گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن

بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن

بخاری سقفی فضای باز که به شکل‌های مختلفی در سقف نصب می‌شود برای گرمایش فضای باز و محیط ها استفاده می‌شود. فضای باز رستوران‌ها، اغذیه ‌فروشی‌ها، مراکز خرید خیابانی و غیره محیط‌هایی برای استفاده از این تجهیزات هستند. گرماتاب بهترین بخاری فضای باز برای نصب بر روی سقف و دیوارها مناسب است؛ بنابراین فضای باز شما باید دارای سقف یا دیوارهای کاذب باشد.

البته نوعی از بخاری‌ های فضای باز نیز وجود دارند که به شکل ایستاده بر روی زمین قرار می‌گیرند. نوع ایستاده نیاز به جایگاهی برای نصب شدن ندارند اما نسبت به هیتر فضای باز گرمایش کمتری دارند؛ زیرا هوای گرم به جهت ماهیت خود تمایل دارد به سمت بالا برود. گرما در بخاری‌های ایستاده فضای باز به سمت بالا و آسمان رفته و تأثیر چندانی در گرمایش محیط ندارد.

انواع بخاری سقفی فضای باز

بخاری‌ فضای باز یا پاسیو را می‌توان از لحاظ سوختی که برای تولید گرما مصرف می‌کنند به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: بخاری گازی، سوخت جامد و بخاری برقی فضای باز. در این قسمت شما را با ماهیت و ویژگی‌های انواع گرماتاب فضای باز آشنا می‌کنیم : 

  • بخاری گازی فضای باز

بخاری‌ گازی فضای باز نسبت به سال‌ های قبل بسیار پیشرفت کرده‌اند و تنوع گسترده‌ای در شکل و نوع دارند. با استفاده از بخاری گازی می‌توانید فضای باز باغ یا رستوران خود را به مکانی زیبا و شیک و در عین ‌حال گرم تبدیل کنید و در تمام فصول سال حتی زمستان از آن استفاده کنید. 

بخاری‌های گازی در انواع دیواری، لامپ‌های گرمایشی فضای باز و همچنین نوع چتر آفتابی عرضه می‌شوند؛ بنابراین می‌توان بسته به شرایط آب‌ و هوایی از هر کدام استفاده کرد. یکی از متداول‌ترین نوع بخاری گازی فضای باز مشعل‌های گاز مایع هستند و به جهت گرمایش سریع از نمونه‌های معمول بخاری گازی قیمت بالاتری دارند. این نوع بخاری ظاهری نسبتاً بزرگ دارد و مصرف گاز بالایی دارد. به همین جهت در مجتمع‌های تجاری بزرگ گزینه مناسبی برای ایجاد گرما است. حتی در رستورن ها از این سیستم گرمایشی استفاده می شود. بخاری فضای باز رستوران بسیار عالی و کاربردی است.

 

  • بخاری برقی فضای باز

این بخاری ‌ها که با برق کار می‌کنند، امروزه بسیار پیشرفته شده‌اند. سنسور خودکاری که در آنها تعبیه شده باعث می‌شود در صورت نیاز خاموش و روشن شوند، مثلاً اگر کسی در پاسیو نباشد خاموش می‌شوند. همین ویژگی در صرفه‌جویی ‌کردن در مصرف انرژی تأثیر زیادی دارد.

ویژگی مثبت دیگر این نوع بخاری فضای باز گرماتاب آن است که برخلاف اکثر وسایل گرمایشی که هوای گرمشان به سمت بالا می‌رود، می‌تواند گرما را در یک نقطه و اطراف خود نگه دارد. افرادی که در اطراف این بخاری هستند کاملاً گرم می‌شوند. به‌ علاوه بخاری برقی برای محیط‌ زیست ضرری ندارد؛ زیرا دی‌ اکسیدکربن در هوا منتشر نمی‌کند.

 

این مقالات را از دست ندهید : خرید هیتر تابشی گازی

 

بخاری برقی را می‌توان هم به شکل زمینی و هم به شکل یک بخاری سقفی فضای باز نصب کرد که در صورت نصب در سقف و دیوار گرمایش بالایی را به محیط خود می‌بخشد. بخاری برقی از سایر بخاری‌ فضای باز کارآمدتر هستند و نسبت به نوع گازی 85 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند؛ پس به‌ صرفه‌تر نیز هستند. بخاری برقی برخلاف نوع گازی فاقد بو و کمترین صدا هستند.

بخاری‌های برقی فضای باز کاملاً عایق ‌بندی‌ شده هستند؛ بنابراین نگران این نباشید که در هنگام بارندگی اختلالی در عملکرد آن در اثر برخورد آب با برق ایجاد شود. حتی در شرایط جوی بسیار بد می‌توان از بخاری برقی برای فضاهای باز استفاده کرد.

خرید بخاری سقفی فضای باز از گرماسازه شرق

 

  • بخاری فضای باز با سوخت جامد

این نوع هیتر تابشی با سوخت جامد و اغلب با کنده‌های چوب گرما تولید می‌کند. استفاده از بخاری با سوخت چوب برای کسانی که در اطراف آن نشسته‌اند منظره زیبا و دل نشینی را ایجاد می‌کند.

این نوع سوخت به جهت سوختن چوب دود، بوی زیادی تولید می‌کند. اگر مدت زیادی در اطراف این بخاری بنشینید می‌تواند برای شما مشکل تنگی نفس و سرفه ایجاد کند؛ بنابراین استفاده از این نوع بخاری برای سلامت مضر است.

بخاری‌های سوخت جامد اغلب جنبه تزئینی دارند و نمی‌توان برای مدت ‌زمان طولانی برای گرمایش محیط از آن استفاده کرد؛ زیرا روشن‌ کردن آنها زمان‌بر و پردردسر است. همچنین نیاز به نگهداری مداوم و تأمین دائمی سوخت دارند.

بخاری‌های سوخت جامد همچنین برای محیط‌هایی که ملاحظات بهداشتی برایشان در اولویت قرار دارد مانند رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها خیلی مناسب نیست؛ چون سوخت جامد می‌تواند پس‌ماندهایی از زغال و خاکستر در محیط ایجاد کند. 

 

راهنمای استفاده از بخاری سقفی فضای باز گرماتاب

اینکه چه تعداد بخاری فضای باز برای خود نیاز دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله : دمای هوا، وسعت محیط، ارتفاع و غیره. بسته به اینکه محیط شما با سقف ‌ها و دیوارهای متحرک و ثابت پوشانده شده باشد یا خیر در تعداد بخاری موردنیاز شما تأثیرگذار است.

در حالت کلی استفاده از تعداد بیشتر بخاری بهتر از تعداد کمتر است؛ چون ممکن است به‌ یک ‌باره هوا سرد شود و تعداد کم بخاری‌های شما کفاف ندهد. اما می‌توان در صورت عدم نیاز بخاری‌های اضافی را خاموش کرد؛ پس نگران مصرف زیاد انرژی نباشید.

همچنین اگر سقف فضای شما آسمان است باید تعداد بیشتری بخاری برای محیط خود در نظر بگیرید. آیا در مورد مصرف گرمایش تابشی و بخاری سقفی اطلاعاتی دارید؟ به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مصرف گرمایش تابشی  را بخوانید.

بخاری سقفی فضای باز می‌تواند محوطه وسیعی را گرم کند اما اگر از بخاری‌های ایستاده استفاده می‌کنید برای هر میز باید دست‌کم یک بخاری قرار دهید. همچنین نکته مهم در محل قرار دادن بخاری‌های زمینی آن است که با فاصله دست‌کم 2 تا 3 متری از افراد قرار داده شود تا خطری ایجاد نشود.

 

آیا بخاری‌ سقفی فضای باز برای محیط‌ زیست مضر می باشد؟

امروزه تلاش شده است که اکثر هیتر تابشی فضای باز را با سوخت برق تولید کنند. نیروی برق گاز خطرناکی تولید نمی‌کند، همچنین بدنه آنها با فلزی طراحی شده است و تا میزان بالایی قابلیت بازیافت دارند.

هیتر تابشی فضای باز جدید اغلب هوشمند هستند و می‌توانند متناسب با محیط روشن یا خاموش شوند تا منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند. 

بخاری سقفی فضای باز به‌ گونه‌ای طراحی و تولید شده است که دوام بالایی داشته باشند و نیازی به تعویض در مدت‌ زمان کوتاه نداشته باشند. سعی شده در تولید آنها از مواد شیمیایی مضری استفاده نشود.

کاربرد بخاری سقفی فضای باز

دستورالعمل ایمنی برای استفاده از بخاری سقفی فضای باز

توجه کنید که هیتر تابشی فضای باز به فضای مطمئنی نیاز دارند. باید حداقل به ‌اندازه یک متر از دیوارها، سقف و تمامی مواد قابل اشتعال مانند مبل‌ها و میزها و غیره فاصله داشته باشند. بخاری‌های گازی به فضای باز برای خروج گاز مونوکسید نیز نیاز دارند؛ زیرا تجمع این گاز در محیط بسیار خطرآفرین است. نکات زیر به شما کمک می‌کنند که بسیار ایمن‌تر از این وسیله استفاده کنید.

نکته اول

اگر از بخاری‌های ایستاده و زیرمیزی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که بر روی یک سطح صاف و بدون شیب قرار دارند که احتمال واژگونی آنها وجود ندارد. بهترین گزینه برای جلوگیری از این خطر استفاده از بخاری‌هایی است که کلید ضد شیب دارند و در صورت کج شدن بخاری به شکل خودکار خاموش می‌شوند.

نکته دوم

اگر چه بخاری سقفی فضای باز و سایر بخاری ‌های مورد استفاده در پاسیو با در نظر گرفتن کلیه نکات ایمنی طراحی و تولید شده‌اند، اما هرگز نباید آنها را در فضای باز بدون مراقبت رها کرد و به حال خود گذاشت. بهتر است در طول روز چند باری به بخاری‌ها سر زد و آنها را چک کرد.

 

این مقالات را از دست ندهید : هیتر سرامیکی رستوران

 

نکته سوم

بخاری ‌های پاسیو دارای دستگاه شکست شعله که در اصطلاح عام به آن ترموکوپل هم گفته می‌شود هستند و هنگامی که شعله بخاری به هر دلیلی خاموش شود به طور خودکار جریان گاز را قطع می‌کنند. برای اطمینان بیشتر پس از این اتفاق مطمئن شوید که جریان گاز به طور کامل قطع شده باشد؛ چراکه این اتفاق در فضای باز به جهت وزش باد بسیار می‌تواند اتفاق بیفتد.

 

بخاری سقفی فضای باز

نکته چهارم

اگر بخاری پاسیو شما ضد‌آب نباشد در شرایط بارندگی احتمال زیادی وجود دارد که آب به داخل آن نفوذ کرده و ایجاد خطر و دردسر کند. در هر صورت چه بخاری شما عایق ‌بندی ‌شده و ضد آب است و چه نیست بهتر است یک پوشش برای آن تهیه کنید که از نفوذ آب و گردو غبار و حتی حشرات به داخل آن جلوگیری شود. این کار طول عمر دستگاه شما افزایش می‎‌دهد. 

نکته پنجم

در بخاری ‌هایی با سوخت گاز مطمئن شوید که مخزن گاز به‌ درستی بسته شده باشد و دور از مواد قابل احتراق و کاملاً به شکل عمودی ایستاده باشد. ضمناً لازم است که بخاری ‌های فضای باز از معرض نور مستقیم خورشید نیز دور نگه داشته شوند. یک پوشش می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

نکته ششم

هیتر تابشی سقفی فضای باز نیاز به نگهداری منظم و مرتب و در صورت نیاز تمیز کردن دارد. شعله و قسمت گذرگاه هوای گردشی بخاری همواره باید تمیز باشد. همچنین آزمایش نشت گاز از بخاری را فراموش نکنید. هر چند وقت این آزمایش ساده با آب و صابون را انجام دهید تا از عدم نشتی اطمینان حاصل کنید. در صورتی‌ که بخاری به تعمیر نیاز دارد در انجام آن کوتاهی نکنید.

 

خرید بخاری سقفی فضای باز

گرماسازه شرق تولید کننده انواع گرماتاب فضای باز می باشد. این گرماتاب ها بسته به محیط شما متفاوت است. خرید بخاری سقفی فضای باز از گرماسازه شرق با قطعات با کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش بهترین گزینه برای شما می باشد. شما میتوانید جهت خرید بخاری سقفی فضای باز با کارشناسان فروش گرماسازه شرق درارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را داشته باشید. 

 

نتیجه گیری

شاید شما هم در محل کار و یا محیط زندگی خود یک محوطه و فضای باز دارید که به جهت شرایط آب‌ و هوایی و سرما یا گرمای شدید کاملاً دست ‌نخورده باقی‌مانده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای اینکه بتواند از فضای باز خود استفاده کرده و به محیط زندگی و محل کسب خود رونق و رنگ بوی تازه ببخشید، استفاده از انواع هیتر تابشی فضای باز است.

از جمله این بخاری‌ها، گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-U است که با ایجاد گرما در فضای باز در هوای سرد، فضا را مطبوع و قابل ‌استفاده می‌کند. جهت خرید بخاری سقفی فضای باز با کارشناسان فروش گرماسرماسازه شرق در تماس باشید.(38482273-051 - 22032002-021 )

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی رستورانی چیست؟و مزایای آن
گرمایش تابشی رستورانی چیست؟و مزایای آن
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله هیتر تابشی کافی‌ شاپ
هیتر تابشی کافی‌ شاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها
سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.