گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز و رستوران

بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز و رستوران

 

گرمایش فضای باز در گذشته امری غیر ممکن بوده است. منظور گرمایش فضاهایی از قبیل رستوران ها، تراس، آلاچیق و روف گاردن و ... در فصول سرد سال و مناطق سرد سیر است. به وجود آوردن دمای مطلوب در فضاهای باز، به علت بسته نبودن فضا ممکن نیست در نتیجه از فضاهای باز در فصول  سرد سال کمتر استفاده می شود ولی با استفاده از بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز می توان امکان استفاده از فضاهای باز را در فصول سرد سال میسر نمود.

گرمایش فضای باز با بهترین سیستم گرمایشی و تابشی

در صنعت تاسیسات برای گرمایش فضای باز از بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز استفاده می شود. سیستم گرمایش تابشی در ارتفاع نصب می شود و گرما را از سمت بالا (منظور سقف) به کف انتقال می دهد بنابراین با استفاده از بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز، فضای مفید اشغال نخواهد شد.

با نصب سیستم گرمایش تابشی در ارتفاع، گرما به سمت پایین تابیده می شود و این عمل دقیقا مشابه تابش نور خورشید است. بدین روش، فضای باز گرم می شود.

تابش خورشید بدون هیچ گونه تاثیرپذیری از اتمسفر عبور کرده و گرما به صورت امواج الکترومغناطیس به سطوح بدن افراد و اجسام منتقل می شود.

اگر وقت گذراندن در فضای باز منزل، برای شما لذت بخش است، حتما می‌دانید که این کار در فصل زمستان و با وجود هوای سرد، کمی دشوار خواهد بود . البته برای گرم کردن فضای باز باغ، ویلا و بالکن منزل، روش‌های مختلفی وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید :  گرمایش در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها

 

استفاده از بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز ایده بسیار هوشمندانه‌ای برای فضای بیرونی است. سیستم‌های گرمایش تابشی‌ عموما مقرون بصرفه ‌اند و خیلی سبک و کم جا هستند. حمل و نقل آنها کار بسیار راحتی است. همچنین بسیار کم مصرف‌اند و فضای قابل توجهی را گرم می‌کنند.

 

فواید استفاده از سیستم گرمایش تابشی :

  1. استفاده از بهترین سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز به کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف حرارت کمک بسزایی می کند و همین عامل باعث شده است که استفاده از سیستم گرمایش تابشی در فضاهای باز از قبیل رستوران ها و آلاچیق و ویلا روز به روز بیشتر شود. به عبارتی صاحبان مشاغل می توانند با حداقل مصرف انرژی فضاهایی که در فصل سرد کارایی ندارند را قابل استفاده کنند.
  2. استفاده از سیستم گرمایش تابشی از لحاظ مصرف سوخت و انرژی بسیار به صرفه است و موجب کاهش هزینه برای مالکان این فضاها در مقایسه با سیستم های گرمایشی قدیمی می شود.
  3. نصب و استفاده از این سامانه گرمایش تابشی حتی در فضاهای بدون سقف نیز وجود دارد و با کمک زنجیز یا استفاده از ستون و نصب پایه هایی می توان دستگاه گرمایش تابشی را از ساپورت های دستگاه آویزان کرد.
  4. این سیستم به موتور خانه و تاسیسات پیچیده نیاز ندارد و نگهداری و جابجایی آن بسیار آسان است.
  5. امکان گرمایش فقط در ساعات کاری توسط سیستم گرمایش تابشی برای فضاهای باز به وجود می آید.

 

در کشور ما سوخت گاز طبیعی در دسترس است و هزینه ی کمی دارد به همین دلیل استفاده از سیستم گرمایش تابشی در طولانی مدت مقرون به صرفه است. همچنین هزینه های اولیه تجهیز و راه اندازی این نوع بخاری تابشی سقفی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی کمتر است و توجیه اقتصادی دارد.

هیتر سقفی گازی نیاز به جریان سیالات مانند آب، هوا، بخار ندارد و در نتیجه به استفاده از تجهیزاتی همچون پمپ، یونیت هیتر، هواساز و یا کانال کشی جهت انتقال هوای گرم نمی باشد، همه ی این عوامل موجب شده است که استفاده از سیستم های گرمایش تابشی لوله ای به صورت روز افزون افزایش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش تابشی کافی شاپ

 

سوخت مورد نیاز سیستم های گرمایش تابشی، گاز شهری است. در این هیترهای تابشی، گاز شهری درون لوله های بلند می سوزند و انرژی گرمایی تولید شده به صورت تابشی،توسط این لوله ها وارد محیط می شود، ضریب تابشی این لوله ها  بسیار زیاد است به همین دلیل انرژی تلف شده بسیار کم خواهد بود و باعث کاهش مصرف انرژی می شود. حرارت تولید شده با سوختن گاز شهری به امواج مادون قرمزی تبدیل می شود که توسط لوله ها به محیط تابانده می شوند، در بالای لوله ها صفحات ذوزنقه شکل قرار دارد که امواج تابیده شده به سمت بالا را به سوی پایین و محل مورد نیاز منعکس می کنند. با توجه به توسعه صنعت رستوران و کافی‌شاپ و همچنین گسترش فرهنگ استفاده از فضای باز در فصول سرد سال در فضاهایی نظیر رستوران، باغ تالار، ویلا، آلاچیق، روف گاردن و... یکی از دغدغه‌های صاحبان این فضاها تامین گرمایش فضای باز است هیترهای لوله ای باعث گرمایش سریع محیط می شوند و در کمترین زمان ممکن گرمایش محیط را فراهم می سازند.

شرکت گرماسازه شرق با تولید و ارائه متنوع‌ترین محصولات گرمایش تابشی لوله‌ای و با ایجاد گرمایش مطلوب امکان گرم نمودن فضاهای باز رستوران‌ ها، تراس‌ ها، آلاچیق‌ ها، روف گاردن‌ ها، ویلاها و … فراهم نموده است. 

 

با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید: 38482273-051 - 22032002-021

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله هیتر تابشی کافی‌ شاپ
هیتر تابشی کافی‌ شاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
نمایش مقاله سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها
سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.