گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها

سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها

با فرا رسیدن فصل زیبای پاییز گردش در خیابان‌های شهر یکی از تفریحات جذابی به حساب می‌آید که برای مردم شهر بسیار لذت‌بخش است. دیدن خیابان‌های پر از برگ و تنفس در هوای خنک پاییز چیزی است که هر کسی دوست دارد تجربه کند. نشستن در فضای باز یک کافه یا رستوران و نوشیدن یک فنجان چای داغ و یا میل کردن یک وعده غذای دلپذیر می‌تواند لذت پاییز را دوچندان کند. حال در این مقاله می خواهیم به مبحث سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها بپردازیم.

 اما نکته‌ای که مانع این لذت می‌شود، سردی هوا در برخی از روزهای پاییز و زمستان است که ممکن است موجب رنجش مشتریان کافه‌ دارها و رستوران‌ دارها شود. اما اگر مشتریان بتوانند بدون احساس سرما در فضای باز بنشینند و از هوا لذت ببرند، قطعاً خاطره‌ای فراموش‌ نشدنی برایشان به یادگار می‌ماند.

شما به‌ عنوان صاحب یک کافه چه تمهیدی برای جذب مشتریان در فضای باز محیط کارتان اندیشیده‌اید؟ استفاده از سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز می‌تواند به ثبت خاطرات لذت‌بخش مشتریان در کافه و یا رستوران شما کمک شایانی کند. پس برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این وسیله گرمایشی فضای باز در ادامه مقاله سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها با ما همراه باشید.

 

سیستم گرمایشی و تابشی در فضای باز رستوران

استفاده از سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها متناسب با دکوراسیون

گرمایش تابشی چیست؟

گرمایش تابشی یک سیستم گرم‌ کننده است که به روش تابشی باعث گرمای محیط می‌شود. از این وسیله جهت گرمایش مرغداری، سالن‌های صنعتی، گرمایش گلخانه‌، فضای باز کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، روف‌گاردن‌ها و گرمایش سالن های ورزشی استفاده می‌شود. این مدل بخاری تابشی در انواع مختلف برای کاربردهای متفاوتی طراحی شده است. 

 

این مقالات را از دست ندهید : گرمایش تابشی

 

 انواع گرمایش تابشی

سیستم گرمایشی و تابشی از نوع لوله‌ ای شدت گرم‌ کنندگی کمی دارد که گاهی از آن با عنوان گرم‌ کننده فشار مثبت هم یاد می‌شود. روش کارکرد این سیستم بدین صورت است که ابتدا در اثر احتراق داخل محفظه مخصوص بخاری، مقداری گاز داغ و پرحرارت تولید شده و درون لوله‌ های متصل به سیستم جریان پیدا می‌ کنند و حرارت موجود درون لوله‌ ها از طریق تابش موجب گرمای محیط می‌شود. در اثر حرارت گاز داغ داخل لوله‌ ها، دمای این لوله‌ ها تا 1100 درجه افزایش می‌یابد.

در این قبیل سیستم‌های گرمایشی استفاده از یک کانال کوچک باعث خروج هوای داخل لوله‌ ها و جایگزینی هوای تازه با آن‌ها می‌شود. همین مسئله باعث شده تا وسیله گرمایشی مناسبی برای سالن‌ های سرپوشیده باشد. در واقع این مدل از بخاری‌ های تابشی جزو پرفروش‌ترین هیترهای موجود در بازار است که برای محیط‌های داخلی استفاده می‌شود.

 

این مقالات را از دست ندهید : بخاری تابشی

 

نوع دیگری از این سیستم‌های گرمایشی و تابشی در رستوران ها، نوع سرامیکی است که خود در نوع برقی و گازی تولید می‌شود. همان‌طور که مشخص است، نوع برقی با الکتریسیته کار می‌کند و نوع گازی آن در اثر احتراق گاز به کار می‌افتد. حرارت و گرمای تولید شده در این‌ هیتر سرامیکی پس از تبدیل ‌شدن به امواج مادون ‌قرمز، در محیط پخش می‌شوند و باعث ایجاد حس گرما می‌شود. وسایل موجود در محیط با جذب این امواج مادون‌ قرمز خود گرم شده و بخشی از امواج را بازتاب می‌کنند تا بقیه وسایل و تجهیزات موجود با جذب آن گرم شوند.

 

  سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها- هیتر سرامیکی

 

گرمایش تابشی سرامیکی

از مدل‌ های دیگر می‌توان به گرمایش تابشی های تابشی زمینی یا هیتر تابشی سرامیکی اشاره کرد که این سیستم‌ ها هم از جنس سرامیک و هم از جنس فولاد تهیه می‌شوند. بخاری‌ های تابشی زمینی بر روی یک ‌پایه نصب می‌شوند. این پایه موجب اتصال آن‌ها به زمین می‌شود. از این مدل دستگاه  ها می‌توان به‌عنوان سیستم گرمایشی فضای باز استفاده کرد. چرا که در فضای باز معمولاً امکان نصب و وصل کردن سایر سیستم‌ ها وجود ندارد. نکته جالب در مورد این‌ گونه بخاری‌ها این است که هم به‌ صورت متمرکز و هم به‌ صورت محیطی موجب گرم‌ کردن فضا می‌شوند.

آخرین نوع سیستم‌ های گرمایشی تابشی که قصد معرفی آن را داریم، هیتر تابشی مستقل هستند که در واقع به آن‌ ها هیتر تابشی پرتابل می‌گویند. نحوه کارکرد سیستم‌ های گرمایشی پرتابل دقیقاً شبیه سیستم‌های تابشی زمینی است با این تفاوت که این سیستم‌ها را به‌ راحتی می‌توان جابه‌جا کرد. شاید همین ویژگی است که موجب شده تا این وسیله بهترین وسیله برای استفاده در فضای باز کافه‌ ها و رستوران‌ ها باشد.    

 

این مقالات را ازدست ندهید : مصرف گرمایش تابشی و بخاری سقفی

 

 مزایا و معایب سیستم‌های گرمایشی تابشی

جالب است بدانید این سیستم‌های گرمایشی بیش از آنکه دارای معایب باشند، مزیت‌ها و ویژگی‌ های مفیدی برای صاحبان کسب‌وکارها دارند. اولین نکته مهم در حوزه استفاده از این سیستم‌های گرمایشی میزان پایین مصرف برق و گاز نسبت به سایر بخاری‌های موجود در بازار است که همین امر می‌تواند برای کافه‌ دارها و رستوران‌ دارهایی که در طول ماه باید مخارج سنگینی را برای ارائه خدماتشان بپردازند، بسیار مورد توجه باشد.

دومین مزیت مهم آن‌ها عدم نیاز به یک موتورخانه مرکزی بزرگ است که ممکن است برای محل کار شما دست‌وپاگیر و پردردسر باشد. در ضمن علاوه بر نصب راحت و سریع سیستم‌های تابشی، نگهداری و مراقبت از آن‌ها نیز به‌ سهولت انجام می‌شود.

 

این مقالات را از دست ندهید :  سیستم های جدید گرمایشی و سرمایشی

 

 و در انتها باید بگوییم انتخاب یک سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها از این مدل، نسبت به سایر گرمازاهای قدیمی‌تر و سنتی‌تر، به میزان قابل‌ توجهی در سلامت محیط‌ زیست تأثیر دارد. در مورد معایب آن، باید گفت یکی از موارد جدی در دسترس‌ بودن است که در فضای باز کافی‌شاپ و رستوران ممکن است به مشتریان و کودکان آسیب برساند که آن هم با انتخاب دکور مناسب و محلی مختص به آن می‌توان از این خطرات تا حد زیادی جلوگیری نمود.

مورد دیگر این است که برخی از سیستم‌های گرمایشی که با تابش به گرم کردن محیط می‌پردازند، انرژی مورد نیاز خود را برای شروع فرآیند گرمایش از خورشید دریافت می‌کنند. در چنین مواردی این تجهیزات گرمازا در روزهای بارانی و ابری که خورشید پنهان است، ممکن است وظایف خود را به درستی انجام ندهند و در عملکردشان خلل ایجاد شود که قطعا با تدابیر مناسبی می‌توان این مشکل را نیز برطرف نمود. همان‌طور که در ابتدای این پاراگراف اشاره کردیم این تجهیزات تابشی معایب جدی دیگری ندارند.

 

سخن آخر

در انتهای مقاله باید بگوییم حالا که با انواع سیستم‌های گرمایشی آشنا شدید، شما قادر خواهید بود با یک انتخاب هوشمندانه و درست، از فضای باز کافه خود استفاده بهینه‌ای کنید. این انتخاب‌های شما است که برای مشتریان خاطرات فراموش ناشدنی و جذابی را می‌سازد.

پس هرچه زودتر قبل از فرارسیدن پاییز، با توجه ‌به متراژ و نوع دکوراسیون انتخابی‌تان برای محیط خارجی رستوران و کافه، سیستم گرمایشی مناسبی تهیه کنید. این اقدام علاوه بر این‌که نشان‌دهنده خوش‌سلیقه بودن شماست، موجب می‌شود مشتریان زیادی به سمت کسب‌وکار شما روی بیاورند و محیط شما را به‌عنوان یک فضای رمانتیک و دنج در ذهن خود یادآوری کنند.  

 

جهت سفارش سیستم گرمایشی و تابشی در رستوران ها و فضای باز کافی شاپ ها با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید (38482273-051 - 22032002-021). کارشناسان فروش راهنمایی های لازم را جهت خرید به شما عزیزان ارائه می کنند.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله هیتر تابشی کافی‌ شاپ
هیتر تابشی کافی‌ شاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
بخاری سقفی فضای باز و کاربرد آن
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرماتاب رستورانی بهترین سیستم گرمایش رستوران
گرماتاب رستورانی بهترین سیستم گرمایش رستوران
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.