پد سلولزی مدل 5090

ضخامت (mm)ارتفاع (mm)عرض (mm)
50950720
60925690
751330510
75900660
1001485642

 

مشخصات فنی پد سلولزی مدل 7090

 

جدول پد سلولزی مدل 7090 به ضخامت 15سانتی متر

ضخامت (mm)

ارتفاع (mm)

عرض (mm)

1501200600
1502000600
1501800600
1501000600
1501500600

 

جدول پد سلولزی مدل 7090 به ضخات 10 سانتی متر

ضخامت (mm)

ارتفاع (mm)

عرض (mm)

1001200600
1002000600
1001800600
1001000600
1001500600

 

مشخصات فنی پد سلولزی مدل 7060

 

ضخامت (mm)

ارتفاع (mm)

عرض (mm)

2001800500
3002000600
3502000600

 

انواع فن و هواکش برای گلخانه ها

 

  1. فن 140 ، 6 پره استیل

  2. فن 140 ، 5 پره استیل

  3. فن سیر کوله

  4. فن 1.40

 

 

این مقالات را از دست ندهید : تاثیرات پد سلولزی گلخانه

 

مشخصات فن 140 ، 6 پره استیل

 

مدل فن140 FS6
وزن84
قطر پروانه130
ولتاژ ولت380
سرعت پروانه(دقیقه)420
تعداد پره جنس پره6پره استیل
کلاس حفاظتیIP 55
شدت آمپر2/9
اندازه و ابعاد دستگاه140*140*49
جنس بدنهگالوانیزه
هوادهی در 0 پاسکال44000
هوادهی در 20 پاسکال40000
توان موتور بر کیلوات1/1

 

 

 مشخصات فن 140 ، 5پره استیل

مدل فن140 FP5
وزن77
قطر پروانه130
ولتاژ ولت380
سرعت پروانه(دقیقه)535
تعداد پره جنس پره5پره PPG
کلاس حفاظتیIP 55
شدت آمپر2/4
اندازه و ابعاد دستگاه49*140*140
جنس بدنهگالوانیزه
هوادهی در 0 پاسکال41400
هوادهی در 20 پاسکال37760
توان موتور بر کیلوات1/1

 

پد سلولزی مرغداری

پد سلولزی ساخته شده است تا بازده روش‌ های سرمایشی در مرغداری ‌ها را در طی فصول گرم سال، افزایش دهد. در واقع جالب است بدانید جریان هوا در زمان عبور از یک فضای مرطوب، بخار آب موجود در فضا و رطوبت موجود را جذب خود کرده و با این روش موجب ایجاد سرمایش و یا خنک شدن محیط می‌شود. برای مثال کولرهای موجود در منازل یکی از سیستم‌ هایی هستند که بسیار شبیه به سیستم ‌‍‌های سرمایشی تبخیری عمل می‌کنند.

منتها وجود پوشال در آنها یکی از اشکالات عمده‌ای است که موجب کاهش شدید راندمان آنها در فرآیند خنک‌کنندگی شده است. یکی از ایرادات آنها، رشد انواع قارچ‌ ها و میکروب ‌ها در داخل پوشال‌ ها است. از طرفی به طور مرتب دچار فرسایش می‌شوند و میزان رطوبت پایینی دارند. نکته مهم این است که پد سلولزی برای برطرف کردن همین ایرادات بوجود آمده است. با وجود فروش پد سلولزی می‌توان سطح رطوبت قابل قبولی را در حالی‌که دیرتر فرسایش پیدا می‌کنند، ارائه داد.

 

تهیه و تولید پد سلولزی مرغداری

پد سلولزی از کاغذ کرافت با ورقه ‌های نازک و مواج تهیه می‌شود. از مهم‌ترین خصیصه‌ های کاغذ کرافت قابلیت جذب بسیار بالای آب درون ساختار خود است که همین امر در طول ساخت و تهیه ممکن است موجب فساد در حجم کاغذ مورد نیاز شود؛ بنابراین برای جلوگیری از فساد آن و فروش پد سلولزی بدون عیب و نقص، کاغذ کرافت را با لایه‌ای از رزین می‌پوشانند تا از خراب شدن ایمن بماند.

به منظور خرید و قیمت پد سلولزی گلخانه‌ ها و مرغداری‌ها از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود که البته با محیط زیست سازگار هستند. برای ‌آنکه سیستم ‌های خنک کننده و سرمایشی بازده بالاتری داشته باشند، یکی از شروط لازم این است که آب در سطح تبخیری کاغذ کرافت به طور یکنواخت و یکدست پخش شود. پدهای سلولزی مرغداری‌ ها به دلیل ساختار هندسی منظم خود، قادر هستند آب را به طور یکنواخت در سطح تبخیری خود پخش کنند.

 با این روش احتمال تماس جریان هوای در حال عبور از روی سطوح پد سلولزی با آب پخش شده روی آن بالاتر رفته وکیفیت بهتری را در فرآیند خنک‌کنندگی ایجاد می‌کنند. به طور کلی پد سلولزی که برای مصارف گلخانه ‌ها و مرغداری‌ ها استفاده می‌شود، دارای طول عمر زیادی هستند.   

پد سلولزی مرغداری

 

قیمت پد سلولزی مرغداری

تهویه هوای مناسب هم برای صاحبان مرغداری‌ ها و هم برای افرادی که در فکر تاسیس مرغداری هستند نکته قابل تامل و مهمی است؛ چرا که هوای تمیز و مناسب که باید برای تنفس در دسترس مرغ ها باشد، در حفظ سلامت طیور نقش اساسی دارد. از طرفی در سالن‌ های مرغداری ممکن است برخی گازهای سمی جریان پیدا کرده باشند که رفع و از بین بردن آنها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

پد سلولزی از جمله محصولاتی است که قادر است دمای مناسب در سالن‌ های مرغداری را به وجود آورده و به از بین رفتن گازهای سمی کمک کند. از این رو استقبال از این محصول برای فعالان این عرصه شدیداً افزایش پیدا کرده است. در بررسی هایی که بر روی فروش پد سلولزی صورت می‌گیرد، باید عوامل مختلفی را که بر قیمت پد سلولزی تاثیر دارند در نظر گرفت.

 

  • شرکت ‌های سازنده و تأمین ‌کننده

اولین عامل موثر در نرخ فروش پد سلولزی شرکت‌ های سازنده و تامین‌کننده آن هستند. شرکت‌های تولیدی قادر هستند بر اساس سیاست‌ های داخلی و با توجه به برند خود قیمت‌ های پد سلولزی را متفاوت تر از آن ‌چه سایر شرکت ‌ها اعلام کرده اند، تثبیت کنند.

البته همانطور که می‌ دانید جنس و کیفیت یک محصول در تمامی زمینه‌ ها می‌ تواند یک عامل تعیین‌کننده در میزان قیمت ان محصول باشد؛ بنابراین این اصل در خصوص پدهای سلولزی نیز صدق می‌ کند. اما متاسفانه گاهی برخی از شرکت‌ های سودجو نیز در این میان محصولاتی با کیفیت غیرقابل‌قبول را با قیمتی بالاتر عرضه می‌ کنند.

 

  • نوسانات ارزی در بازار

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت پدهای سلولزی، نوسانات ارزی در بازار است. با بالا رفتن ارز، قیمت این گونه محصولات نیز دچار افزایش خواهد شد. هر چند شرکت‌ های تولیدکننده در وضعیتی قرار گرفته‌اند که خود از کاهش قیمت ارز استقبال می‌کنند.

 

  • خرید از شرکت‌های برند در فاصله مکانی دور

آخرین موضوع موثر بر قیمت نهایی پدهای سلولزی خرید از شرکت‌ های برند در فاصله مکانی دور است. برای مثال ممکن است شما به عنوان یک مصرف کننده از مکان جغرافیایی دورتری سفارش خرید از یک شرکت برند در این حوزه را بدهید. ارسال و حمل و نقل محصول تا مکان شما شامل هزینه‌های مختلفی خواهد شد که در پایان تمامی این هزینه ‌ها بر روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار خواهند بود. البته این موضوع چنان قابل اتکا نخواهد بود.

حتی ممکن است در طی بازه‌های زمانی طولانی برای شما و مصرف کننده‌ای که دورتر است دارای سود هم باشد؛ چرا که خرید از برندهای نامرغوب و ضعیف هر چند در نزدیکی مکان جغرافیایی شما باشد ممکن است شما را متحمل ضرر سازد و آسیب‌ هایی که به طیور و سالن مرغداری وارد می‌کند سقف هزینه ‌های پرداختی شما را گاها تا چندین برابر نیز افزایش می‌دهد. خرید از برندهای مرغوب و مطمئن هر چند گران قیمت‌تر به نظر برسند اما کیفیت کار شما را تضمین کرده و از بروز خسارات مختلف جلوگیری می‌کند.

 

جهت خرید پد سلولزی گلخانه و همینطور خرید پد سلولزی مرغداری و اطلاع از قیمت پد سلولزی گلخانه و مرغداری با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم مه پاش مرغداری و مزایای استفاده از آن
سیستم مه پاش مرغداری و مزایای استفاده از آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله هیتر تابشی مرغداری
هیتر تابشی مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله نحوه ساخت هیتر مرغداری
نحوه ساخت هیتر مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.