گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان چیست ؟

تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان چیست ؟

یکی از مهمترین مواردی که در زمان راه‌‌ اندازی گلخانه باید به آن توجه کرد، تأمین سیستم گرمایشی مناسب است. امروزه مناسب‌ بودن تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان ثابت شده است و به همین دلیل بسیاری از گلخانه‌های برتر به سراغ بهره‌گیری از این نوع سیستم‌های گرمایشی یعنی گرماتاب رفته‌اند.

گیاهانی که در گلخانه پرورش پیدا میکنند نسبت به افزایش یا کاهش شدید هوا به شدت حساس هستند؛ به همین منظور باید برای تأمین گرمایش گلخانه‌ تنها به سراغ سیستم‌هایی رفت که مطمئن هستیم هیچ‌گونه مشکل خاصی را برای گیاهان موجود در گلخانه ایجاد نمیکنند.

سیستم گرماتاب یک انتخاب عالی در این زمینه به شمار می‌آيند که میتوان به کمک آنها محیط گلخانه‌های بزرگ و کوچک را به راحتی هر چه‌ تمامتر گرم کرد. در صورتیکه قصد دارید با گرمایش تابشی به خوبی آشنا شوید و یا به‌ طور کلی در این زمینه کنجکاو هستید،‌ توصیه میکنیم ادامه متن را از دست ندهید.

 

رشد یکسان همه گیاهان با گرمایش تابشی

اولین تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان که قصد داریم به آن بپردازیم، ایجاد یک محیط بسیار مناسب به منظور رشد یکسان کلیه گیاهان موجود در گلخانه است. همانطور که میدانید رشد گیاهان متأثر از موارد مختلفی است که یکی از مهمترین آنها گرما محسوب میشود. در صورت عدم وجود گرمای مناسب، گیاهان دچار سرمازدگی میشوند و خیلی راحت در همان مراحل اولیه رشد، از بین میروند.

تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان

سیستم‌ گرماتاب به نحوی طراحی شده‌اند که گرما را در کل محیط گلخانه به بهترین شکل ممکن پخش کنند. این همان موردی به شمار می‌آيد که موجب خواهد شد تا کل گیاهان موجود در گلخانه به نحو یکسان و بدون هیچگونه مشکل خاصی از لحاظ سرمازدگی روند تکمیل رشد خود را ادامه دهند. در واقع وجود این سیستم‌ها چه در گلخانه‌های کوچک و چه در گلخانه‌های بزرگ یک امر اساسی به شمار می‌آيد که باید به آن توجه کرد.

در سیستم‌های گرمایش قدیمی، حرارت تولید شده به خوبی در بین گیاهان پخش نمیشد؛ به‌ عنوان‌ مثال گیاهانی که نزدیک به سیستم گرمایشی مدنظر بودند به علت حرارت بالا به طور کامل پژمرده میشدند؛ اما گیاهان بخش ورودی گلخانه به علت سرمای زیاد و عدم دریافت گرما از بین میروند. با توجه‌ به تاثیر گرماتاب بر گیاهان میتوان گفت که با تهیه یک سیستم گرمایشی مناسب میتوان خیال کاملاً‌ راحتی از بابت رشد بدون مشکل و یکسان کلیه گیاه‌های موجود در گلخانه خود داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : محاسبه تعداد هیتر گلخانه

 

رشد سریعتر با سیستم گرماتاب

همانطور که سرما موجب کاهش سرعت رشد میشود، گرمای مناسب میتواند منجر به تسریع روند رشد گیاهان موجود در گلخانه‌ها شود. در واقع یکی دیگر از موارد مربوط به تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان، بهبود سرعت رشد گیاهان مذکور است. با ارائه گرمای مناسب به گیاهان موجود در گلخانه خود میتوانید به‌ صورت عینی شاهد تسریع روند رشد آ‌نها باشید و در مدت زمان بسیار کوتاهی به هدف نهایی خود دست یابید.

این در حالی است که عدم وجود گرمای مناسب موجب کاهش سرعت رشد گیاهان شده و در نتیجه احتمالاً با ضررهای مالی فراوانی روبه‌رو خواهید شد. به طبع وقتی نتوانید محصولات خود را زودتر از رقبا به درون بازار بفرستید، شانسی برای رقابت ندارید و تنها ضررهای مالی مختلفی را تجربه میکنید. خوشبختانه برای جلوگیری از این موضوع یک راه‌حل عالی وجود دارد و آن راه حل، بهره‌گیری از سیستم‌های گرمایش تابشی است.

 اثر گرماتاب در گلخانه

این سیستم‌ها به سادگی بر روی سقف یا بخش ورودی گلخانه شما نصب میشود و با مصرف بسیار مناسب سوخت، این اجازه را به گیاهان میدهند تا بدون هیچگونه دردسر خاصی از لحاظ کاهش میزان گرما به رشد خود ادامه دهند. امروزه ثابت شده است که گلخانه‌های دارای سیستم‌های گرمایش تابشی میزان محصول بیشتری نسبت به گلخانه‌هایی که از این سیستم‌ها بی‌بهره هستند،‌ تولید میکنند؛ بنابراین، اگر به فکر بهبود درآمد خود هستید،‌ باید این بخش مربوط به تاثیر گرماتاب بر گیاهان را نیز در نظر داشته باشید.

 

کاهش میزان بیماری و آفات با هیتر تابشی

برخی از سیستم‌های گرمایشی موجود در گلخانه‌ها به نحوی فعالیت میکنند که موجب انتقال بیماری و آفات موجود در یک گیاه به گیاهان دیگر میشوند. دلیل این امر را میتوان به دلیل ساختار کلی این محصولات دانست. چنین سیستم‌هایی به جای استفاده از تابش، به سراغ پخش حرارت با کمک گردش هوا میروند. این امر نیز به‌ خودی‌ خود یک گزینه عالی جهت انتقال بیماری‌ها و آفات مختلف در درون گلخانه به شمار می‌آيد.

این در حالی است که مثبت بودن تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان حتی در این زمینه نیز قابل مشاهده است. این سیستم‌های گرمایشی به جای استفاده از هوا برای انتقال حرارت از تابش مادون قرمز کمک میگیرند. این نوع تابش که برای چشمان انسان قابل مشاهده نیست، به‌ هیچ‌ وجه منجر به انتقال بیماری‌ها و آفات موجود بر روی یک گیاه به گیاهان دیگر نخواهد شد؛ همین امر چنین سیستم‌هایی را به یک انتخاب عالی برای گلخانه‌هایی تبدیل میکند که مشغول رشد و نمو گیاهان حساس به آفات هستند.

بنابراین، با خریداری سیستم‌های مذکور و به کارگیری آنها در گلخانه خود میتوانید از بابت تأمین مناسب حرارت و همچنین جلوگیری از پخش‌ شدن آفات به وسیله سیستم‌های قدیمی گرمایشی اطمینان خاطر داشته باشید. شایان ذکر است نصب این محصولات در گلخانه به راحتی صورت میگیرد و بلافاصله پس از نصب میتوان به استفاده از آنها اقدام کرد.

برای نصب هیتر گلخانه هم مکان مناسب را انتخاب کنید. با توجه‌ به این موارد واقعاً جای شکی برای بهره‌گیری از کلیه مزایای چنین محصولات بی‌نظیری باقی نمی ماند و کاربران عزیز میتوانند به سمت خرید این محصولات بروند.

 تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان

استفاده از سیستم گرمایش تابشی در گلخانه

با توجه به اهمیت و تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان، مسلماً استفاده از گرماتاب در گلخانه بسیار مهم و ضروری میباشد. در فصل زمستان و با سرمایی که گلخانه ها دارند گیاهان از بین می روند. به همین علت وجود هیتر تابشی در گلخانه جهت گرمایش گلخانه بسیار مهم است. این دستگاه موجب گرم شدن گیاهان شده و از خشک شدن آنها جلوگیری میکند.

در هیتر تابشی گرما توسط هوا قابل انتقال نیست و اینکه دمای هوا هیچگونه تاثیری بر دمای گیاهان نمیگذارد. با توجه به اینکه عملکرد هیتر تابشی همانند خورشید میباشد. بنابراین با این دستگاه همانند این است که گل و گیاهان در معرض مستقیم نور خورشید هستند. به طور کلی با سیستم گرمایش تابشی مصرف انرژی کاهش می یابد.

امروزه بسیاری از گلخانه داران سیستم گرمایش تابشی را به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی ترجیح میدهند. جهت خرید سیستم گرمایش تابشی میتوانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 در ارتباط باشید.

 

مزایای هیتر تابشی یا گرماتاب بر گیاهان

سیستم‌های گرمایش تابشی یا همان گرماتاب به عنوان بهترین گزینه جهت گرمایش گلخانه محسوب میشود زیرا مزایای بسیاری دارد. این مزایا به شرح ذیل میباشد:

  • کاهش مصرف انرژی

  • عدم تولید آلاینده‌های مضر

  • راه‌اندازی و نگهداری آسان

  • کاهش هزینه‌ها

  • حفظ ایمنی در محیط گلخانه

  • انتقال گرما به ریشه گیاهان

  • طول عمر بالا و تعمیر راحت

  • گرمایش گلخانه به صورت کاملاً یکنواخت

  • عدم نیاز به برق

 مزایای گرمایش تابشی در گلخانه

قیمت گرماتاب به چه مواردی بستگی دارد؟

حال که با تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان آشنا شدیم و فهمیدیم این سیستم‌های مذکور دارای مزایای بسیار زیادی برای گیاهان موجود در گلخانه‌ها هستند،‌ بهتر است به بحث قیمت آنها نیز بپردازیم. به‌ طور کلی میتوان گفت که قیمت گرماتاب با توجه‌ به چندین عامل مختلف تعیین میشود. در واقع همین عوامل می‌توانند موجب کاهش یا افزایش سیستم مدنظر شما شوند؛ به همین دلیل ضروری است که عوامل مذکور را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به سراغ گزینه مناسبی در این زمینه بروید.

اولین و مهمترین عامل در این زمینه، ظرفیت و توان کلی سیستم گرمایش تابشی مدنظر است. طبیعتاً هر چه اندازه کلی سیستم مدنظر افزایش یابد، باید به فکر پرداخت هزینه بیشتری به منظور تهیه این محصولات باشید. علاوه بر قدرت، برند تولیدکننده نیز میتواند اثر خاصی بر روی قیمت این دستگاه‌ها بگذارد؛

به‌ عنوان‌ مثال محصولات تولید شده توسط برندهای برتر موجود در بازار قاعدتاً به دلیل کیفیت بهتر و همچنین وجود خدمات پس از فروش دارای قیمت بالاتری نسبت به محصولات تولید شده توسط برندهای گمنام هستند.

 

نتیجه گیری

امروزه استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی در گلخانه‌ها به یک لازمه اساسی تبدیل شده است. به جرات میتوان گفت که بدون بهره‌گیری از این سیستم‌ها نمیتوان در فصول سرد سال به خوبی از گیاهان موجود در گلخانه نگهداری کرد؛ بنابراین، اگر خواستار حفظ کیفیت این گیاهان هستید، بهترین انتخاب برای شما سیستم‌های گرمایش تابشی هستند.

تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان بسیار مناسب است؛ زیرا این سیستم‌ها باعث ایجاد هیچگونه مشکلی برای گیاهان مدنظر نمیشوند و گیاهان میتوانند به‌ صورت عادی به رشد خود ادامه دهند. در صورتی‌ که قصد دارید این محصولات را تهیه کنید، میتوانید با کارشناسان گرماسرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در این رابطه به شما کاربران گرامی عرضه کنند.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.