گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها

گرمایش در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها

استفاده از فضاهای باز بالأخص در فصول سرد، در عین جذابیت بصری، امکان بهره‌گیری از فضاهای مرده را نیز به معماران، رستوران‌داران، مراکز تفریحی، فرهنگی و مسکونی می‌دهد. تصور کنید زیر بارش برف، در زیر سایبانی نشسته باشید؛ در حالی‌ که خارج از فضای پیرامون شما دما فوق‌العاده پایین بوده و شما در کنار سیستم گرمایشی خاص خود، مشغول نوشیدن قهوه یا سوپ مورد علاقه‌تان هستید! با ما همراه باشید تا با تکنولوژی و چگونگی گرمایش در رستوران ها و به وجود آمدن چنین شرایط و امکاناتی بیشتر آشنا شوید.

 گرمایش در رستوان ها

استفاده از فضاهای باز در فصول سرد، با امکان گرمایش در رستوران ها

گرمایش فضای باز

در ماه‌های خنک‌تر، بدون بخاری‌، فضای بیرونی شما اغلب توسط مشتریان شما استفاده نمی‌شود. یک سیستم هیتر تابشی در فضای باز مؤثر می‌تواند حداکثر ظرفیت صندلی و سر هر میز شما را افزایش دهد؛

بنابراین درآمد کلی خود را افزایش دهید. نصب یک هیتر فضای باز به شما این امکان را می‌دهد که فضای موجود خود را گسترش دهید و صندلی در فضای باز را به مشتریان خود ارائه دهید و در عین‌ حال آنها را با استفاده از هیتر تابشی در فضای باز راحت نگه دارید.

در فضاهای باز بدون وجود سقف، دیوار و هر گونه حائل سنگی و آجری، امکان گرمادهی به‌ صورت سنتی وجود ندارد. استفاده از دستگاه‌های قدیمی گرمایشی، موجب اسراف انرژی گرمایی، برق و سوخت شده و به تلف شدن آن می‌انجامد.

استفاده از هیتر تابشی در فضای باز به‌ عنوان وسیله گرمایش در رستوران ها و بخاری فضای باز رستوران، به سبب آنکه تولید هوای گرم و سبک کرده و موجب خروج آن با هوای سرد و سنگین می‌شوند، بی‌تأثیر بوده و نتیجه‌ای درخور به دست نمی‌آید.

در این شرایط، بکارگیری سیستم گرمایشی و تابشی گزینه‌ای قابل ‌قبول است. این دستگاه‌ها برخلاف هیترها به گرم کردن هوای محیط نمی‌پردازند، بلکه به‌ جای هوای اطراف، به گرم کردن اجسام، انسان‌ها و سطوح پرداخته و بدین ترتیب با تابش اشعه‌های تابشی خود بر روی آنها، انرژی گرمایی نوری خود را منتقل می‌کنند.

 

اجزای سیستم گرمایش تابشی

سیستم‌ گرمایش تابشی، ابزاری کاربردی برای حفظ گرمای اجسام در فضای آزاد بوده و از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. این دستگاه از لوله‌های تابشی، فن، مشعل و ... ساخته شده و به‌ عنوان بخاری فضای باز رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوخت‌های فسیلی همچون گاز، نفت، گازوئیل و انرژی برق می‌توان به‌ عنوان تأمین‌کننده انرژی گرمایی آن‌ها استفاده کرده و با میزان تابش بالایی، اقدام به تولید گرما کرد.

گرمای تولیدی ایجاد شده به امواج مادون‌قرمز تبدیل شده و توسط مرکز تابشی به سطح و نقطه مورد نظر می‌تابد. با ارسال چنین امواج تابشی، فرد یا سطح مورد نظر گرما را همچون نور آفتاب دریافت کرده و تبادل گرمایی همچون سیستم تابش خورشیدی خواهد داشت.

 

گرمایش رستوران با هیتر فضای باز

 

مزایای گرمایش در رستوران ها

از مهم‌ترین چالش‌های بیزینس­های تفریحی- اغذیه‌ای، استفاده از فضاهای پیرامون در چهار فصل است. به‌ عنوان‌ مثال رستوران‌ ها و کافی‌شاپ‌ های مدرن و سنتی که دارای باغ، تراس، روف گاردن، آلاچیق و ... بوده، بسیار جذاب و مشتری‌پسند هستند؛ اما از مهم‌ترین مسائلی که باید در نظر بگیرند، سرویس‌دهی در فصول سرد و بارانی است.

گفتیم که گرمایش در رستوران ها به‌ وسیله هیتر مثمر ثمر نبوده و نتیجة مناسب را ایجاد نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید:  سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها

 

علاوه بر مشکلات عمده عدم کنترل هوای گرم ایجاد شده توسط هیترها و اتلاف انرژی، محیط مورد نظر نیز به صورتی یکنواخت گرم نشده و با این حجم سوخت مصرفی و مدت زمان طولانی اصلاً به صرفه نیست؛ به همین علت است که جهت تأمین دستگاه‌های گرمایشی فضای باز اولویت با سیستم گرمایشی و تابشی است.

با بکارگیری چنین سیستم‌ هایی، تابش خورشیدی شبیه سازی شده و سطوح، اشخاص و هر وسیله در مقابل این اشعه‌ها گرم می‌شوند. ارتفاع نصب این نوع دستگاه‌ ها در محیط‌ های باز، کوتاهتر بوده و به‌ طور معمول در زیر سایبان، داخل آلاچیق و چترهای نصب شده به کار گرفته می‌شود.

 

  • تجربه لذت‌بخش صرف غذا و نوشیدنی در فضای باز

بسیاری از مشتریان غذا خوردن در بیرون را تجربه‌ای لذت‌بخش و دلپذیر می‌دانند. وجود گزینه‌های صندلی در پاسیو در رستوران شما یک راه عالی برای جذب مشتریان و بازگرداندن آنها برای بیشتر شدن است! سیستم گرمایشی در فضای باز ما اطمینان حاصل می‌کنند که با وجود آب‌ و هوا، دمای مناسبی خواهد داشت.

 

  • نگهداری آسان و کم‌ هزینه

سیستم‌های بخاری پاسیو مدرن تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. الکتریک که برنده کلی است، بااین‌حال، گاز طبیعی و پروپان در رتبه دوم قرار دارند. و با گزینه کنترل‌های قابل تنظیم، استفاده از هیتر پاسیویی بسیار آسان است، این کار به‌سادگی چرخاندن یک صفحه است.

 

  • محلی برای دورهمی‌های خاص

بخاری‌های فضای باز با جلوه شعله یک منطقه گردهمایی در فضای باز بسیار جذاب را ایجاد می‌کند. با بخاری‌ فضای باز، می‌توانید یک ویژگی عالی برای مشتریان ایجاد کنید تا از فضای بیرونی خود لذت ببرند.

 

  • بیصدا و بادوام

بخاری‌های تابشی بسیار بی‌صدا هستند، مشتریان شما نمی‌دانند که واقعاً به‌ خاطر گرمایی که ارائه می‌کنند در حال دویدن هستند! بصری المنت گرمایش نیز نشان می‌دهد که آنها روشن هستند، اما شما آنها را به‌ سختی در هنگام کار نمی‌شنوید!

اکثر بخاری‌های تابشی از موادی مانند فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند، به این معنی که بسیار بادوام هستند و می‌توانند اکثر شرایط آب‌ و هوایی سخت را تحمل کنند. 

 

گرمایش رستوران

ویژگی‌های هیترهای خورشیدی

سیستم گرمایشی و تابشی با تنظیم مقدار تابش می‌تواند به میزان حجم ورودی سوخت تسلط داشته و حرارت تابشی را با اندازه مصرف انواع سوخت‌های مورد نیاز خود تنظیم کند. در ضمن امکان مقدار تابش با توجه به گرمای مورد نیاز را خواهد داشت. علاوه بر آن، در فضای لوکس و زیبایی که وجود دارد، فضای کمتری را اشغال کرده و ظاهری شیک‌تر و دلنشین‌تر دارند.

دستگاه‌های گرمایش در رستوران ها در ارتفاعی بالاتر قرار می‌ گیرند. بدین ترتیب به سبب تکنولوژی گرمادهی شبه خورشیدی خود، از کلیه فضاهای غیر قابل استفاده بهره برده و سایر مکان‌ ها را برای بکارگیری وسایل مورد نیاز در رستوران آزاد می‌گذارند.

همین امر موجب افزایش کاربری کافی‌شاپ‌ ها و رستوران‌ ها شده و به ایجاد فضایی فوق‌العاده با گرمابخشی مؤثر کمک می‌کند. مشتریان چنین فضاهایی، برای لذت بردن از شرایط موجود وقت گذاشته و ترجیح می‌دهند از زمان مورد نظر در چنین مکان‌ های مطلوبی استفاده کنند.

بخاری‌ سقفی فضای باز کاندیدای عالی برای پاسیوهایی با تیرهای بلندتر هستند که می‌توانند به‌ عنوان نقاط اتصال استفاده شوند. اگر فضای شما کاندیدای دیوار یا سقف است، بهترین گزینه برای انتخاب کدام است؟ 

اگر سقف خیلی بلند باشد، این واحدها را می‌توان در هر مکانی نصب کرد. در نهایت یک هیتر فضای باز با پایه سقفی از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر است، اما با توجه‌ به فضای شما در مورد نحوه و مکان بهترین نصب بخاری‌های تابشی تعیین می‌شود.

معمولاً دستگاه‌های قابل‌حمل ارزان‌تر هستند و امکان انعطاف‌پذیری و تغییر آسان آنها را فراهم می‌کنند. اگر گزینه برق یا گاز کافی ندارید، یا اگر از هر یک از آنها نهایت استفاده را ندارید، یک راه‌حل عالی است. در کل قیمت بهتری دارد.

هیتر تابشی لوله‌ای مدل PRS-U گرماسازه شرق در اندازه‌ها و ابعاد مختلف با توان حرارتی متغیر برای گرمایش رستوران موجود هستند. این خروجی حرارت به نوع، طول و اندازه دستگاه گرمایشی بستگی دارد. از این بخاری رستورانی در فضاهای باز رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های ورزشی و عمومی، سالن‌های صنعتی استفاده می‌شود.

با توجه‌ به اینکه این سیستم محیط محلی را گرم می‌کند، مورد استقبال بسیاری از صاحبان مشاغل قرار گرفته است. رادیاتور لوله‌ای PRS-U با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا متفاوت از تشعشعات حرارتی تولید می‌شود.

 

 عملکرد هیتر تابشی لوله‌ ای مدل PRS-U

 بخاری‌ های تابشی از مشعل‌ها، فن‌ها، بازتابنده‌ها و تکیه‌گاه‌ها تشکیل شده‌اند که هر کدام وظیفه خاصی دارند. هیتر تابشی لوله‌ای توسط تابش انرژی، نصب شده در سطح سقف یا دیوار و به‌ صورت شیب‌دار انجام می‌شود و از طریق مشعل‌های متصل به لوله‌های U شکل برای بالا بردن لوله‌ها، تولید گرما و تشکیل دما را فراهم می‌کند. 

گرما به‌ وسیله بازتابنده‌هایی در محیط پخش می‌شود که به جسم منتقل می‌شود و گرما را به سمت جلو هدایت می‌کند و 96 درصد سوخت و 4 درصد گاز CO2 را از فن خارج می‌کند و گاز را تا حد امکان به لوله انتهایی منتقل می‌کند.

 

انواع هیتر تابشی لوله‌ ای مدل PRS-U

اکنون می‌خواهیم شما را با انواع گرمایش رستوران در گرما سازه شرق آشنا کنیم:

گرمایش تابشی لوله‌ ای 6.50 متری مدل PRS-22U 

گرمایش تابشی لوله‌ ای 7.50 متری مدل PRS-20U  

هیتر تابشی لوله‌ ای 8.30 متری مدل PRS-20U  

هیتر تابشی لوله‌ ای 9.30 متری مدل PRS-20U 

 سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای 3.50 متری مدل PRS-20U  

هیتر تابشی لوله‌ ای 4.50 متری مدل PRS-22U

 

مزایای گرمایش تابشی لوله‌ای مدل PRS-U

گرماسازه شرق برای اولین بار از تجهیزات برک برای ساخت یک رفلکتور بالا با 14 زانویی استفاده کرد که به دلیل تعداد زانویی زیاد و ضریب شکست حرارتی بالا، اثرات اتلاف و انتقال حرارت بهتری نسبت به تجهیزات مشابه دارد. 

  • ترموستات محیطی (تنظیم‌کننده دمای محیط بنا به‌ درخواست مشتری)
  • قسمت آتش‌خوار لوله استیل دارای 10 سال گارانتی (بنا به‌ درخواست مشتری)
  • دارای استاپلایزر یا بالانسر (تنظیم‌کننده فشار گاز)
  • دارای ریموت و کنترل (بنا به‌ درخواست مشتری)
  • مصرف گاز 5/4 تا 5/5 مترمکعب در ساعت برای گرمایش رستوران
  • توان حرارتی 400 تا 450 درجه حرارتی است.
  • استفاده از رنگ 600 درجه نسوز برای لوله‌ها
  • درب مشعل استیل است
  • قابلیت اتصال به سیستم هوشمند (بنا به‌ درخواست مشتری)
  • مصرف برق 100 وات
  • دارای 5 سال گارانتی فن و مشعل بدون قید و شرط، 10 سال گارانتی لوله‌ها و 15 سال خدمات پس از فروش

 

هیتر تابشی لوله ای برای گرمایش رستوران

 

اجزای گرمایش تابشی لوله‌ای مدل PRS-U     

به‌ طور کلی می‌توان گفت سیستم‌های گرمایش رستوران از اجزای زیر تشکیل شده‌اند :

  • مشعل هیتر تابشی
  • فن
  • رفلکتور
  • ساپورت

 

کاربرد هیتر تابشی لوله‌ای مدل PRS-U

این طرح از سیستم‌های گرمایشی گرماسازه شرق مناسب برای موارد زیر هستند:

  • فضای باز رستوران و کافی‌شاپ
  • باغ‌های شخصی
  • استخرها
  • تالارها
  • مساجد
  • سالن‌های صنعتی
  • مراکز عمومی
  • سالن‌های ورزشی
  • کارواش‌ها و تعمیرگاه‌ها
  • انواع خشک‌کن‌ها (کارخانه‌های سنگ‌بری، خشک‌کن رنگ، قالیشویی و ...)
  • و ...

 

تفاوت گرمایش تابشی مدل PRS-U گرماسازه شرق با سایر گرماتاب ها   

یکی از تفاوت‌های اصلی این سیستم‌های گرمایش رستوران نسبت به سایر بخاری‌های تابشی موجود در بازار وجود 14 بازتابنده قوس الکتریکی و ظاهر و زیبایی یونیت است. این واحد با استفاده از 14 بازتابنده منحنی به حداکثر بازده حرارتی دست می‌یابد.

رفلکتور با ماشین‌های فرکشنال و لیزر به بهترین شکل ممکن ساخته شده است. تفاوت دیگر این است که چراغ‌ قوه‌ها با بالاترین کیفیت و متریال هستند. مشتری گرامی این دستگاه دارای 5 سال گارانتی و 15 سال خدمات است.

 

سیستم‌ های گرمایش تابشی سرامیکی در رستوران‌ ها

از دیگر وسایل و تکنولوژی‌ های قابل استفاده در گرمایش در رستوران ها می‌توان سیستم‌های سرامیکی گرمابخشی را نام برد. این دستگاه‌ های نیز به‌ صورت کاملاً یکنواخت با حفظ گرما به مدت طولانی، به انتقال حرارت پرداخته و فضایی با گرمایش مطلوب ایجاد می‌کنند.

علاوه بر آن هیتر تابشی سرامیکی فضای زیادی را پر نمی‌ کنند و به‌ راحتی به قسمت‌ های غیر قابل استفاده همچون سقف آلاچیق‌ ها، چترها و سایبان‌ ها وصل می‌شوند.

بدین ترتیب با تابش اشعه مادون‌ قرمز به کلیه سطوح و اشخاص، تابشی دل‌ چسب را ایجاد کرده و گرمایی مناسب را انتقال می‌دهند. قسمتی که هیتر سرامیکی اقدام به حرارت دهی می‌کند، موجب از بین رفتن آرامش مشتری نشده و فضاهای پیرامون او را به صورتی یکنواخت با گرمادهی ثابت گرم می‌کند.

در حالی‌ که در هیترهای گرمایشی، معمولاً فضاهای نزدیک به مشتری فوق‌العاده گرم شده و با گرفتن فاصله از دستگاه، از گرمایش آن کاسته می‌شود. سیستم‌ های گرمایشی سرامیکی نیز، از تکنولوژی شبه تابشی خورشیدی استفاده کرده و فضای موردنظر در مقابل تابش خود را گرم می‌ کنند.

عملکرد سیستم‌های هیتر سرامیکی

در سیستم‌های گرمایشی سرامیکی، از صفحاتی از جنس سرامیک بهره برده شده و تا حد ممکن به حفظ گرما کمک می‌کنند. افزون بر آن پلتفرم‌های سرامیکی، گرما را خیلی دیرتر از صفحات فلزی از دست می‌دهند؛ به همین علت در انتقال انرژی مقرون‌ به‌صرفه تر هستند.

این صفحات با انتقال گرما از سوخت به مشعل یا انرژی برق به صفحات روشن و گرم می‌شوند. گرمای تولیدی، به‌ صورت تابشی منتقل شده و به محیط اطراف و سطوح مورد نظر تابیده می‌شود.

برقراری گرمایش در رستوران ها با استفاده از چنین ابزاری، بسته به نوع ابزار، اتوماتیک و هماهنگ با تکنولوژی روز است. به‌ طوری‌ که امکان کنترل دما، کنترل از راه دور و حتی توانایی اتصال به موبایل را دارند. بدین ترتیب زمان‌بندی، اندازه گرمادهی و میزان تابش این دستگاه‌ ها از را دور نیز توسط سیستم های گرمایش در رستوران ها ممکن است.

 

نتیجه‌گیری

استفاده از سیستم گرمایشی و تابشی برای تنظیم دمای محیط رستوران‌ ها و کافی‌ شاپ‌ ها، بالأخص در فصل‌ های سر و بارشی، بسیار مهم و حیاتی است. با ایجاد فضایی مطلوب که در عین حفظ زیبایی و بهره‌گیری از محیط باز فضای پیرامون، آسایش و راحتی مشتریان را فراهم کند، به رونق کار این مکان‌ ها کمک کرده و سبب افزایش بازدهی کاری آن‌ها می‌شود.

وسایل گرمایشی تابشی که از سیستم تابش خورشیدی الگو گرفته شده‌اند، یکی از بهترین راهکارهای موجود برای گرمایش در رستوران ها هستند.

 

 

سؤالات متداول

  • آیا هیتر تابشی فقط برای فضاهای باز استفاده می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد برای فضاهای بسته بستگی به مساحت محیط در اندازه‌های متفاوت از این نوع هیتر استفاده می‌شود.

  • چه نوع منبع سوختی برای هیتر تابشی مناسب‌تر است؟

بنا بر منبع موجود در محیط می‌توان از برق یا گاز استفاده کرد.

  • آیا گروه تولیدی گرماسازه شرق در شهرها و استان‌های دیگر نیز نمایندگی دارد؟

خیر نمایندگی ندارد اما از کلیه استان‌ها و شهرهای ایران آمادگی ثبت سفارش و ارائه خدمات دارد.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی رستورانی چیست؟و مزایای آن
گرمایش تابشی رستورانی چیست؟و مزایای آن
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله هیتر تابشی کافی‌ شاپ
هیتر تابشی کافی‌ شاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

پیام بگذارید.