گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه

گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه

آیا با انواع سیستم گرمایش گلخانه و بهترین سیستم گرمایشی گلخانه آشنایی دارید؟ در صنعت باغبانی و کشاورزی، کاهش حداکثری دما در فصول سرد سال سبب کاهش تولید و حتی از بین ‌رفتن محصولات گلخانه‌ای می‌شود. به همین خاطر تامین انرژی گرمایی برای حفظ دمای مطلوب در داخل گلخانه‌ها بسیار ضرورت دارد. امروزه به لطف رشد چشمگیر تکنولوژی، شاهد تولید انواع سیستم‌های پیشرفته گرمایش گلخانه هستیم.

اما چه سیستمی برای گلخانه‌ها مناسب‌تر است؟ انتخاب سیستم‌های گرمایشی متناسب با محیط و نوع گیاهان پرورشی، یک عملکرد مهم در مدیریت گلخانه‌ها محسوب می‌شود. به همین علت در این مقاله سعی بر این داریم شما را با انواع سیستم گرمایش گلخانه ها و با بهترین آن که جهت گرم کردن گلخانه به کار می روند آشنا کنیم.

در ابتدا میخواهیم در این ویدئو استفاده از سیستم گرمایش تابشی جهت بالا بردن دمای گلخانه را به شما عزیزان نشان دهیم.

سیستم‌ گرمایشی گلخانه‌

به ‌طور کلی دستگاه گرمایش گلخانه بر اساس منبع تولید انرژی (گاز، گازوئیل، برق، انرژی خورشیدی و ...)، نحوه انتقال گرما (هدایت‌شده، همرفتی و تابشی) و نوع سیستم گرمایشی بر اساس منابع حرارتی (گرمایش موضعی و مرکزی) تقسیم‌بندی می‌شوند.

شناخت هر یک از این تقسیم‌بندی‌ ها در انتخاب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه‌ بسیار حائز اهمیت است زیرا می‌تواند علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز گیاهان، تا حد بالایی از اتلاف انرژی و در نهایت هزینه‌های مصرف انرژی بکاهد. 

اتلاف حرارت از گلخانه با چهار حالت انتقال حرارت مانند رسانایی، همرفت، تابش و نفوذ اتفاق می افتد. البته همه این چهار حالت به صورت همزمان اتفاق می افتند. تقاضای گرما برای یک گلخانه معمولاً با ترکیب هر سه تلفات به عنوان یک ضریب در معادله تلفات حرارتی محاسبه می شود.

سیستم های گرمایش دارای انواع مختلفی می باشند که شامل سیستم آب گرم، گرمایش از کف گلخانه، دمنده های حرارتی و همینطور بخاری گلخانه خانگی می باشد. حال در ادامه با پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین انواع سیستم‌ گرمایش گلخانه آشنا شوید.

 

جهت اطلاع و استعلام قيمت سيستم گرمايش گلخانه اي با مشاوران فروش گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 -  22032002-021 تماس بگیرید.

 

اهمیت گرمایش گلخانه و ایجاد دمای مناسب

گرمایش گلخانه برای رشد و تولید بهتر گیاهان بسیار مهم است. با ایجاد دمای مناسب در گلخانه‌ها، می‌توان بهترین شرایط را برای رشد و توسعه گیاهان فراهم کرد. در واقع، دمای مناسب برای گیاهان، بسته به نوع گیاه، محیط و فصل دارای مقادیر متفاوتی است و باید با توجه به این موارد تعیین شود. نگهداری دمای مناسب، همچنین می‌تواند از بروز بیماری و اختلالات دیگر در گیاهان جلوگیری کند. در کل، برای داشتن یک گلخانه با عملکرد بهینه، حفظ دما و گرمای مناسب بسیار مهم است.

همانطور که همه می دانیم در طبیعت گرمای خورشید موجب رشد و نمو گیاهان می شود. بنابراین سیستم های گرمایش تابشی برگرفته از فناوری تابشی نیز می تواند بهترین شرایط را برای رشد و تولید گیاهان را فراهم کند. با توجه به اینکه گلخانه ها هزینه های زیادی دارند، می توان با استفاده از گرمایش تابشی یا همان گرماتاب در مصرف برق، گاز، سوخت بیشترین صرفه جویی را کرد. وجود گرماتاب در گلخانه میتوان از هزینه های گزاف جلوگیری کرده و بیشترین صرفه جویی را داشت. 

 

ویژگی سیستم گرمایش گلخانه

ویژگی‌های دستگاه گرمایش گلخانه به چندین عامل بستگی دارد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • منبع گرمایی

انواع منابع گرمایی می‌توانند برای گرم کردن گلخانه استفاده شوند از جمله بخاری، گرمایش خاک، پرتو خورشید و فن‌آوری‌های پیشرفته مانند گرمایش انرژی‌های تجدید پذیر. از این رو، ویژگی‌های دستگاه گرمایش گلخانه بسته به منبع استفاده شده متفاوت خواهد بود.

  • کنترل دما

سیستم کنترل دما می‌تواند برای تنظیم دمای گلخانه استفاده شود. این سیستم می‌تواند شامل سنسور‌های دما، کنترل کننده‌های دما و ساماندهی شبکه باشد.

گرمایش گلخانه با گرماتاب

  • میزان رطوبت

مقدار رطوبت نیز برای رشد گیاهان در گلخانه بسیار حیاتی است. برای این منظور، سیستم گرمایش گلخانه می‌تواند شامل سنسور‌های رطوبت، پمپ‌های آب، سیستم‌های اسپری و تهویه باشد.

  • سایر ویژگی‌ها

برای بهره‌وری بیشتر، سایر ویژگی‌هایی مانند سرعت هوا، پخش نور، نوع گیاهان کشت شده و فشار هوا هم می‌توانند در طراحی سیستم گرمایش گلخانه مد نظر قرار بگیرند.

در کل، ویژگی‌های سیستم گرمایش گلخانه باید به گونه‌ای باشند که بتوانند دمای مناسب را برای رشد گیاه فراهم کنند، به میزان مورد نیاز رطوبت را حفظ کنند و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های انرژی گردند.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش گلخانه بدون گاز

 

انواع سیستم‌ گرمایش گلخانه

انواع سیستم های گرمایشی گلخانه را می توان به دو گروه مرکزی و محلی تقسیم کرد. سیستم های گرمایش مرکزی از یک دیگ بخار در یک مکان مرکزی تشکیل شده است. دیگ‌ها با بخار یا آب داغ گرم می‌شوند و می‌توانند انواع بخاری‌های گلخانه‌ای و یا بهترین نوع بخاری گلخانه را با سوخت‌های بخاری واحد شیلد با سوخت گاز گرم نگه دارند.

سیستم های گرمایش محلی معمولاً در انتهای گلخانه قرار می گیرند. آنها می توانند هیتر یونیت، بخاری همرفت یا بخاری تابشی گازی باشند. سیستم های گرمایش مرکزی به دلیل هزینه بیشتر در گلخانه های تجاری بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های گرمایش محلی برای گلخانه های کوچکتر مانند گرمایش گلخانه خانگی مناسب تر است.

در ادامه به انواع سیستم‌ گرمایشی و دستگاه‌ها جهت گرم کردن گلخانه بیشتر می‌پردازیم:

  1. سیستم گرمایش مرکزی گلخانه

در سیستم گرمایش حرارت مرکزی، بخار آب یا آب داغ از طریق لوله‌ ها به مکان‌ های مختلف که به گرما نیاز دارند، هدایت می‌شوند. خب در این روش گرما از طریق لوله ها در سطح گلخانه به صورتی کاملاً یکنواخت هدایت و توزیع میشود. بنابراین گرمای یکنواختی در سراسر گلخانه با لوله کشی گلخانه به وجود می آید. این سیستم را می‌توان به روش‌ های مختلف تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از:

  • سیستم گرمایش از کف گلخانه (لوله‌کشی از کف)

در این روش گرمایشی به ‌صورت کلی یک سری لوله از کف خاک گلخانه عبور داده می‌شود. این لوله‌ ها می‌تواند گلخانه را تا 28 درجه سانتی‌گراد گرم کند. این دما می‌تواند نیاز گرمایشی گلخانه را تا حد بسیار زیادی برطرف کند. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید دمای ریشه گیاهان را تا 20 درجه سانتی‌گراد گرم‌ کنید.

  • گرمایش از روی بستر (لوله‌کشی روی زمین)

در این روش یک سری لوله بالستیکی از روی زمین عبور داده می‌شود. از جمله ویژگی‌ های خوب این سیستم توزیع یکنواخت گرما در بین گیاهان موجود در گلخانه است. تنها موضوعی که در هنگام استفاده از این ‌روش باید به آن دقت داشته باشید، این است که لوله ‌ها دچار آسیب‌دیدگی نشوند.

  • گرمایش محصول (لوله‌های آویزان در بالای محصول)

در این روش با استفاده از یک سری لوله از بالای محصولات رد شده‌اند و همچنین از سقف گلخانه آویزان هستند، اقدام به گرم کردن محصولات موجود در گلخانه می‌کنیم.

سیستم گرمایشی گلخانه (لوله آویزان در بالای گیاهان

  • گرمایش هوای گلخانه (لوله‌کشی شبکه‌ای از سقف)

در این روش دما به ‌خوبی در سطح گلخانه پخش ‌شده و در بین محصولات توزیع می‌شود. استفاده از این‌ روش می‌تواند تا حد بسیار زیادی هزینه ‌های گرمایشی گلخانه را کاهش دهد و موجب افزایش بازدهی شود. در این روش به ‌جای لوله‌کشی از کف گلخانه اقدام به لوله‌کشی از سقف می‌کنیم که احتمال آسیب به لوله‌ ها کاهش پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : سیستم سرمایش و گرمایش گلخانه

 

  • گرمایش میز یا تخت کار (میزهای مجهز به پایه‌های آلومینیومی)

این روش مدرن‌ترین روش گرم کردن گلخانه محسوب میشود. در این روش با گرم کردن میزهای محصولات اقدام به گرم کردن خود محصول می‌کنیم. این روش کمترین میزان هدر رفت گرما را به دنبال دارد و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

 

سیستم گرمایش از کف گلخانه

 

کاربرد بیشتر گرمایش از کف گلخانه جهت رشد سریع ریشه گیاهان و گلها می باشد. البته قابل ذکر است که این نوع سیستم گرمایشی، گرمای گلخانه را تامین نمی کند. از این روش بیشتر برای افزایش فعالیت ریشه ها و بالاخص جذب مواد غذایی استفاده می شود. البته گرمایش از کف گلخانه به دو روش انجام می شود که شامل استفاده از لوله های آب گرم مارپیچ یا صاف و المنت های حرارتی برقی است.

در سیستم گرمایش مرکزی معمولا آب یا بخار گرم که از طریق یک یا چند دیگ بخار تولید می‌شود، توسط لوله‌ های فولادی و آلومینیومی بر اساس یکی از سیستم‌ های گرمایشی فوق، گرمای محیط را تامین می‌کنند. استفاده از سیستم گرمایشی اغلب برای گلخانه‌ های بزرگ با مساحت‌ های بالای یک هکتار مناسب است. اما به دلیل هزینه‌ های اولیه بالا برای گلخانه‌ های صنعتی کوچک و گلخانه‌های خانگی انتخاب اقتصادی مناسبی نخواهد بود.

  1. سیستم گرمایش حرارت فضایی (موضعی)

در این سیستم گرمایشی معمولا از هیتر یا بخاری‌ صنعتی استفاده می‌شود که در مقایسه با سیستم گرمایش مرکزی از هزینه کمتری برخوردار بوده و علاوه بر این، نصب و نگهداری آسان‌تری دارند. این سیستم‌ ها بر اساس نوع منبع انرژی و همچنین نحوه انتقال گرما انواع مختلفی داشته که پرکاربردترین آنها در سیستم گلخانه‌ ها به شرح زیر است:

2.1. سیستم گرمایش توده حرارتی

این سیستم یکی از روش‌های سنتی و البته غیر استانداری است که به دلیل هزینه کم و نصب آسان معمولا در گلخانه‌ های خانگی و کوچک استفاده می‌شود. در سیستم گرمایشی گلخانه کوچک خانگی بشکه‌ های سیاه‌ رنگ را با محتوای آب در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهند تا انرژی لازم را از خورشید ذخیره کند.

سپس در طول شب انرژی ذخیره‌ شده در این بشکه‌ ها به دلیل کاهش دما آزاد شده و انرژی گرمایی گلخانه را تامین می‌کند. از آنجایی که کنترل دما در این  گرمایش گلخانه خانگی امکان‌پذیر نیست، برای گلخانه‌های صنعتی گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.

2.2. بخاری‌ گلخانه‌ با سوخت فسیلی

اغلب از بخاری‌ ها برای گرمایش گلخانه‌ سنتی استفاده می‌شود. خیلی از تولید کنندگان از این بخاری برای گلخانه های خود استفاده می کنند. در این سیستم گرمایشی، انرژی گرمایی در اثر احتراق منابع سوخت فسیلی مانند گازوئیل، نفت و یا گاز تولید می‌شود. 

ناگفته نماند این روش دارای کارایی بسیار پایینی است. این سیستم گرمایشی به دلیل غیر استاندارد بودن، عدم کنترل گرما، نقص در سوختن منابع، ایجاد آلودگی‌ها و آلاینده‌ها برای گلخانه‌های صنعتی گزینه مناسبی نخواهند بود. چون باعث از بین رفتن محصولات تولیدی گلخانه می شود. 

البته برخی از افراد از بخاری گازی برای گرم کردن گلخانه خود استفاده می کنند که این نوع بخاری برای مدت طولانی مناسب نمی باشد. نکته قابل توجهی که در انتخاب سیستم گرمایشی باید در نظر گرفته شود این است که سیستم گرمایشی را برای گلخانه خود انتخاب کنید که آسیبی به محصولات گلخانه شما وارد نکند.

 

بیشتر بخوانید : سیستم آبیاری گلخانه

 

سیستم گرمایشی و تابشی گلخانه‌ 

بخاری تابشی

بخاری تابشی گلخانه‌ یا گرماتاب گلخانه، یک سیستم گرمایشی و تابشی گلخانه است و گرماتاب مدرن‌ترین و بهترین روش گرمایش گلخانه است. البته به دلیل مصرف بهینه انرژی، استفاده از گرماتاب در گلخانه بسیار متداول شده است. در روش گرم کردن گلخانه با بخاری سقفی گرماتاب، گرما توسط امواج الکترومغناطیسی (مانند مادون‌ قرمز) از جسم گرم به جسم سرد (روش شعاعی) انتقال می‌یابد.

گرمایش تابشی گلخانه

در واقع گرمایش‌ های تابشی نقش خورشید را در گلخانه‌ها ایفا می‌کنند. این سیستم گرمایشی که به بخاری سقفی یا بخاری تابشی نیز شهرت دارند، در انواع برقی، گازی و پروپان ساخته می‌شوند. بخاری‌های تابشی برقی در مقایسه با سایر بخاری‌ها از قیمت بیشتری برخوردار است، اما گرمای تولیدی از آن پاک و بدون آلاینده است. گرماتاب گلخانه به عنوان بهترین سیستم گرمایشی و تا حدودی گرمایش ارزان گلخانه به شمار می رود.

 

اینفوگرافیک مزایای گرمایش تابشی برای گلخانه

گرمایش گلخانه با بخاری تابشی

 

کوره هوای گرم

کوره هوای گرم گلخانه نیز نوعی بخاری صنعتی محسوب میشود که دما و حرارت بالایی را تولید میکند. یکی از کاربردی ترین انواع سیستم گرمایش گلخانه به شمار می رود. این نوع هیتر از نظر سوخت به دسته های گازوئیلی و گازی و دوگانه سوز تقسیم می شود. کوره هوای گرم دارای مزایای بسیاری است که برای گرم کردن گلخانه در زمستان مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی های مهم کوره هوای گرم گلخانه میتوان به تولید حرارت و گرمای پاک اشاره کرد. این دستگاه از راه دودکش هوا را آزاد میکند. بسیاری از مناطق سردسیر از کوره هوای گرم برای گرم کننده گلخانه و گیاهان استفاده میکنند.

 

انواع کوره هوای گرم برای گلخانه

گرماسازه شرق تولید کننده انواع کوره هوای گرم در شرق کشور میباشد. این کوره ها دارای حداقل مصرف برق و همچنین حداقل سوخت هستند. انواع کوره هوای گرم شامل موارد ذیل میباشد:

  • کوره هوای گرم 350.000

  • کوره هوای گرم 250.000

  • کوره هوای گرم 150.000

 

اینفوگرافیک مزایای کوره هوای گرم گلخانه

 کوره هوای گرم - سیستم گرمایش گلخانه

 

جت هیتر

جت هیتر نیز یکی از پرکاربردترین و مطمئن‌ترین سیستم‌ گرم کننده گلخانه هستند. این دستگاه‌ها با توجه ‌به نوع سوخت به چهار دسته گازسوز، برقی، گازوئیلی و دوگانه‌ سوز(جت هیتر صنعتی) تقسیم‌بندی ‌شده و در دو شکل دودکش‌دار و بدون دودکش تولید می‌شوند.

در جت هیتر، گرما توسط سوختن انرژی (گازوئیل، نفت سفید و گاز) یا انرژی الکتریسیته تولید شده و سپس فن موجود در آن هوای سرد را وارد و پس از گرم ‌کردن به محیط بیرون انتقال می‌دهد. هیتر گلخانه ای یا جت هیتر فضای زیادی را اشغال نمی کند، چون بر روی سقف نصب می شود. این سیستم به دلیل مصرف انرژی بهینه و راندمان بالا، یکی از کارآمدترین سیستم‌ها در گرمایش گلخانه‌ محسوب می‌شود.

 علاوه بر موارد ذکر شده انواع دستگاه‌ های پیشرفته‌ای دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر سیستم گرمایشی به سیستم سرمایشی نیز مجهز هستند. برای مثال اکونوپک گلخانه‌ ای سیستمی است که از طریق کانال‌کشی، گرمای تولیدی از احتراق منبع سوخت را به محیط گلخانه انتقال می‌دهد.

همچنین دستگاه‌ های دیگری مانند هواسازهای گلخانه‌ ای و یونیت هیترهای گلخانه‌ ای نیز تولید می‌شوند که سیستمی مشابه اکونوپک گلخانه‌ ای دارند، با این تفاوت که از برق به‌ جای سوخت‌ های فسیلی استفاده شده و هیچ احتراقی در آن صورت نمی‌گیرد.

 جت هیتر برای گرمایش گلخانه   

عوامل مهم در طراحی سیستم گرمایش گلخانه

جهت طراحی سیستم گرمایش گلخانه نیاز به نکات مهمی دارید که بسیار ضروری هستند. این نکات پارامترهایی هستند که تعیین می‌کند شما به چه نوع سیستم و چه میزان گرمایشی برای یک گلخانه نیاز دارید. این پارامترهای مهم شامل موارد زیر است:

  • آب ‌و هوای منطقه
  • مساحت گلخانه
  • پوشش گلخانه
  • راه‌های نفوذ دما به بیرون

 

سیستم گرمایش گلخانه خانگی

از سیستم گرمایش گلخانه خانگی برای گرمایش گلخانه های کوچکی که در منزل به کار می رود استفاده می شود. سیستم گرمایش گلخانه خانگی دارای اجزای زیر می باشد :

  • بخاری گازی یا برقی
  • لوله‌ها و رادیاتورهای گرمایشی
  • ترموستات
  • پنکه
  • عایق‌بندی

یک سیستم گرمایشی گلخانه مناسب باید توانایی ایجاد محیط مناسب جهت رشد و تولید بهتر گیاهان را داشته باشد. در هر صورت، برای انتخاب بهترین روش برای سیستم گرمایش گلخانه خانگی، باید به اندازه گلخانه، شرایط آب و هوایی منطقه و بودجه خود توجه کنید.

 

کاهش اتلاف انرژی با سیستم گرمایش تابشی گلخانه

در هیتر تابشی، گرما به صورت مستقیم به گیاهان و خاک میتابد. بنابراین دمای گیاهان نسبت به دمای گلخانه به اندازه ۳ درجه سانتیگراد بیشتر میشود. حتی دمای ایجاد شده دیگر به سمت بالا حرکت نمیکند. در روش های گرمایش سنتی تمام گرای تولید شده در بالا تجمع پیدا میکنند و در سطح زمین، گیاهان دمای پایین تری را تجربه میکنند. خب در نهایت این گرمای تجمع یافته در سقف موجب اتلاف انرژی میشوند.

 

بهترین سیستم گرمایشی گلخانه‌

انتخاب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه‌ به عوامل متعددی مانند نوع گیاه پرورشی، منبع سوخت، میزان راندمان، نصب و نگهداری آسان، مصرف بهینه انرژی، قابلیت کنترل دما و در نهایت اقتصادی بودن سیستم بستگی دارد. برای مثال اگر گیاه پرورشی از نوع گیاهان خوراکی و حساس باشند، سیستم‌ های سوخت فسیلی که با عمل احتراق تولید گرما می‌کنند، مناسب نیستند. در هر حال سیستم‌های گرمایشی و تابشی و انواع هیترها (مانند جت هیتر و یونیت هیتر) نسبت به سایر سیستم‌ های گرمایشی، مناسب‌تر هستند.

 گرمایش تابشی بهترین سیستم گرمایشی گلخانه

 

محاسبه سیستم گرمایش گلخانه

محاسبه راندمان و قیمت سیستم گرمایشی گلخانه می تواند یک فرآیند پیچیده باشد، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر هزینه ها و کارایی سیستم تأثیر بگذارد. یکی از مهمترین عوامل اندازه گلخانه است، زیرا سیستم های بزرگتر به انرژی بیشتری نیاز دارند و ممکن است هزینه بیشتری برای نصب داشته باشند. نوع سیستمی که انتخاب می کنید نیز نقش دارد، زیرا سیستم های الکتریکی هزینه و کارایی متفاوتی نسبت به سیستم های گازسوز یا سیستم های خورشیدی خواهند داشت.

اندازه گلخانه بیشترین تاثیر را بر نیاز گرما خواهد داشت. هر چه گلخانه بزرگتر باشد، گرمای بیشتری برای گرم نگه داشتن فضای داخلی مورد نیاز است. نوع گیاهان و محصولات در گلخانه نیز مهم خواهد بود. گیاهان و محصولاتی که به دمای بالاتر نیاز دارند به گرمای بیشتری نیاز دارند.

علاوه بر این، آب و هوا و موقعیت گلخانه بر کارایی سیستم تأثیر خواهد گذاشت. میانگین دمای منطقه و میزان نور خورشیدی که دریافت می‌کند، هر دو بر کارایی سیستم گرمایشی تأثیر می‌گذارند. عایق بندی گلخانه نیز یک عامل مهم خواهد بود. اگر عایق ناکافی باشد، سیستم برای حفظ دمای مورد نظر به انرژی بیشتری نیاز دارد.

در نهایت، تعمیر و نگهداری سیستم تعیین می کند که چقدر کارآمد است. تعمیر و نگهداری منظم تضمین می کند که سیستم به درستی کار می کند و از انرژی به طور کارآمد استفاده می کند.

به طور کلی، محاسبه راندمان و هزینه گرماتاب در گلخانه مستلزم در نظر گرفتن عوامل مختلفی است. درک اینکه چگونه هر عامل بر کارایی و قیمت سیستم گرمایشی گلخانه تأثیر می گذارد، به شما کمک می کند بهترین تصمیم را برای گلخانه خود بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب برای گلخانه یکی از مهم‌ترین مراحل موفقیت در تولید گیاهان گلخانه‌ ای است. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات گرمایشی، شاهد تولید نسل جدیدی از دستگاه‌های گرمایشی هستیم. اما توجه داشته باشید که انتخاب هر سیستم مبتنی بر نوع گیاه پرورشی، مصرف بهینه انرژی، کاهش هزینه‌ها و ... است.

از بهترین دستگاه‌ های گرمایشی می‌توان به سیستم گرمایشی و تابشی گلخانه و انواع هیترها (مانند جت هیتر) اشاره کرد. به ‌طور کلی هر سیستم گرمایشی که کنترل دمای یکنواخت را بدون انتشار مواد مضر برای گیاهان فراهم کند، مناسب است.

 

با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید: 38482273-051 -  22032002-021

 

 


 

سوالات متداول

1. انتخاب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه‌ به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه‌ به عوامل متعددی مانند نوع گیاه پرورشی، منبع سوخت، میزان راندمان، نصب و نگهداری آسان، مصرف بهینه انرژی، قابلیت کنترل دما و در نهایت اقتصادی بودن سیستم بستگی دارد.

 

2. چه عواملی بر هزینه ها و کارایی سیستم گرمایش گلخانه تأثیر میگذارد؟

عواملی همچون اندازه گلخانه، نوع سیستم گرمایشی، آب و هوا و موقعیت گلخانه، عایق بندی گلخانه، تعمیر و نگهداری سیستم بر کارایی و هزینه سیستم تأثیر میگذارد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله محاسبه تعداد هیتر گلخانه
محاسبه تعداد هیتر گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه ها

امیر حسین
۲ اسفند ۱۴۰۰

من برای گلخانه خود از سیستم گرماتاب تابشی گرماسازه استفاده کردم و بسیار راضی بودم چون دمای گلخانه ام را کنترل میکند. با تشکر

گرماسازه
۲ اسفند ۱۴۰۰

با تشکر از شما دوست بزرگوار .

محمد جواد
۱۵ تیر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر . برای گلخانه 500 متری چه دستگاه گرمایشی را پيشنهاد ميكنيد که با PLC هم امکان کنترل باشه؟

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فروش و فنی جهت مشاوره و راهنمایی های لازم با شما تماس خواهند گرفت.

مصطفی نیازی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

سلام ایا گلخانه خونگی هم نیاز به بخاری داره؟ هزینش چقدره؟

گرماسازه
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. در ابتدا دمای گلخانه خود را چک کنید. اگر با نایلون و ... نتوانستید دما را کنترل کنید باید از بخاری استفاده کنید.

پیام بگذارید.