گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر تابشی سرامیکی چیست ؟

هیتر تابشی سرامیکی چیست ؟

هیتر تابشی سرامیکی برای گرم کردن سالن و فضاهای باز و مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت حرارت و گرمایی که در طول روز از راه سیستم گرمایش تابشی در هر فضایی دیده می شود و یا حس گرمایی که در طول روز در برابر خورشید آشکار است یک نوع حرارت گرمایشی به حساب می آید. هیتر تابشی سرامیکی گرما را به طور همسان در محیط پراکنده می کند و در سالن های صنعتی و کارگاه ها از تجمع افراد کنار سیستم گرمایشی و بخاری و یا از جمع شدن پرندگان در سالن های مرغداری پیش گیری می کند، چرا که گرمایش تابشی سرامیکی در ارتفاع نصب می شود و از بالا به صورت مستقیم می تابد و گرما را به پایین منتقل می کند در نتیجه حرارت دلپذیری در فضا پدید می آورد؛ بدین گونه در سالن باعث اشغال شدن فضا نمی شود و از ابعاد کوچک تولید شده است.

ویژگی های هیتر تابشی سرامیکی

  • مجهز بودن این سیستم های گرمایشی به همراه کارکرد آسان
  • ایجاد تمرکز گرما بر کف سالن و رسیدن به دمای مورد نظر در کمترین زمان
  • دارای مصرف کم با کمترین هزینه در راه نگهداری و راه اندازی
  • دارای پنل های سرامیکی در سیستم
  • تهویه هوای محیط در فصول سرد و زمستانی

 

تفاوت هیتر تابشی سرامیکی با هیتر سرامیکی معمولی

بخاری تابشی سرامیکی و هیتر سرامیکی هر دو جزء هیترهای الکتریکی هستند یعنی هر دو از الکتریسیته و جریان برق برای تأمین انرژی مورد نیاز خود برای گرما بخشیدن به محیط استفاده می‌کنند؛ اما این دو هیتر در نحوه عملکردی که برای گرمایش فضا دارند، با یکدیگر متفاوت هستند. بخاری تابشی سرامیکی معمولی هوا را گرم کرده و آن را در داخل فضای محوطه شما به جریان در می‌آورند. در مقابل، هیترهای تابشی سرامیکی، گرمای تولید شده را به اشیا و افراد حاضر در فضا منتقل (ترانسفر) کرده و از این طریق آن‌ها را گرم می‌کنند.

در واقع به بیان علمی‌تر می‌توان گفت که گرمایش تابشی سرامیکی معمولی به شیوه همرفت گرما را منتقل می‌کنند. در حالی‌ که بخاری تابشی سرامیکی تابش ‌های مادون ‌قرمز را در محیط پراکنده کرده و بر اثر تماس این تابش‌ها با اجسام جامد، اجسام که می‌توانند اشیا بی‌جان یا انسان و حیوانات باشند، گرم می‌شوند.

 مزایای هیتر تابشی سرامیکی

مزایای هیتر تابشی سرامیکی

اگر هنوز شک دارید که چرا هیترهای تابشی سرامیکی را برای خرید انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مزایای خارق‌العاده این گرمایش تابشی را بخوانید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید؛ زیرا خرید هیتر هزینه بالایی داشته و با خرید هیترهای مناسب می‌توانید تا سال‌ها از هزینه‌ای که کرده‌اید، با رضایت یاد کنید.

 

  • هماهنگی با محیط‌ زیست

هیترهای تابشی سرامیکی را می‌توان هیتر دوستدار محیط‌ زیست نیز نامید. هیترهای تابشی برای تولید تشعشع‌های مادون‌قرمز به ‌طور مستقیم از منابع انرژی تجدید ناپذیر استفاده نکرده و نیازی به احتراق ترکیبات کربن دار برای کار کردن ندارند. در واقع این هیترها هیچ شعله‌ای تولید نکرده و علاوه بر نداشتن خطر نشت گاز و آتش‌سوزی، گازهای آلاینده نیز وارد محیط نمی‌کنند.

 

  • گرمایش سریع محیط

گرمایش از طریق همرفت باعث هدر رفتن انرژی می‌شود اما تشعشع های مادون ‌قرمز بدون هدر دادن انرژی به‌ طور مستقیم اجسام را گرم کرده و بلافاصله می‌توانید احساس گرما کنید. تابش پرتوهای مادون‌قرمز به هر آنچه در محیط وجود دارد برخورد کرده و با نفوذ به زیر پوست باعث گرم شدن شما می‌شوند. تمامی این فرآیند تولید تابش‌های مادون‌قرمز، انتشار و نفوذ آن به سطح اجسام و پوست بلافاصله و بدون نیاز به صبر کردن تنها در مدت کوتاهی اتفاق می‌افتد.

 

بیشتر بخوانید : هیتر تابشی گازی سرامیکی

 

  • بدون سروصدا بودن

بخاری های تابشی سرامیکی هیچ قطعه متحرک یا فن مانندی نداشته و به همین دلیل هیچ سروصدایی نیز تولید نکرده و برای محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها و کتابخانه‌ها که به سروصدا حساس­اند، گزینه مناسبی هستند. در واقع این هیترها برای انتقال تابش‌ های مادون‌قرمز به هیچ قطعه متحرک و پره‌ای نیاز ندارند.

 

  • ایمنی بالا

ایمنی بالا برای وسایل تهویه و گرمایشی / سرمایشی اهمیت بسیار زیادی دارد. دمای هسته یا همان قسمت مرکزی هیترهای تابشی سرامیکی هرگز به ‌اندازه هیترهای معمولی و بخاری‌ ها بالا نخواهد بود و تمام تجهیزات تولیدکننده گرما نیز توسط یک محافظ فلزی پوشانده می­شوند؛ در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت از هیترهای تابشی سرامیکی در خانه نیز استفاده کرده و نگرانی بابت سوختگی ناشی از تماس و دست ‌زدن کودکان یا حیوانات خانگی به هیتر نداشته باشید.

 

  • عدم تولید گرمای خشک

فرآیند تولید گرما در هیترهای معمولی به ‌گونه‌ای است که رطوبت هوا را حذف کرده و در نتیجه گرمای تولید شده به‌ صورت خشک خواهد بود و می‌تواند باعث خشکی و خارش چشم و حتی گلودرد نیز شود. هیتر تابشی اما برای تولید تابش‌ های مادون ‌قرمز نیاز به این فرآیندها نداشته و در نتیجه گرمای تولیدی نیز خشک نبوده و بسیار مطبوع است.

 

  • امکان بازیابی سریع حرارت

بیشتر بخاری‌ ها و هیترها نیاز به یک بازه زمانی بین هر دفعه روشن و خاموش شدن خود دارند و پس از خاموش شدن نیز مدتی باید طول بکشد تا هیتر یا بخاری دوباره خنک شود و بالعکس. هیترهای تابشی یا مادون ‌قرمز سرامیکی می‌توانند بلافاصله پس از روشن شدن گرمای مناسب و مطبوعی را بدون توجه به مدت ‌زمان زیادی که خاموش بوده‌اند، تولید کنند.

 هیتر تابشی سرامیکی

موارد استفاده هیتر سرامیکی

  • گرمایش تابشی سرامیکی قابل استفاده در فضای باز رستوران ها
  • گرمایش تابشی کافی شاپ
  • قابل استفاده در تعمیرگاه ها
  • قابل استفاده در انبارها و سالن های تولید
  • گرمایش سالن های ورزشی 
  • قابل استفاده در سالن های پرورش قارچ و طیور (مرغداری)
  • گرمایش گلخانه (کوچک و بزرگ) با گرمایش تابشی سرامیکی
  • بخش های تفریحی و سالن های ساخت، استخرها
  • قابل استفاده در ویلاها و تراس های شخصی محیط های نیمه باز و باز نظیر آلاچیق، باغ و بالکن ها
  • قابل استفاده در محیط های صنعتی و تجاری برای تامین گرمایش
  • گرمایش مرغداری 

 گرمای به وجود آمده در روی سرامیک به نواحی دلخواه می‌ تابد و موج گرمایی بعد از برخورد با جسم انرژی حرارتی خود را رها می‌کنند، بنابراین سیستم نیازی به هوا برای منتقل کردن دما ندارد که چنین چیزی نمایانگر کارکرد بخاری تابشی سرامیکی در گرمایش محیط های باز می‌باشد.

 

هیتر تابشی سرامیکی گرماسازه شرق 

خرید بخاری تابشی سرامیکی بهترین ایده برای آماده کردن گرمایش فضای باز شامل تراس ها، آلاچیق ها، روف گاردن ها، فضاهای باز رستورانی و کافی شاپی یا در فروشگاهها مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها با طراحی به روز و اندازه مناسب برای استفاده در فضاهای فوق در فصل زمستان و مناطق سردرسیر قابل استفاده  است. بخاری تابشی سرامیکی با انتقال گرمای تابشی در برابر سرما و وزش بادهای شدید نیز مقاومت می کند و به طوری که ساختار فلزی ضد زنگ از آن محافظت می کند.

امروزه به تعداد افرادی که از سیستم گرمایش سرامیکی برای تامین گرمایش فضای باز و نیمه باز، ساختمان های  تجاری یا صنعتی خود استفاده ‌می‌کنند، افزوده ‌می‌شود. چرا که این سیستم گرمایش تابشی اولویت برتری نسبت به سیستم های گرمایشی دیگر دارد. چرا که در محیط‌ های صنعتی و تجاری تامین گرمایش یکی از اولویت های مهم برای بازده کاری و بهبود در روند کار و تولید و صرفه جویی در هزینه ها به شمار ‌می‌آید انتخاب یک سیستم گرمایشی و سرامیکی پرقدرت و قوی به همراه کم مصرف بودن آن اهمیت زیادی برای مالکان ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارد. مصرف کم در این بخاری تابشی سرامیکی موجب کاهش هزینه ها در قبوض می شود.

همانطور که گفته شد سیستم‌های گرمایش تابشی گرماسازه شرق حرارت و گرما را به صورت مستقیم به سطح موردنظر منتقل می کند. از این رو باعث ‌می‌شود که وجود سرما و باد و در جریان هوا تاثیری در گرمایش این سیستم های گرمایشی نداشته باشد و از طرفی دیگر میزان هدر رفتن انرژی که از حرکت هوای گرم اتفاق می‌افتد، به اندازه‌ی بسیار چشمگیری کاهش پیدا کند.

لذا مدل گرمایشی مستقیم سیستم های تابشی و با استفاده از جنس سرامیک در تولید و ساخت آنها که رساننده قوی گرما است، باعث ‌می‌شود که این نوع هیترهای سرامیکی برخلاف سیستم های گرمایشی دیگر، حرارت و سرعت گرمایشی بسیار زیادی داشته باشند. در صورتی که افراد در مسیر سیستم های گرمایشی سرامیکی قرار گرفته باشند، در موقع روشن شدن این بخاری گرمایشی می‌تواند گرمای پخش شده از آن را روی بدنشان احساس کنند.

 

 مزایای هیتر تابشی سرامیکی در رستوران

  1. عدم اشغال فضای مفید رستوران
  2. توزیع یکنواخت و مناسب هوای گرم در کل رستوران
  3. سیستم گرمایشی بسیار پاک
  4. قیمت مناسب
  5. نصب سریع و نگهداری آسان
  6. امکان نصب در بیرون رستوران ( مناسب جهت رستوران های با فضای باز)

بخاری تابشی سرامیکی با الهام گرفتن از گرمایشی خورشیدی طراحی و تولید شده است. که این سیستم گرمای دلچسب و طبیعی را در فضا پخش می کند.

در فصل های سرد زمستان نیاز به یک سیستم گرمایشی مناسب از الزامات است، امروزه صنایع زیادی گسترش یافته اند که در این صنایع باید از دستگاه مناسب برای تامین گرمایش در فصول زمستانی استفاده کرد، زیرا موجب اتلافات زیادی در انرژی می شود و سبب شده تولیدکنندگان این سیستم کم مصرف اقدام به تولید سیستم گرمایشی سرامیکی نمایند.

شرکت گرماسازه شرق با تولید و ارائه متنوع ترین محصولات گرمایش تابشی لوله ای و با بهره گیری از مهندسین و صنعتی، سالن های ورزشی، سالن های مرغداری، سالن های گلخانه، رستوران ها، ویلاها و فضاهای باز و انواع کوره های گرمایشی، صنایع سنگ و ... آماده ارائه طرح و برآورد برای پروژه های کلیه متقاضیان استفاده از سیستم های گرمایشی می باشد.

همچنین امکان نصب بخاری تابشی صنعتی در فروشگاه ها و نمایشگاه های مرتفع نظیر مبل و ... وجود دارد. با توجه به شرایط نصب، این دستگاه ها هیچ گونه فضای مفیدی را اشغال ننموده و یک شرایط مناسب را جهت ایجاد فضای گرم و دلچسب فراهم می کنند.

 

هیتر تابشی سرامیکی 

 

مشخصات فنی هیتر تابشی سرامیکی مدیوم و لارج

مشخصات فنی هیتر تابشی سرامیکی

برای خرید بخاری تابشی سرامیکی با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید: 38482273-051 - 22032002-021

 

 سوالات متداول

1.  تفاوت بین هیتر تابشی سرامیکی با هیتر سرامیکی معمولی چیست ؟ 

هیتر سرامیکی معمولی به شیوه همرفت گرما را منتقل می‌کنند. در حالی‌ که هیتر تابشی سرامیکی تابش ‌های مادون ‌قرمز را در محیط پراکنده کرده و بر اثر تماس این تابش‌ها با اجسام جامد، اجسام که می‌توانند اشیا بی‌جان یا انسان و حیوانات باشند، گرم می‌شوند.

 

2. هیتر تابشی سرامیکی بیشتر در چه مکان هایی استفاده می شود؟

هیترهای تابشی سرامیکی بهترین ایده برای آماده کردن گرمایش فضای باز شامل تراس ها، آلاچیق ها، روف گاردن ها، فضاهای باز رستورانی و کافی شاپی یا در فروشگاهها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.