گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایشی و سرمایشی فضای باز

سیستم گرمایشی و سرمایشی فضای باز

برای سرد کردن و گرم کردن محیط های بسته راه حل های زیادی وجود دارد که با توجه به سیستم های بروز دنیا می توان به سرمایش و گرمایش مورد نظر به راحتی دسترسی پیدا کرد. بعضی از افراد به دنبال سیستم سرمایشی و گرمایشی فضای باز برای محیط کاری خود هستند.

البته که این برخی سیستم سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده برای فضاهای باز نمی باشد. برخی از این خنک کننده ها و سیستم های گرمایشی عملکرد خوبی برای سرد کردن و گرمایش فضای باز دارند که در ادامه به هر کدام از این سیستم ها اشاره می کنیم.

 

سیستم سرمایشی فضای باز                                                        

سیستم سرمایشی فضای باز یا مه پاش که به صورت کولر آبی عمل می کنند آب های تبخیر شده را از راه پمپ های ویژه ای که به همراه خود دارند از طریق نازل ها که آب ها را به قطرات ریز و پودر شده تبدیل و به محیط بیرون راهنمایی می کنند. 

با برخورد این آب ها و قطرات ریز پودر شده با حرارت هوای گرم عمل تبخیر را انجام می شود و حرارت و گرمای محیط را به فضای سرد تبدیل می کند و می تواند در هوا جریان پیدا کنند.

 

انواع سیستم سرمایشی فضای باز

 

سیستم سرمایشی (مه پاش خانگی)

 زمانی که هوا گرم می شود برای اینکه گل ها و گیاهان فضای خانه (حیاط، تراس) خراب نشوند و از بین نرود با بکارگیری مه پاش خانگی می توان استفاده کرد که باعث کاهش حرارت از 10 درجه تا 12 درجه در فضای شما می شود.

 

 

سیستم مه پاش برای فضای باز رستورانی

استفاده از سیستم سرمایشی مه پاش در فصل تابستان برای فضای باز رستوران و جذب مشتریان چالش های زیادی به همراه خود داشته است تا مشتریان به راحتی مکانی دلنشین و دل انگیزی برای استراحت و تفریح خود به همراه داشته باشد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مه پاش در فضای باز، حتماً مقاله مه پاش فضای باز را مطالعه کنید.

 

مه پاش فضای باز

سیستم مه پاش گلخانه و باغ

نور مستقیم خورشید و دمای بالای حرارت می تواند خسارت زیادی به گیاهان گلخانه ای و باغ وارد کند. سیستم سرمایشی مانند مه پاش گلخانه مناسب برای کاهش دما در محیط ها می باشد و با توجه به عملکرد آسانی که دارد برای متراژ و مقیاس وسیع قابل استفاده هستند.

 

سیستم مه پاش برای کارخانه ها و فضاهای صنعتی

از آنجا که در سالن های صنعتی ذرات معلق در هوا و گرد و غبار وجود دارد مشکلات عمده ای برای کارکنان به وجود می آورد که بکارگیری مه پاش صنعتی می توان گرد و غبار را کاهش داد و دمای محیط را  به حداقل رساند.

 

سیستم مه پاش را می توان به 3 دسته تقسیم کرد

 

سیستم های کم فشار 

در این نوع فشار ذرات آب از طریق نازل ها خارج می شود و سیستم مناسبی برای باغچه ها، باغ ها، گلخانه ها، سالن پرورش گیاهان و ... می باشد.

این نوع سیستم سرمایشی که با استفاده از آب شهری انجام می شود نسبت به آب های پر فشار و خارج شده از نازل ها که قطرات درشت تری هستند و خیس شوندگی بیشتری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سیستم هایی با فشار متوسط 

این سیستم ها که قطرات آب تقریبا ریز هستند می توان در استخرهای رو باز و حیاط منازل استفاده کرد،

 

سیستم هایی با فشار بالا 

در فشار بالا، آب ها که کاملا ریز و پودر شده هستند و در سردکنندگی محیط نقش بسزایی دارند که در فضاهای بسیار وسیع و فضاهای صنعتی استفاده می شود.

 

مزایای سیستم مه پاش

 

  1. خنک کردن محیط با استفاده از نصب و راه اندازی آسان .
  2. کاهش حشرات موذی و کاهش گرد و غبار .
  3. رطوبت سازی در محیط و کمک به رشد و پرورش گیاهان .
  4. استفاده در مقیاس متفاوت با توجه به درخواست مشتریان انجام می شود.

 

سیستم سرمایشی

 

 سیستم گرمایشی فضای باز

 

تامین گرمایشی فضای باز (رستورانها، کافی شاپ ها، تراس ها، گلخانه ها، روف گاردن ها، کارخانه جات صنعتی و ... ) یکی از چالش برانگیزترین مسائل مهم برای جذب مشتری در فصل زمستان و مناطق سردسیر است. امروزه گرمایش فضای باز بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. اینکه بتوانند فضای باز خود را بدون هیچ گونه سقف یا دیواری گرم نگه دارند و از اتلاف جلوگیری کنند. بدین جهت امروزه از گرمایش تابشی برای گرمایش فضای باز استفاده می کنند. عملکرد این سیستم گرم کردن هوا نمی باشد بلکه اجسام و افراد را گرم می کند.

 

این مقالات را از دست ندهید : هیتر فضای باز

 

با توجه به اینکه در فصل سرما کمتر کسی از فضای باز استفاده می کند و همین موضوع سبب می شود که خیلی از رستوران ها و کافی شاپ ها در فصل سرد کمتر مورد استفاده قرار بگیرند. اما با استفاده از سیستم گرمایش تابشی می توان از فضای باز رستوران در فصل سرد هم استفاده کرد. بنابراین رستوران هایی که از این سیستم استفاده می کنند می توانند در تمامی فصول مورد استقبال مردم قرار بگیرند. البته نکته مهم در این مورد انتخاب درست سیستم گرمایشی برای فضای باز می باشد.

اغلب افراد فکر می کنند که با بخاری یا هیتر می توانند فضای خود را گرم کنند که این مورد موجب هدر رفت 80 درصد گرمای محیط می شود. چون با توجه به اینکه هوای گرم سبک بوده و همین موضوع سبب می شود که به سمت بالا انتقال یابد و موجب عدم یکنواختی گرمایش می شود. از اینرو فضای باز گرم نمی شود. بنابراین به هیچ عنوان جهت گرمایش فضای باز از هیتر یا بخاری استفاده نکنید چون کاری بیهوده می باشد.

 به طور کلی سیستم گرمایش تابشی به عنوان بهترین انتخاب جهت گرمایش فضای باز می باشد. چون در این دستگاه لوله آتشخواری وجود دارد که موجب انتقال امواج تابشی مادون قرمز به سطح محیط و بدن افراد می شود که همین موجب گرم شدن آنها می شود.

گرمایشی فضای باز

به این منظور برای سیستم گرمایشی فضای باز سیستمی استفاده می شود که عملکرد آن مانند نور خورشید است. چون همانند خورشید گرما را به سطح بدن افراد و اجسام محیط به صورت امواج تابشی انتقال می دهد. سیستم گرمایش فضای باز باعث گرم کردن جسم و بعد محیط می شود و مصرف برق و انرژی آن نسبت به سایر سیستم گرمایشی 60% کاهش مصرف دارد، در این سیستم گرمایشی برای فضای باز که به اسم سیستم گرمایش و تابشی و هیترهای فضای باز هستند گرمای مناسبی برای فضای باز شما به مشتریان و افراد منتقل می کند.

دستگاه هیتر تابشی موجب تعادل حرارتی در فضای باز میشود. بخاری تابشی با توجه به نصب در ارتفاع هیچ گونه فضایی را اشغال نمی کند و فضای بسیار دلچسب را برای مشتریان ایجاد می کند.  

سیستم گرمایش تابشی به دو صورت برقی و گازی مورد استفاده قرار می گیرد. هیتر برقی در اندازه های کوچک هستند و سبک هستند. گرمایش تابشی گازی اندازه و سایز بزرگتری نسبت به برقی دارد و همچنین سنگین تر نیز هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به فضای باز و رستوران خود جهت گرمایش فضای باز بهترین نوع سیستم گرمایشی تابشی را انتخاب کنید.

 

مزیت های گرمایش تابشی برای گرمایش فضای باز 

 

  1. ایجاد دمای مورد نظر در کمترین زمان .
  2. کاهش مصرف سوخت و برق نسبت به سایر سیستم های گرمایشی تا 60% .
  3. پوشش گرما و دما در کل سالن و محیط به صورت یکنواخت
  4. ایجاد تمرکز گرما بر روی کف سالن .
  5. عدم اشتغال فضای مفید کاری .
  6. امکان انتقال آسان دستگاه .
  7. امکان حرارت و گرم کردن سطح به صورت موضعی .
  8. اخذ استاندارد ISO 9001:2015
  9. دارنده استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا (CE) برای استاندارد BS-EN 416-1 برای سیستم های گرمایشی تابشی
  10. دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت
  11. دارای 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش .

 

شرح کالامدلظریت حرارتی
1.سیستم گرمایشی و تابشی 3.5 متری MR-22U 20000
2.سیستم گرمایشی و تابشی 4.5 متری MR-25U 22000
3. سیستم گرمایشی و تابشی 5.5 متری MR-35U 30000
4. سیستم گرمایشی و تابشی 6.5 متریMR-40U  39000
5. سیستم گرمایشی و تابشی 7.5 متریMR-50U  45000
6.سیستم گرمایشی و تابشی 8.5 متریMR-52U 50000
7.سیستم گرمایشی و تابشی 9.5 متریMR-55U 55000

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی رستورانی چیست؟و مزایای آن
گرمایش تابشی رستورانی چیست؟و مزایای آن
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله هیتر تابشی کافی‌ شاپ
هیتر تابشی کافی‌ شاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه ها

میثم حسنعلی
۲۶ آبان ۱۴۰۱

سلام وقتتون بخیر قسمت سیستم گرمایشی تابشی ۵.۵ و ۶.۵ متری رو میخواستم

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فروش با شما تماس خواهند گرفت.

سالار صداقه
۱۲ دی ۱۴۰۲

سلام از هیتر های تابشی میشه برا باغ رستوران ها تو فضای باز استفاده کرد ؟

گرماسازه
۱۲ دی ۱۴۰۲

سلام خدمت شما دوست بزرگوار. بله هیتر فضای باز یا همان هیتر تابشی رو میتوان در فضای باز استفاده کرد.

طوفانی
۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر. برای فضای باز رستوران در لاهیجان(گیلان) سیستم سرمایشی و گرمایشی میخواستم. ممنون میشم اگه باب نده تماس بگیرید

گرماسازه
۶ فروردین ۱۴۰۳

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار . همکاران ما جهت راهنمایی و مشاوره لازم با شما تماس خواهند گرفت.

پیام بگذارید.