گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

فن سیرکوله گلخانه

فن سیرکوله گلخانه

فن سیرکوله گلخانه یک محصول بسیار کاربردی است که برای تهویه گلخانه‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای کاربردهای زیادی می ‌باشد. این جت فن‌ ها دارای قدرت بالایی هستند و همین عامل نیز باعث می‌ شود تا شرایط بسیار خوبی را از نظر تهویه در گلخانه ‌ها ایجاد کنند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا این فن‌ ها امروزه جایگزین سایر محصولات مشابه شوند کیفیت و عملکرد بسیار خوب آنها است. همانطور که می‌ دانید داشتن یک سیستم تهویه مطمئن و ایمن در گلخانه‌ ها از اهمیت زیادی برخوردار است که این جت فن ‌ها به شما تضمین می‌ دهند بهترین عملکرد را ارائه دهند.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره فن‌ سیرکوله گلخانه صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این محصولات و ویژگی ‌های منحصربه‌فرد آنها در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره این فن‌ های مخصوص گلخانه هستید یا اینکه قصد خرید فن سیرکوله را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود درباره این محصولات را به دست بیاورید.

 

فن سیرکوله گلخانه چیست؟

امروزه گلخانه ‌ها نقش بسیار مهمی را در تولید انواع محصولات گیاهی برخوردار هستند و در بسیاری از مناطق شهری و روستایی شاهد تعداد زیادی از گلخانه‌ ها هستیم. یکی از مهمترین مواردی که در گلخانه ‌ها حائز اهمیت است و شما باید دقت بسیار زیادی به این مسئله داشته باشید مسئله تهویه گلخانه است که اگر به شکل مناسبی انجام نشود مشکلات زیادی را برای گلخانه به وجود می‌آورد.

فن سیرکوله گلخانه

از میان انواع فن ‌هایی که در گلخانه ‌ها برای تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند، فن سیرکوله در گلخانه یکی از بهترین محصولات به شمار می‌ آید که عملکرد بسیار خوبی را به شما ارائه می‌ دهد و همین عامل نیز باعث شده تا امروزه در بسیاری از گلخانه‌ های مختلف شاهد استفاده از این محصولات باشیم.

 

این مقالات را از دست ندهید : انواع فن و پد گلخانه

 

استفاده از این فن ‌ها می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که یکی از مهمترین این مزایا تعادل دما، رطوبت و بسیاری از موارد دیگر در داخل گلخانه است. استفاده از جت فن  های مخصوص گلخانه باعث می‌شود تا تمام عوامل تاثیرگذار روی رشد گیاهان در داخل گلخانه کنترل شوند و در نتیجه شرایط رشد آنها به‌ خوبی فراهم می‌شود. این فن‌ ها امروزه با مشخصات فنی مختلف تولید می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود هریک از آنها را خریداری کنید.

 

اهمیت استفاده از فن سیرکوله گلخانه

تهویه نامناسب در گلخانه‌ ها یکی از مهمترین عواملی است که می‌ تواند روی از بین ‌رفتن آنها تاثیرگذار باشد. به همین علت است که استفاده از یک سیستم مناسب برای تهویه گلخانه ‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشید.

همان‌ طور که می‌دانید در محیط‌ های سربسته زمانی که هوا اندکی گرم می‌ شود هوای گرم به سمت ارتفاعات بالاتر حرکت می‌ کند و هوای سرد به علت چگالی بیشتری که دارد به زمین و گیاهانی که در گلخانه وجود دارند نزدیک‌ تر می‌ شود. گیاهان نیز زمانی که در معرض هوای سرد قرار می‌ گیرند آسیب می ‌بینند و این مسئله روی کیفیت محصولات آنها نیز تاثیر زیادی می‌ گذارد.

فن گلخانه یکی از بهترین محصولاتی است که برای این شرایط طراحی شده است و می ‌تواند به شما کمک کند تا هوای داخل گلخانه را تهویه کنید و از تجمع هوای گرم در بخش ‌های با ارتفاع بالا و تجمع هوای سرد در قسمت‌ های نزدیک به زمین جلوگیری کنید. البته باید دقت داشته باشید که این فن ‌ها برای ایجاد تعادل در میزان رطوبت موجود در هوای داخل گلخانه و میزان دی‌اکسیدکربن و بسیاری از عوامل دیگر نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

اهمیت استفاده از فن سیرکوله گلخانه

 

خصوصیات ظاهری و انواع فن سیرکوله گلخانه

انواع فن سیرکوله گلخانه بر اساس شکل ظاهری این محصولات به دسته ‌های مختلفی تقسیم‌ بندی می‌شود که هریک از آنها دارای ویژگی ‌ها و کاربردهای مخصوص به خود هستند. یکی از دسته‌ بندی‌ هایی که برای این محصولات وجود دارد تقسیم آنها بر اساس قطر آنها می‌باشد که به سه دسته 40، 50 و 60 سانتی ‌متر تقسیم ‌بندی می‌شوند.

یکی دیگر از تقسیم ‌بندی ‌هایی که برای این جت فن‌ ها وجود دارد بر اساس تعداد پره‌ های آنها است که معمولا در تعداد 3، 4، 6، 7 و 9 پره تولید می ‌شوند. نکته ‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این فن‌ ها علاوه بر این‌ که در شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند از نظر عملکرد نیز تفاوت ‌هایی را با یکدیگر دارند و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اگر می خواهید گلخانه خود را با روشهای زیادی خنک کنید، می توانید به مقاله خنک سازی گلخانه مراجعه کنید.

یکی دیگر از تفاوت ‌های ظاهری که میان انواع مختلف این فن ‌ها وجود دارد پایه تنظیم مسیر باد آن است که با زاویه ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. موتورهایی که در داخل این فن ‌ها قرار می‌ گیرند نیز معمولا دارای قدرت ‌های مختلفی هستند و این مورد را نیز باید جز تفاوت‌ های انواع این فن‌ ها قرار دهیم. پروانه جت فن ‌ها از دیگر مواردی است که در انواع فن ‌ها متفاوت است و دارای طراحی ‌های مختلفی می ‌باشد. برای تولید این پروانه‌ ها معمولا از متریال ‌های مختلفی استفاده می‌ شود که باعث ایجاد تفاوت در شکل ظاهری و عملکرد آنها می‌ شود. 

 

این مقالات را از دست ندهید : کاربرد فن سیرکوله

 

مشخصات فنی فن سیرکوله گلخانه

معمولا برای تولید و ساخت فن سیرکوله گلخانه از استیل استفاده می ‌شود که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت دارد و همین عامل نیز باعث می‌شود تا طول عمر این محصولات به میزان زیادی افزایش پیدا کند. البته گاهی اوقات برای ساخت بدنه این محصولات از آلومینیوم نیز استفاده می ‌شود که این متریال نیز دارای ویژگی‌ ها و مزایای مخصوص به خود می ‌باشد. برای تولید تیغه‌ های استفاده شده در پروانه این فن ‌ها معمولا از استیل استفاده می ‌شود ولی گاهی اوقات نیز از آهن استفاده می ‌شود تا مقاومت و عملکرد این فن ‌ها را بهبود دهند.

اگر قصد دارید در مورد تجهیزات به کار رفته در گلخانه آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله تجهیزات گلخانه را بخوانید.

موتورهایی که در داخل این جت فن ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند معمولا به دو شکل سه‌ فاز یا تک‌ فاز طراحی و تولید می ‌شوند که قدرت آنها با یکدیگر متفاوت است و در شرایط مختلف هر یک از آنها را می ‌توان مورد استفاده قرار داد. توان مصرفی و توان خروجی این فن ‌ها معمولا متفاوت است و بسته به قدرت موتور این اعداد با یکدیگر تفاوت دارد. نکته دیگری که درباره این محصولات وجود دارد سرعت موتور و همینطور میزان صدای آنها است که نسبت به سایر فن‌ های مخصوص گلخانه این صدا کمتر است ولی باز هم این عامل به میزان زیادی به نوع موتور به‌ کار رفته در این فن ‌ها بستگی دارد.

فن سیرکوله گلخانه

 

نحوه عملکرد فن سیرکوله در جابجایی هوا

یکی از نکات بسیار مهمی که درباره جت فن گلخانه وجود دارد این است که این محصولات دارای عملکرد بسیار ساده ‌ای هستند. عملکرد این محصولات بر اساس الگوی هدایت هوا است که به ‌طور کلی دو عملیات پایه‌ ای دارد. این دستگاه‌ ها ابتدا هوا را مکش کرده و سپس آن را پمپاژ می‌ کنند. همین عامل نیز باعث می ‌شود تا هوای داخل گلخانه ایستا نباشد و در نتیجه هوای سرد و گرم دائما در حال تغییر باشند. قاب فلزی استوانه‌ ای ‌شکلی که در طراحی و ساخت این فن ‌ها مورد استفاده قرار گرفته است می ‌تواند عملیات هدایت جریان هوا را به‌ خوبی انجام دهد.

 

این مقالات را از دست ندهید : مه پاش گلخانه

 

مزایای فن سیرکوله در گلخانه

فن سیرکوله در گلخانه دارای مزایای بسیار زیادی است که در این بخش درباره برخی از این مزایا صحبت خواهیم کرد. این مزایا شامل موارد ذیل می باشد :

  • این محصولات دارای وزن مناسبی هستند که نصب‌ کردن و استفاده از آنها را ساده‌تر می‌کند.
  • عملکرد این فن ‌ها در مقایسه با سایر محصولات مشابه بسیار بهتر و بهینه‌تر است.
  • این محصولات می ‌توانند روی روند برداشت محصولات تاثیرگذار بوده و این روند را بهبود دهند.
  • شکل ظاهری زیبایی دارند که باعث می‌شود تا گلخانه شما زیباتر دیده شود.
  • سیستم تهویه این فن‌ ها به شکلی است که روند تعریق در گیاهان را بهبود داده و جذب دی‌اکسیدکربن را نیز در گیاهان بهبود می‌دهد.
  • در فصل زمستان این محصولات می‌توانند رطوبت موجود در گلخانه‌ ها را به میزان زیادی کاهش دهند.
  • در فصل‌ های سرد سال به شکل بهینه‌ای می‌توانند گرما را در کل گلخانه پخش کنند و هوای متعادلی را در گلخانه به وجود بیاورند.
  • یکی از مزایای مهم آنها این است که طول عمر بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارند.
  • نحوه نصب‌ فن سیرکوله بسیار ساده و راحت است و در کوتاهترین زمان ممکن می‌ توانید اقدام به نصب آنها کنید.
  • ویژگی و مزیت مهم دیگر فن ‌های سیرکوله در گلخانه نیز صدای بسیار کمی است که تولید می‌کنند.

 

 

کاربرد فن سیرکوله در گلخانه

یکی از کاربردهای فن سیرکوله در گلخانه جهت خروج هوای گرم از گلخانه و یکنواخت کردن دمای محیط می باشد. با وجود این جت فن میتوانید محصولات باکیفیتی را تولید کنید. جت فن گلخانه را علاوه بر این که می‌توان در انواع گلخانه ‌ها مورد استفاده قرار داد، می‌ توان در موارد دیگری نیز استفاده کرد که از جمله آنها به مرغداری ‌ها، انواع انبارها برای نگهداری محصولات مختلف، سالن‌ های صنعتی که نیازمند تجهیزات تهویه پیشرفته هستند، کارگاه ‌های تولیدی و همین‌ طور دامداری ‌ها اشاره کرد.

 

این مقالات را از دست ندهید : مزایای فن مرغداری

 

انواع فن سیرکوله گلخانه

به ‌طور کلی فن ‌های سیرکوله گلخانه را می ‌توان به دسته‌ های مختلفی تقسیم‌ بندی کرد که پارامترهای متفاوتی روی این تقسیم‌ بندی تاثیرگذار هستند. یکی از فاکتورهای کلیدی که روی انواع این محصولات تاثیرگذار است ابعاد و اندازه آنها است. قطر این فن ‌ها همان‌طور که در بخش‌ های قبلی نیز درباره آن صحبت کردیم به سه دسته 40، 50 و 60 سانتی ‌متری تقسیم‌ بندی می‌شود. این قطر در واقع نشان‌ دهنده اندازه محفظه استوانه‌ای ‌شکل فن ‌ها است که هدایت جریان هوا را برعهده دارد.

عامل مهم دیگری که می‌ تواند روی دسته ‌بندی جت فن گلخانه تاثیرگذار باشد تعداد پره ‌های به ‌کار رفته در این محصولات است که ممکن است 3، 4، 6 یا حتی 9 پره داشته باشد. زمانی که قصد خرید انواع فن‌ های سیرکوله گلخانه را دارید باید حتما به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید که توان موتور آنها نیز عامل بسیار مهم دیگری است که می‌تواند روی قدرت و توان آنها در مکش و پمپاژ هوا تاثیرگذار باشد.

انواع فن سیرکوله گلخانه

 

محاسبه تعداد فن سیرکوله گلخانه

مسلماً برای شما این سوال پیش می آید که چگونه تعداد دقیق فن سیرکوله را محاسبه کنیم؟ در گلخانه ‌هایی که فضای کوچکی دارند بهتر است که فن ‌ها را به‌ صورت قطری و در خلاف جهت قرار دهید تا بتوانید بهترین عملکرد را از آنها دریافت کنید؛ بنابراین شما طول و عرض گلخانه خود را محاسبه کنید تا مشخص کنید که دقیقا به چه تعداد فن در گلخانه ‌های کوچک نیاز دارید.

زمانی که ابعاد گلخانه شما افزایش پیدا می‌کند بیشتر متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند که 4 عدد از این فن‌ ها را به ‌صورت عرضی نیز در عرض گلخانه قرار دهید. اگر گلخانه شما فضای خیلی بزرگی ندارد بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در هر گوشه از گلخانه خود یکی از این فن‌ های سیرکوله را قرار دهید. بنابراین شما به راحتی توانستید تعداد فن سیرکوله گلخانه را محاسبه کنید.

  1. طول و عرض گلخانه خود را محاسبه کنید و سپس تقسیم بر 4 کنید.
  2. اولین فن سیرکوله را در یکی از گوشه های گلخانه نصب کنید.
  3. سپس مساحت کل گلخانه را در عدد 2 ضرب کرده تا بتوانید میزان حجم لازم برای هوادهی در هر دقیقه را بدست آورید.
  4. در نهایت حجم هوادهی را تقسیم بر ظرفیت هوادهی هر فن سیرکوله کنید. در اسنصورت تعداد فن سیرکوله را بدست آورده اید.

 

جدول تعداد فن‌ سیرکوله در گلخانه

جدول تعداد فن سیرکوله در گلخانه

عوامل موثر بر قیمت فن سیرکوله گلخانه

عوامل مختلفی وجود دارند که می ‌توانند به میزان زیادی روی قیمت فن سیرکوله گلخانه تاثیرگذار باشند. شما در زمان خرید فن سیرکوله باید توجه ویژه‌ای به قیمت آن و عوامل موثر روی این قیمت داشته باشید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین فن‌ ها را با مناسب‌ترین قیمت ممکن خریداری کنید. یکی از فاکتورها و عوامل بسیار مهمی که می‌تواند روی قیمت این محصولات تاثیرگذار باشد توان مصرفی و قدرت موتور آنها است. هر چه قدرت موتور این محصولات بیشتر باشد توان مکش و پمپاژ هوا توسط آنها نیز افزایش پیدا کرده و همین عامل نیز باعث افزایش قیمت این محصولات می ‌شود.

عامل مهم دیگری که می‌تواند روی قیمت جت فن گلخانه تاثیرگذار باشد جنس مواد اولیه به ‌کار رفته در ساخت بدنه این محصولات و همین‌طور تعداد پره‌ هایی است که در پروانه این محصولات وجود دارد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید به لیست دقیق و به ‌روز قیمت این فن ‌ها دسترسی پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات گرماسازه شرق در این زمینه استفاده کنید. با استفاده از این خدمات می‌توانید قیمت دقیق و به‌ روز تمام این محصولات را به ‌راحتی به دست بیاورید.

 

نتیجه گیری

 در این مطلب به مزایای و کاربرد فن را جهت استفاده در گلخانه پی بردیم. اینکه این فن رطوبت لازم را در گلخانه ایجاد می کند و باعث تعادل دما می شود که خود این عوامل بسیار بر رشد گیاهان تاثیرگذار می باشد. اگر قصد خرید فن سیرکوله را برای گلخانه خود دارید می توانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید و مشاوره رایگان را در مورد خرید دریافت کنید.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.