گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم های جدید گرمایشی و سرمایشی

سیستم های جدید گرمایشی و سرمایشی

 

 سیسم گرمایش و سرمایش شامل طیف وسیعی از کاربردها و تکنولوژی‌های به روز است. در صنعت و ساختمان‌ها در بخش آشپزی، گرمایش آب، گرمایش محیط  وخنک کننده محیط کاربرد دارد. در ادامه به معرفی سیستم های جدید گرمایشی و سرمایشی، اجزا و نحوه کار آن می‌پردازیم.

معرفی سیستم گرمایش و سرمایش

گرمایش و سرمایش در محل مسکونی، تجاری و صنعتی سهم بالایی از کل تقاضای نهایی انرژی را به خود اختصاص می‌دهد. به طوری‌ که، در اتحادیه اروپا، نیمی از مصرف انرژی صرف آن می‌شود. در حال حاضر، تقاضا برای گرمایش ساختمان‌ها و صنایع بیشتر از تقاضا برای سرمایش است. با این حال، تقاضا سرمایش برای تهویه مطبوع یا تبرید مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به تدریج در حال افزایش است.

به عنوان مثال، طبق گفته اتحادیه اروپا، تا سال 2030 انرژی مورد استفاده جهت خنک‌سازی ساختمان‌ها در سراسر اروپا 72 درصد افزایش می‌یابد، در حالی‌ که انرژی مورد استفاده برای گرمایش ساختمان‌ها 30 درصد کاهش خواهد یافت (به نقل از گاردین، ​​2015، 26 اکتبر، جهان در حال استفاده از انرژی بیشتری برای سرمایش نسبت به گرمایش).

انواع سیستم گرمایش و سرمایش

سیستم‌ گرمایش و سرمایش در انواع مختلفی وجود داشته که هر یک بر اساس ساختاری که دارند دارای عملکردی متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین این سیستم‌ها می‌پردازیم.

 

این مقالات را از دست ندهید :  گرمایش تابشی

 

 

1. گرمایش تابشی

گرمایش تابشی یکی از سیستم های جدید گرمایشی و سرمایشی است که اجازه می‌دهد گرمای یک سیال (مایع یا گاز) به سیال دوم (مایع یا گاز دیگر) منتقل شود؛ بدون اینکه دو سیال با هم مخلوط شده یا در تماس مستقیم قرار گیرند. اصل اساسی هیتر تابشی بر این است که گرما را بدون انتقال سیال حامل گرما منتقل کند.

 سیستم گرمایشی و تابشی

سیستم گرمایش و سرمایش هیتر تابشی در گرماسازه شرق

 

 2. جت هیتر

جت هیتر روش ساده، کم هزینه، بی‌صدا و قابل اعتماد برای گرم کردن مایع درون خطی با استفاده از فناوری Steam Ejector ارائه می‌دهد. جت هیتر همچنین برای انجام عملیات بدون صدا طراحی شده‌ است تا از سر و صدای نامناسب و فرسودگی که معمولاً با "فروپاشی" بخار همراه است جلوگیری کند.

 

این مقالات را از دست ندهید :  جت هیتر چیست ؟ 

  جت هیتر سیستم گرمایش و سرمایش در گرماسازه شرق

جت هیتر نوعی سیستم گرمایش و سرمایش

 

 3. کولر آکسیال

کولر آکسیال با بهره‌وری بالا از طریق تعامل کامل اجزای مجزا به دست آمده است و نمونه جدیدی را در بازار سرمایش نشان می‌دهد. کولر آکسیال با مزایایی که برای اپراتورها دارد، موارد بیشتری از جمله فن محوری جمع و جور دارای پرتاب عالی هوا، جابجایی آسان، حداکثر ایمنی کارکرد و عملکرد اقتصادی دارد. طراحی استثنایی، سهولت کارکرد، کم مصرف بودن و طیف وسیعی از ویژگی‌های مثبت را شامل می‌شود.

 

کولر آکسیال سیستم سرمایش در گرماسازه شرق

کولر آکسیال از سیستم سرمایش

 

 

این مقالات را از دست ندهید :  سیستم سرمایشی کولر آکسیال

 

 

4. مه پاش

با توجه به نگرانی در مورد مصرف انرژی، مصرف آب و تغییرات آب و هوایی، بیشتر مردم دنبال روش‌های بهتر و کارآمدتری برای خنک کردن محیط در روزهای گرم تابستان هستند. یکی از گزینه‌هایی که محبوبیت زیادی پیدا کرده، سیستم مه پاش رستوارن و فضای باز است.

در پارک‌ ها، گلخانه‌ ها، مراکز خرید با فضای باز و سایر مکان‌های شلوغ عمومی، رستوران‌ ها و سالن‌ ها در فضای باز از مه پاش استفاده می‌کنند که به راحتی در بین گیاهان یا پشت عناصر ساختاری می‌توان پنهان کرد. مه پاش باعث خنکی محیط اطراف می‌شود و دمای هوا را تا 11 درجه کاهش می‌دهد. اگر تمایل دارید در رابطه با خنک سازی گلخانه اطلاعاتی بدست آورید، حتماً مقاله روش های خنک سازی گلخانه را مطالعه کنید.

 

 سیستم سرمایش مه پاش

سیستم مه پاش خنک کننده محیط

 

این مقالات را از دست ندهید :  مه پاش سالن های ورزشی

 

بخش‌های سیستم گرمایش

  • کوره - روغن یا گاز را برای گرم کردن هوا می‌سوزاند.
  • بویلر - آب را برای خانه‌های دارای رادیاتور می‌جوشاند.
  • پمپ حرارتی - هوای داخل خانه را با گرفتن گرما از هوای خارج و انتقال آن به داخل خانه گرم می‌‌کند.
  • فن کویل - هوای گرم را به مجاری وارد می‌کند.
  • مجاری - هوای گرم را از کوره یا پمپ حرارتی در سراسر خانه خود پخش می‌کند.
  • محصولات پکیج - یک سیستم گرمایش و سرمایش کامل در یک واحد است
  • ترموستات - به سیستمی می‌گویند که چگونه و چه زمانی بر اساس دمای مورد نظر خود کار می‌کند. ترموستات تشخیص می دهد که درجه حرارت بسیار گرم یا خیلی سرد است و سیستم را روشن و خاموش می‌کند تا دما بر اساس خواسته شما تنظیم شود.

 

بخش‌های سیستم سرمایش

  • کولر گازی - هوای گرم را از خانه شما خارج می‌کند.
  • پمپ حرارتی - هوای گرم را از خانه خارج می‌کند.
  • فن کویل‌ها - هوای خنک را در مجاری گردش می‌دهند.
  • مجاری - هوای خنک را در سراسر خانه خود پخش می‌کند.
  • سیم‌پیچ‌های اپراتور - انتقال گرما به تهویه مطبوع یا پمپ حرارتی
  • محصولات پکیج - یک سیستم گرمایش و سرمایش کامل در یک واحد است
  • ترموستات - به سیستمی می‌گویند که چگونه و چه زمانی بر اساس دمای مورد نظر خود کار می‌کند.

 

این مقالات را از دست ندهید :  سیستم گرمایشی و سرمایشی فضای باز

 

نحوه عملکرد سیستم‌های جدید گرمایشی و سرمایشی

همه لوازم و وسایل کنترل آب و هوا دارای سه جزء اصلی هستند: منبع هوای گرم یا سرد، وسیله‌ای برای توزیع هوا در اتاق‌های گرم یا سرد شده و کنترل تنظیم سیستم (به عنوان مثال، ترموستات). منبع هوای گرم مانند کوره و هوای خنک مانند کولر گازی در خانه اغلب از سیستم‌های توزیع و کنترل یکسانی استفاده می‌کنند.

گرمایش و تهویه مطبوع بدین گونه کار می‌کنند که گرما همیشه از جسم گرم به جسم سردتر منتقل می‌شود؛ درست همانطور که آب از سطح بالاتر به سطح پایین‌تر جریان می‌یابد. کوره‌ها و بخاری‌ها گرما را وارد هوا می‌کنند تا خانه شما گرم‌تر شود. کولرها گرما را می‌گیرند تا خانه شما خنک‌تر شود.

 

این مقالات را از دست ندهید : سیستم سرمایش و گرمایش گلخانه

 

نیاز تمامی سیستم‌های جدید گرمایشی و سرمایشی به سوخت

تمام سیستم‌های جدید گرمایش و سرمایش سوخت لازم دارند. اکثر هیترهای منزل از گاز یا مازوت استفاده می‌کنند. کولرها و سیستم‌های دیگر با برق کار می‌کنند. پمپ حرارتی - یک واحد کنترل آب و هوا با نیروی الکتریکی - هوا را گرم و سرد می‌کند. در تابستان گرما را از هوای داخل خانه شما خارج می‌کند. در زمستان گرمای هوای بیرون را می‌گیرد و از این گرما برای گرم کردن هوای داخل استفاده می‌کند. 

هنگامی که کوره روشن می‌شود، سوخت مورد نیاز گاز، برق یا نفت را مصرف می‌کند. با سوختن سوخت، گرما تولید می شود و از طریق مجاری، لوله‌ها یا سیم‌ها به مناطق زندگی خانه شما هدایت می‌شود و سپس از رجیسترها، رادیاتورها یا پانل‌های گرمایش خارج می‌شود.

هیترهای قدیمی از حرارت تولید شده برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند که به نوبه خود هوای خانه شما را گرم می‌کند. این سیستم‌ها از یک دیگ بخار برای ذخیره و گرم کردن منبع آب استفاده می‌کنند، سپس به صورت آب گرم از طریق لوله‌های تعبیه شده در دیوار، کف یا سقف به گردش درمی‌آید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی سیستم های جدید گرمایش و سرمایش و نحوه کار آن‌ها پرداختیم. در هنگام انتخاب سیستم به محیط و در دسترس بودن منابع سوختی از جمله برق، آب و گاز توجه داشته باشید. انتخاب یک سیستم مناسب، هوای مطبوعی به محیط شما می‌دهد.

 

جهت خرید سیستم های جدید گرمایشی و سرمایشی گرماسازه شرق (garmasaze) با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمائید (38482273-051 - 22032002-021).

 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.