گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

مناسبترین کولر صنعتی برای سوله

مناسبترین کولر صنعتی برای سوله

انتخاب مناسبترین کولر صنعتی برای سوله یکی از مهمترین مواردی که است به منظور حفظ دمای مناسب در چنین محیط‌هایی باید به آن توجه داشته باشیم. اگر چه امروزه دستگاه‌های مختلفی در این رده وجود دارند، اما نمی‌توان همه آنها را گزینه‌های مناسبی دانست. بررسی ویژگی‌های موردنیاز در چنین کولر‌هایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین محصول را در این زمینه خریداری کنید. در ادامه متن با ما همراه باشید تا به بررسی مهمترین ویژگی‌های کولر‌ صنعتی برای سوله‌ بپردازیم و دو مدل عالی از سیستم سرمایش سوله را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم.

 

کولر صنعتی چیست؟

کولر صنعتی یک دستگاه تهویه مطبوع است که برای خنک کردن فضای بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولر صنعتی سوله هوای گرم را جذب کرده و آن را از طریق یک سیستم خنک کننده عبور می‌دهد تا هوا خنک شود و سپس دوباره آن را به فضا انتشار می‌دهد. به عنوان مثال، کولرهای صنعتی در کارخانه‌ها، انبارها، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ و سالن‌های کنسرت‌ها استفاده می‌شوند.

کولر صنعتی یا کولر آبی صنعتی گرماسازه شرق به عنوان مناسبترین گزینه جهت سرمایش محیط های بزرگی همچون سوله ها و سالن های صنعتی به کار می رود. این کولرها از نظر ظرفیت بزرگتر از کولرهای خانگی هستند. عملکرد این نوع کولر شباهت زیادی به کولر آبی دارد و به همین علت به آن کولر آبی صنعتی گفته می شود.

 

مهمترین ویژگی های کولر صنعتی سوله

کولر صنعتی برای سوله‌ ها برای جلوگیری از افزایش دما و رطوبت در داخل سوله‌ها، باید از ویژگی‌های مناسبی برخوردار باشند. برخی از مهمترین ویژگی‌های کولر صنعتی سوله به شرح زیر هستند:

ظرفیت خنک‌کنندگی عالی

ظرفیت خنک‌کنندگی یا توان کلی کولر اولین موردی است که در زمینه خرید کولر صنعتی برای سوله‌ ها باید مورد توجه قرار بگیرد. این ظرفیت به شکل مستقیم با توان موتور و سرعت چرخش آن ارتباط دارد. طبیعتاً استفاده از کولرهایی که دارای ظرفیت خنک‌کنندگی بیشتری هستند می‌تواند نتایج مناسب‌تری به دنبال داشته باشد.

قدرت هوادهی بالا با کولر صنعتی برای سوله

سوله‌ها دارای فضایی گسترده هستند و کولرهای مخصوص چنین محیط‌هایی باید بتوانند هوا را در یک مسافت طولانی انتقال دهند. تنها در این صورت دمای کل محیط سوله به یک میزان مشخص می‌رسد. قدرت هوادهی بالا می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در زمان انتخاب کولرهای مخصوص سوله‌های مختلف باشد و باید به آن دقت داشته باشید.

ویزگی های مناسبترین کولر صنعتی برای سوله

مقاومت کولر صنعتی سوله در برابر شرایط سخت

سوله‌ها عموماً در محیط‌ بیرون از شهر ساخته می‌شوند و ممکن است در محلی قرار بگیرند که شرایط آب‌و‌هوایی آن بسیار نامناسب باشد. از آنجا که کولرهای مخصوص سوله‌ها در محیط بیرونی از ساختمان قرار می‌گیرند باید بتوانند به بهترین شکل در برابر شرایط سخت آب‌و‌هوایی مقاومت کنند. این مورد در زمان انتخاب مناسبترین کولر صنعتی برای سوله اهمیت دارد.

استفاده از متریال‌های مناسب جهت ساخت کولر سلولزی می‌تواند یک راه حل عالی برای حل این مشکل باشد. البته، در هر صورت لازم است که در بازه‌های زمانی مشخص بررسی‌هایی کلی از وضعیت فعالیت کولر و همچنین ساختار بیرونی آن صورت بگیرد تا بتوان از سلامت و همچنین عملکرد صحیح دستگاه اطمینان خاطر پیدا کرد.

عدم تولید صدای بیش از حد

اگر چه هدف اصلی استفاده از کولر در سوله‌ها خنک‌سازی محیط و رسیدن به یک دمای متعادل است، اما این دلیل بر عدم توجه به میزان صدای محصول مربوطه نیست. کولری که خریداری می‌‌کنید نباید صدای بیش از حد بلندی داشته باشد، زیرا این امر طبیعتاً منجر به اختلال در عملکرد افرادی می‌شود که به علل مختلف در سوله مشغول به فعالیت هستند. خوشبختانه امروزه از راهکارهای مختلفی به منظور کاهش صدای کولرها استفاده می‌شود و به طور کلی نباید نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید.

مصرف انرژی مناسب

ویژگی‌ دیگری که در زمان انتخاب کولر صنعتی سوله‌ های موجود باید به آن توجه کنیم، مصرف انرژی مناسب است. کولری که خریداری می‌کنید باید از جدیدترین تکنولوژی‌های روز در حوزه کاهش مصرف انرژی بهره ببرد.

هر چه این ویژگی در کولر مربوطه به شکل مناسب‌تری رعایت شده باشد، هزینه نگهداری از محصول در طولانی مدت نیز کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که تمامی کاربران حرفه‌ای بحث مصرف انرژی مناسب را به عنوان یکی از پارامترهای بسیار موثر در زمان بررسی و خرید کولر در نظر می‌گیرند.

قیمت معقول کولر صنعتی سوله

مورد دیگری که یک محصول را به مناسبترین کولر صنعتی برای سوله تبدیل می‌کند،‌ معقول بودن قیمت کولر صنعتی است. لازم نیست همواره به دنبال گران‌ترین محصولات موجود در بازار باشید تا بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید. امروزه گرماسرماسازه شرق این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که با صرف کم‌ترین هزینه ممکن بیشترین میزان کارایی را به دست آورند.

بنابراین، به طور کلی در کولری برای سوله‌های مختلف کاربردی خواهد بود که از نظر قیمت، توان، مقاومت و ... در سطح خوبی قرار گرفته باشد.  

 

بیشتر بخوانید : نصب کولر صنعتی

 

ساختار کولر صنعتی سوله گرماسازه شرق

کولرهای صنعتی ساختار پیچیده‌ای دارند و بسته به نوع آنها می‌توانند از قطعات و تجهیزات مختلفی تشکیل شده باشند. با این حال، برخی ویژگی‌های مشترک در ساختار کولرهای صنعتی سوله وجود دارد، که این قطعات کولر صنعتی عبارتند از:

۱. فن‌ها و موتورهای آنها که برای جابجایی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند
۲. لوله‌های مبدل حرارتی که برای دفع گرما و جذب سرما به کار می‌روند
۳. کمپرسورها و گازهای خنک کننده که در عملکرد کولر استفاده می‌شوند
۴. رطوبت‌گیرها و پمپ‌های آب برای حفظ رطوبت در هوا

بسته به نیاز و کاربرد مورد نظر، کولرهای صنعتی ممکن است با ویژگی‌های دیگری مانند سیستم کنترل قدرتمند، دمای قابل تنظیم و نمایشگرهای نقطه‌ای برای نمایش دقیق داده‌های فنی و عملیاتی طراحی شوند. در کولرهای صنعتی از پد سلولزی به جای پوشال استفاده می شود. پد سلولزی کولر آبی موجب بالا رفتن سطح تماس آب و هوا شده و بازدهی سیستم سرمایشی سوله را بالا میبرد.

  کولر صنعتی سوله

معرفی مناسبترین کولر صنعتی سوله

همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، در این بخش قصد داریم دو مورد عالی از کولرهای موجود جهت خنک‌سازی فضای سوله‌ها را به شما معرفی کنیم. این دو مدل عبارتند از کولر سانتریفیوژ و کولر آکسیال.

کولر صنعتی آکسیال سوله

کولر آکسیال را می‌توان در کلیه فضاهای صنعتی و نیمه‌ صنعتی به کار گرفت. از جمله اصلی‌ترین مزایای چنین محصولاتی می‌توان به عدم نیاز به کانال‌کشی اشاره کرد، بنابراین اگر قصد کانال‌کشی در سوله‌ها را ندارید، این کولرها به خوبی پاسخگوی شما هستند.

کولرهای صنعتی آکسیال گرماسازه شرق بهترین کولر صنعتی برای سوله می باشد و پرتاب باد بسیار مناسبی دارند. این پرتاب باد به چهل الی پنجاه متر می‌رسد که خود یک رقم فوق‌العاده محسوب می‌شود. دلیل اصلی این پرتاب باد عالی را می‌توان قرار گرفتن پروانه بر روی موتور دانست. این پروانه با ۹۰۰ دور در گردش است و سرعت بسیار بالایی دارد.

جنس این کولرها از نوع ورق گالوانیزه است که از نظر دوام بهترین گزینه موجود محسوب می‌شود و رنگ آن نیز به شکل الکترواستاتیک پلی استر است. نوع موتور آنها نیز از نوع تک فاز یا سه فاز خواهد بود که باید در زمان خریداری مناسبترین کولر صنعتی برای سوله به آن دقت کرد.

توان موتور کولرهای آکسیال در مدل‌های مختلف با هم متفاوت است و می‌توان از یک الی چهار اسب بخار متغیر باشد. حجم آبگیری کف این دستگاه‌ نیز بین سی الی پانصد لیتر تعین شده است. این کولرها دارای قابلیت نصب اینورتر هستند که منجر به کاهش دور موتور و استفاده از برق تک‌فاز می‌شود.

کولر صنعتی آکسیال برای سوله

کولر صنعتی سانتریفیوژ سوله

از جمله مزایای کولر صنعتی سانتریفیوژ گرماسازه شرق می‌توان به دبی هوای بیشتر در عین صدای کمتر (نسبت به کولرهای آکسیال) اشاره کرد. به همین دلیل می‌توان از این نوع کولرها در محیط‌هایی همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بهره برد. در واقع برای استفاده از کولرهای سانتریفیوژ نیاز به کانال‌کشی وجود داد. موتور موجود در این دستگاه‌ها به شکل حلزونی است و می‌توان حجم هوادهی بالاتری در مقابل کولرهای آکسیال داشته باشد.

این سیستم سرمایش سوله از نظر بدنه تفاوت خاصی با کولرهای آکسیال ندارند، زیرا برای ساخت آنها نیز از رنگ الکترواستاتیک پلی استر و همچنین ورق گالوانیزه استفاده شده است. نکته مهم در توان کلی موتور به کار رفته در کولرهای صنعتی سانتریفیوژ است. توان موتور این محصولات از یک و نیم الی پانزده اسب بخار متغیر خواهد بود و سرعت موتور آنها در حالت حداکثری به هزار و چهارصد دور در دقیقه می‌رسد. نوع پمپ آنها نیز از نوع کولری یا کف کش است.

کولر سانتریفیوژ مناسبترین کولر صنعتی برای سوله

در هر صورت هر یک از این محصولات گزینه مناسبی برای استفاده در سوله‌های مختلف هستند و می‌توان از توان بالای آن‌ها به سادگی استفاده کرد. اینکه به چه نوع کولری نیاز دارید و کدام یک را باید انتخاب کنید به فاکتور‌های مختلف از جمله اندازه سوله، نوع آب و هوای محیطی که در آن قرار گرفتید، توان موردنیاز و ... وابسته است.

کارشناسان متخصص می‌توانند شما را در رابطه با خریداری گزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه جهت سیستم سرمایشی سوله یاری کنند. مناسبترین کولر صنعتی برای سوله باید دارای ضمانت نیز باشد.

 

سخن پایانی

سوله‌ها از مهمترین محیط‌هایی به شمار می‌روند که برای حفظ دمای آنها در یک بازه مشخص باید از کولرهای قوی و با توان بالا استفاده شود. همان‌طور که گفته شد، در زمان انتخاب یک کولر مناسب برای چنین فضاهایی باید به مواردی همچون ظرفیت خنک‌کنندگی، قدرت هوادهی، مقاومت در برابر شرایط نامناسب محیطی، صدای کم و ... دقت داشته باشید.

کولرهای صنعتی سانتریفیوژ و کولرهای آکسیال گرماسازه شرق دو مورد از بهترین کولر صنعتی سوله های گوناگون هستند که می‌توان به سادگی از آن‌ها بهره برد. گرماسرما سازه شرق این محصولات را با نازل‌ترین قیمت ممکن و ویژگی‌های فنی فوق‌العاده، به کاربران خود عرضه می‌کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، حتماً با ما در تماس باشید تا به کلیه پرسش‌های شما در رابطه با این کولرها پاسخ دهیم.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کولر صنعتی چیست؟ نکات کلیدی در خرید آن
کولر صنعتی چیست؟ نکات کلیدی در خرید آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله راهنمای خرید کولر سانتریفیوژ
راهنمای خرید کولر سانتریفیوژ
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله بررسی تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ
بررسی تفاوت کولر آکسیال و سانتریفیوژ
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.