گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

تفاوت رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

تفاوت رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

تفاوت رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال در چیست؟ زمانی که دمای هوا در اوج خود قرار می گیرد نیاز است تا با استفاده از وسایلی مخصوص میزان آن را کنترل نماییم. این امر در مراکز صنعتی، گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، دامداری ها و سالن های پرورش طیور از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

بی توجهی به دمای نرمال در هر یک از این فعالیت های صنعتی می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای تولید کنندگان به ارمغان آورد. بر طبق نیاز و شرایط حاکم بر کسب و کار شما می توانید از هر یک از این دو وسیله رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال در فعالیت اقتصادی خود بهره ببرید.

برای درک بهتر از تفاوت ها و نحوه کار کولر صنعتی نیاز است تا شما شناخت بهتری نسبت به این وسایل کسب نمایید. بنابراین با ما همراه باشید تا با تفاوت رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال آشنا شوید.

 

شناخت کلی رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

یکی از وسایلی که می تواند در تعدیل دمای محیط و همچنین حفظ رطوبت در محیط موثر باشد دستگاه رطوبت ساز یا همان مه پاش می باشد. رطوبت ساز در واقع وسیله ای است که با تبخیر یا پاشش آب رطوبت مورد نیاز برای محیط را فراهم مینماید.

استفاده از این وسیله در بسیاری از فعالیت های اقتصادی متداول می باشد. گاهی ما شاهد هستیم که از مه پاش در مراکز خدماتی مانند رستوران ها، هتل ها و معابر رفت و آمد نیز استفاده می شود. علت عمده این امر در آن است که تعدیل دمای محیط می تواند سطح رضایت مشتری های اینگونه مراکز را به میزان زیادی افزایش دهد.

تفاوت رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی آکسیال یکی از وسایلی است که معمولا در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک کولر آکسیال میزان دمای محیط را به شدت کاهش می دهند. این وسیله نیز با ایجاد رطوبت و همزمان هوای خنک منجر به کاهش دما در محیط می شود.

در نهایت وظیفه اصلی که برای کولر صنعتی آکسیال تعریف شده است کاهش دمای محیط می باشد. این در حالی است که رطوبت ساز وظیفه تامین رطوبت در محیط را بر عهده دارد.

 

تفاوت عمده رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال در چیست؟

با توجه به مطالب قید شده در متن کم و بیش با تفاوت های بارز رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال آشنا شدیم. به طور قطع عمده تفاوت رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال بر نحوه عملکرد آنها و نقشی است که برای آنها تعریف شده است.

کاربرد مه پاش در مواردی می باشد که شما نیاز به افزایش رطوبت در محیط دارید. در حالیکه با وجود رطوبت مختصری که توسط کولر صنعتی آکسیال تامین می شود اما نقش اصلی آن در کاهش دمای محیط می باشد. این امر در تعیین نحوه استفاده از این وسایل نیز بسیار موثر می باشد.  

برای مثال مه پاش برای پرورش قارچ، گلخانه، مرغداری و در نهایت در سردخانه های صنعتی استفاده می شود. در حالی که  استفاده از کولر صنعتی آکسیال رنج وسیع تری از فعالیت های اقتصادی را در بر می گیرد. معمولا از این وسیله می توانید در هر مرکزی که نیاز است تا دمای هوا کاهش یابد می توانید به راحتی استفاده نمایید. 

تفاوت عمده رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

 

 

بیشتر بخوانید : کولر سانتریفیوژ

 

بررسی نحوه عملکرد کولر صنعتی آکسیال

همان گونه که بیان شد کولر صنعتی آکسیال یکی از ادوات صنعتی در زمینه تعدیل دمای محیط می باشد. در این نوع از کولرها فن های آکسیال موجود و فعال می باشند. عمل جابجایی دما و انتقال آنها در کولر صنعتی آکسیال توسط فن های آکسیال صورت می پذیرد.

طریقه فعالیت در این کولرها به این شکل می باشد که دمای محیط را به وسیله رطوبت پخش شده کاهش می دهد. با انتقال هوای خنک به داخل محیط مورد نظر سبب تعدیل دما می شود.

 

بررسی نحوه عملکرد رطوبت ساز

رطوبت سازها تجهیزاتی هستند که می توان از آنها در بسیاری از فعالیت های صنعتی و خدماتی بهره برد. این تجهیزات دارای مدل های متنوعی هستند که همواره در سالن های گلخانه ها، استخرها، معابر پر رفت و آمد و سایر فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

رطوبت سازهای التراسونیک و پروانه ای دو مدل از این نوع دستگاه های رطوبت ساز می باشند. در مدل های التراسونیک تولید رطوبت به وسیله تغییر در فرکانس صوتی و ایجاد رطوبت سرد در محیط انجام می شود.

در این نمونه محیط دچار دگرگونی رطوبتی قابل توجهی می شود بدون اینکه با پشم مسلح شما قادر به مشاهده رطوبت در محیط باشید. رطوبت ساز پروانه ای نیز به دلیل جنس بدنه گالوانیزه در بین کاربران این سیستم ها از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

بررسی عملکرد رطوبت ساز

در این نمونه نیز آب با شدت به داخل دستگاه مکیده می شود و در نهایت با برخورد با پروانه های تعبیه شده بر روی دستگاه به صورت پودری در می آید. استفاده از مه پاش ها نیز علاوه بر تامین رطوبت در محیط به میزان قابل توجهی نیز می تواند در تعدیل دمای محیط موثر باشد. کاربرد مه پاش ها در بسیاری از مراکز صنعتی و خدماتی قابل مشاهده می باشد.

 

بیشتر بخوانید : نصب کولر صنعتی

 

تفاوت عملکرد رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

یکی دیگر از تفاوت های عمده در رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال در نحوه عملکرد و مکانیزم ساختاری این وسایل می باشد. اگر کمی به مه پاش صنعتی دقت و توجه نمایید متوجه خواهید شد که اغلب آنها بر اساس طریقه فعالیت سیستم های مه پاش طراحی و تولید شده اند.

همانگونه که قید شد این ادوات دارای نمونه های متفاوتی می باشند. سیستم مه پاش نازلی و یا همان مه پاش های شیلنگی، رطوبت سازهای پروانه ای و یا دیسکی و در نهایت نمونه های فرکانسی بخشی از این تجهیزات می باشند.

استفاده از این کولرها دارای مزایای فراوانی می باشد. برای مثال استفاده از پد سلولزی کولر آبی، وزن مناسب، قدرت خنک کنندگی بالای این وسایل، کاربرد وسایل گالوانیزه که از پوسیدگی آنها در طول زمان جلوگیری می نماید از امتیازات کاربرد این تجهیزات می باشد.

همگی این موارد تنها بخشی از مزایای کاربرد این تجهیزات می باشند. بیشترین تفاوت قابل مشاهده در رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال در قطعات و مکانیزم فعالیت در این ادوات می باشد. در دستگاه های مه پاش به این شکل عمل می نمایند که ابتدا آب را در سیستم به جریان می اندازند.

در نهایت به کمک نازل ها و یا پروانه های تعبیه شده در سیستم آب را به قطرات بسیار ریز پودری تبدیل می نماید. در نهایت آب پودر شده را در محیط پاشش می کنند. این فرایند به میزان زیادی در کاهش دمای محیط نیز موثر می باشد. قطرات پودری آب به راحتی گرمای محیط را دریافت می نماید و با فرایند تبخیر در کاهش دما تاثیر می گذارند. 

عملکرد رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

این در حالی است که نحوه فعالیت در کولر صنعتی آکسیال و رطوبت سازها کاملا متفاوت می باشد. در کولرهای آبی نحوه و مکانیزم فعالیت کاملا با رطوبت ساز متفاوت می باشد. در این وسایل آب ابتدا به داخل پوشال های موجود در دستگاه مکیده می شود و در نهایت آنجا به رطوبت مورد نیاز وسیله تبدیل می گردند.

در نهایت فن های آکسیال تعبیه شده در سیستم، هوای خنک را به داخل محیط انتقال می دهند. استفاده از کولر صنعتی آکسیال تا حد قابل توجهی قادر به تغییر در رطوبت محیط نیز می باشد. این امر باعث شده است تا استفاده از این کولرها در بسیاری از صنایع محبوبیت قابل توجهی بیابد.

 

بیشتر بخوانید : تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ

 

به طور کلی همانگونه که قید شد نحوه فعالیت این کولرها بر اساس سیستم های تبخیری می باشد. در زمان استفاده از کولر صنعتی آکسیال باید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشیم.

اولین نکته ای که در زمان استفاده از این کولرها باید در نظر داشته باشیم تناسب وسیله با شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده می باشد. استفاده از این وسایل در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک بسیار مناسب تر از مناطقی است که دارای آب و هوای مرطوب می باشند.

استفاده از کولر سلولزی در مناطق گرم و مرطوب می تواند به تشدید رطوبت محیط بینجامد. این امر سبب می شود شرایط تنفس برای کاربران این سیستم ها سخت تر گردد. به همین دلیل توجه به این نکات در زمان استفاده از این تجهیزات بسیار ضروری می باشد.

 

کاربرد رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال

دامنه کاربرد رطوبت ساز و کولر صنعتی آکسیال در صنایع بسیار وسیع می باشد و شما به راحتی می توانید از این ادوات در کسب و کار خود بهره ببرید. مه پاش ها در بسیاری از فعالیت های صنعتی، کشاورزی و حتی خدماتی قابل کاربرد می باشند.

استفاده از این وسایل امروزه در سالن های ورزشی، استخرها، کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها، سوله ها، سالن های تولید طیور، زالو، توتون و تنباکو و بسیاری از مراکز دیگر رواج یافته است. این در حالی است که استفاده از کولر صنعتی آکسیال دارای دامنه وسیع تری می باشد و حتی برخی از افراد به دلیل ویژگی تولید رطوبت آن در محیط در بسیاری فعالیت ها از آن بهره مند می شوند.

تمام کارگاه های صنعتی، کارخانه ها، گاراژها، سالن های اجتماعات، پادگان ها، بیمارستان ها و در نهایت کلیه مراکز خدماتی و رفاهی و صنعتی قادر به استفاده از این نوع کولرها می باشند. در ویدئوی زیر دمای محیطی کولر آکسیال نمایش داده شده است:

 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کولر صنعتی چیست؟ نکات کلیدی در خرید آن
کولر صنعتی چیست؟ نکات کلیدی در خرید آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله راهنمای خرید کولر سانتریفیوژ
راهنمای خرید کولر سانتریفیوژ
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله بررسی تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ
بررسی تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.