گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

نکات خرید مه پاش خانگی ارزان

نکات خرید مه پاش خانگی ارزان

یکی از وسیله‌هایی که با کمک آن می‌توان نسبت به تنظیم رطوبت و خنک کردن هوا اقدام کرد، مه پاش است. این دستگاه‌ها در انواع خانگی، مه پاش نیمه‌ صنعتی و صنعتی وجود دارند که هر کدام قیمت‌ و ویژگی‌های گوناگونی را به خود اختصاص داده‌اند. در بین تمامی گزینه‌ها مه پاش خانگی قیمت ارزان‌تری دارد و می‌توان از آن‌ در فضاهای مختلف برای خنک کردن محیط بهره برد. اگر به دنبال خرید مه پاش خانگی ارزان هستید، این مطلب می‌تواند به کمک شما بیاید؛ پس تا انتهای مقاله همراه گرماسازه شرق باشید.

 

نگاهی به مه پاش‌ خانگی ارزان

مه پاش‌ها از جمله وسایلی به شمار می‌روند که می‌توانند آب موجود در مخزن را پودر کنند و از این طریق دمای محیط را به شکل چشمگیری کاهش دهند. همچنین یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه افزایش رطوبت محیط است. مه پاش‌ خانگی به پمپ نیاز ندارند و همین موضوع قیمت آن‌ها را کاهش می‌دهد. این دستگاه‌ها را می‌توان برای فضاهایی با اندازه حداکثر هفتاد متر مربع به کار گرفت؛ زیرا اندازه کوچکی دارند و همچنین فاقد پمپ مخصوص هستند.

برای فضاهای خودمانی و شخصی استفاده از مه پاش‌های خانگی بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا قیمت ارزانی دارند. همچنین در محیط‌های خانگی و کوچک به آرامش نیاز است. مه پاش‌ خانگی ارزان به دلیل اینکه پمپی ندارند، صدایی تولید نمی‌کنند. در نهایت شاهد برپایی فضایی ساکت، آرام و خنک خواهید بود.

 

یک مه پاش خانگی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم مه پاش خانگی ارزان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از آنها می‌توانند وظایف منحصربه‌فردی داشته باشند. در واقع همکاری هر کدام از این قطعات با یکدیگر محیط را خنک می‌کند و منجر به تنظیم رطوبت می‌شود. این اجزا شامل گزینه‌های زیر هستند:

لوله‌های مه پاش

کاربرد لوله‌ها در این سیستم‌ها انتقال دادن آب از سمت مخزن به نازل‌ها است. انعطاف‌پذیری این لوله‌ها بالا بوده و معمولاً برای ساخت آنها از پلاستیک بهره برده می‌شود. انعطاف‌پذیری این لوله‌ها باعث شده که آنها در مسیرهای مختلف به حرکت در بیایند.

نازل مه‌ پاش

 بخش دیگری از مه پاش‌ها توسط نازل‌ها تشکیل شده‌اند. مسئولیت قطرات ریزی که در فضا پخش می‌شوند، برعهده نازل مه پاش است. نازل‌ها نیز انواع مختلفی دارند و می‌توانند به صورت تک‌ عددی یا شش عددی باشند. نازل‌های شش‌گانه می‌توانند آب را در تمامی جهات اسپری و پخش کنند.

نکته‌ای که اهمیت دارد این است برخی از مه پاش‌های خانگی دارای پمپ هستند. پمپ مه پاش می‌توانند باعث افزایش فشار آب شوند. این دستگاه‌ها در دسته‌بندی تجهیزات الکتریکی جای می‌گیرند و برای روشن شدن نیاز به برق شهری دارند. لوله مه پاش‌های بدون پمپ به شیر آب وصل می‌شوند و فرایند اسپری کردن آب را به انجام می‌رسانند.

اجزای مه پاش خانگی ارزان

کاربرد مه پاش خانگی ارزان

با خرید مه پاش خانگی ارزان می‌توانید از کاربردهای گوناگونی بهره ببرید. این کاربردها در مقایسه با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بسیار گسترده هستند. از جمله این کاربردها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

1. آبیاری کردن منظم گیاهان

 با کمک این دستگاه‌ها این امکان برای شما وجود دارد گیاهان را آبیاری کنید. با استفاده از آبیاری مه پاش‌ مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان کنترل می‌شود؛ در نتیجه گیاهان به صورت بهینه‌تر آب دریافت خواهند کرد.

2. صرفه‌جویی در مصرف آب

 هنگام آبیاری گیاهان ممکن است آب بسیار زیادی هدر رود. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، می‌توانید از مه پاش‌ها بهره ببرید. این دستگاه‌ها آب را در قطرات بسیار ریز اسپری می‌کنند و همین موضوع اجازه تبخیر آب را نخواهد داد. این فرایند در جلوگیری از هدررفت آب بسیار تأثیرگذار است.

3. روشی آسان برای آبیاری

 کار با دستگاه‌های مه پاش بسیار آسان است و با پیچیدگی خاصی روبه‌رو نخواهید شد. تنظیمات این دستگاه آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و می‌توانید از تایمر در راستای برنامه‌ریزی برای آبیاری بهره ببرید. همچنین امکان آبیاری اتوماتیک نیز وجود دارد.

4. خنک کردن محیط‌های باز

 قطرات ریزی که توسط مه پاش‌ها ایجاد می‌شوند این قابلیت را دارند تا محیط را خنک کنند. این موضوع برای فصول گرم بسیار کاربردی است؛ به همین علت معمولاً با رسیدن فصل تابستان از این مه پاش‌ها در تراس، بالکن، روف‌گاردن و ... بهره برده می‌شود. مه پاش‌ها می‌توانند حرارتی که در محیط وجود دارد را جذب کنند و از این طریق باعث خنک شدن مکان شوند.

5. کاهش گرد و غبار

 در برخی مکان‌ها میزان گرد و غبار بسیار زیاد است؛ به گونه‌ای که باعث آزار افراد می‌شود. برای کاهش میزان گرد و غبار در مناطقی که درگیر ریزگرد هستند، می‌توان از مه پاش‌ها بهره برد.

کاربرد مه پاش خانگی ارزان

مهم‌ترین مزایای مه پاش خانگی ارزان

با تهیه مه پاش خانگی ارزان مزایای گوناگونی در انتظار شما هستند. اگر هنوز برای خرید اقدامی انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم به دقت مزایا و امتیازات این دستگاه‌ها را بررسی کنید و سپس نسبت به خرید قدم بردارید. در لیست زیر شما را با برخی از مزایای موجود آشنا کرده‌ایم که توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست:

  1. این دستگاه‌ها با ساختار منحصربه‌فرد خود می‌توانند دمای محیط را کاهش دهند.
  2. دور نگه داشتن حشرات از محیط اطراف مزیت مهم دیگری است که با خرید مه پاش به آن دست پیدا می‌کنید.
  3. این دستگاه‌ها توانایی پاک کردن گرد و غبار از منطقه را دارند.
  4. قیمت این دستگاه‌ها بالا نبوده و خرید آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  5. بسیار انعطاف‌پذیر هستند و می‌توان به راحتی و در مدت‌زمان کم آن‌ها را نصب کرد.
  6. تنظیم رطوبت محیط از دیگر مزایایی است که این دستگاه‌ها با خود به همراه دارند.
  7. مه پاش‌ها این توانایی را دارند تا بوی نامطبوعی که در محیط وجود دارد را از بین ببرند.
  8. همچنین از زیبایی‌ و تأثیر آن‌ها روی جلوه محیط نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

مزایای مه پاش خانگی ارزان

در چه مکان‌هایی می‌توان از مه پاش خانگی بهره برد؟

مه پاش خانگی به دلیل ساختار و مزایای منحصربه‌فردی که دارد، در مکان‌های مختلفی قابل استفاده است. به طور کلی اگر محیط‌ها متراژ بالایی نداشته باشند، می‌توان از این دستگاه‌ها بهره برد. در لیست زیر به مکان‌هایی اشاره کرده‌ایم که این مه پاش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. استفاده در حیاط خانه‌ها
  2. استفاده در پشت‌بام ساختمان
  3. استفاده در تراس و بالکن ساختمان
  4. استفاده در استخر و ویلا
  5. استفاده در فضای داخلی اتاق و همچنین نشیمن
  6. استفاده در انواع مراکز تفریحی
  7. استفاده در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های کوچک
  8. استفاده در سالن‌های مخصوص پرورش قارچ
  9. استفاده در گلخانه‌هایی با متراژ کوچک

 

هنگام خرید مه پاش به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید مه پاش خانگی ارزان با نکات گوناگونی همراه است. اگر قصد تهیه این دستگاه‌ها را دارید، باید توجه به یک سری نکات را در اولویت قرار دهید که تمامی آن‌ها اهمیت بالایی دارند. در واقع این نکات به کمک شما می‌آیند تا بتوانید بهترین خرید ممکن را رقم بزنید. در بخش زیر می‌توانید چند نمونه از مهم‌ترین نکات را مشاهده کنید:

  1. پیش از خرید به کاربرد و مکان مورد استفاده توجه داشته باشید.
  2. حتماً ابعاد محل مربوطه را در نظر بگیرید.
  3. به فضای نصب مه پاش نگاه ویژه‌ای کنید.
  4. حتماً به دنبال قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه باشید.
  5. گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتواند در مصرف آب و برق برای شما صرفه‌جویی کند.
  6. حتماً مخزن را چک و بررسی کنید که نشتی نداشته باشد.
  7. نازل مه پاش باید ضد زنگ بوده و مرغوبیت لازم را داشته باشد.

نگهداری از مه پاش خانگی ارزان

از مه پاش خانگی خود چگونه نگهداری کنیم؟

برای اینکه مه پاش خانگی ارزان شما دوام بیشتری داشته باشد، نیاز است حتماً از آن‌ به خوبی نگهداری کنید. چندین نکته جهت نگهداری مه پاش وجود دارند که می‌توانند کمک بزرگی برای شما باشند؛ از جمله:

  1. حتماً سیستم مه پاش را با فرا رسیدن روزهای سرد تخلیه کنید.
  2. در فصل‌هایی همچون بهار نازل دستگاه باید جرم‌گیری شود. با این کار آلودگی‌ها از بین می‌روند و از ایجاد رسوب نیز جلوگیری خواهد شد.
  3. در صورتی که مه پاش خانگی پمپ و فیلتر داشته باشد، حتماً آن‌ها را به صورت دوره‌ای (هر سال یک بار) بررسی کنید.
  4. همچنین هر چند وقت یک بار لوله‌ها را چک کنید تا مشکلی از نظر نشتی نداشته باشند.

 

برای خرید مه پاش چقدر باید هزینه کنیم؟

تعیین قیمت دقیق مه پاش خانگی امکان‌پذیر نیست؛ زیرا عوامل و پارامترهای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر خود را روی قیمت مه پاش اعمال کنند. به عنوان مثال وجود پمپ مه پاش می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد. در کنار این پارامتر موارد دیگری هستند که روی قیمت مه پاش‌ها تأثیرگذار واقع شده‌اند. از جمله این عوامل می‌توانیم به نوع کاربرد، جنس، برند، تعداد نازل، قطعات و ... اشاره داشته باشیم.

به همین علت برای اینکه هزینه دقیق را بدانید، نیاز است دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و قیمت به روز را از کارشناسان استعلام بگیرید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این موضوع می‌توانید با کارشناسان و متخصصان مجموعه ما تماس برقرار کنید.

 

نتیجه گیری

امروزه از مه پاش‌ها برای تنظیم رطوبت کمک گرفته می‌شود. این دستگاه‌ها با اسپری کردن قطرات ریز می‌توانند دمای محیط را کاهش دهند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که از متداول‌ترین آن‌ها می‌توانیم به نوع خانگی اشاره کنیم. مه پاش‌های خانگی قیمت پایین‌تری دارند و هزینه آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. آبیاری گیاهان، کاهش گرد و غبار، خنک کردن محیط و... تنها بخشی از مزایای این دستگاه‌ها هستند. اگر به دنبال خرید مه پاش خانگی ارزان هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم های جدید سرمایش و گرمایش
سیستم های جدید سرمایش و گرمایش
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳
نمایش مقاله نازل مه‌ پاش چیست؟ و معرفی انواع آن
نازل مه‌ پاش چیست؟ و معرفی انواع آن
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش چیست؟ و معرفی اجزای دستگاه مه پاش
مه پاش چیست؟ و معرفی اجزای دستگاه مه پاش
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

پیام بگذارید.