گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید هیتر گرمایشی تابشی گلخانه

راهنمای خرید هیتر گرمایشی تابشی گلخانه

 خرید هیتر تابشی گلخانه 

امروزه با توجه ‌به رشد و توسعه سریع تکنولوژی و جایگزین شدن سیستم‌های گرمایش قدیمی با انواع جدیدتر این محصولات لازم است تا قبل از اقدام به خرید هر نوع سیستم گرمایشی اطلاعات مفیدی در این مورد کسب کنیم. یکی از مهم‌ترین موارد مصرف انواع سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها هستند که با توجه‌ به رشد جمعیت و نیاز بیشتر برای تولید مواد غذایی به‌ خصوص در فصل سرد با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این چالش‌ها نحوه گرمایش گلخانه است که با استفاده از منابع حرارتی مختلفی مثل سیستم‌های حرارت مرکزی، جت هیتر، بخاری برقی و سیستم‌های حرارتی تابشی انجام می‌شود. در راهنمای خرید هیتر گرمایشی تابشی گلخانه به نکات مهمی می‌پردازیم. پس چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید هیتر گرمایشی تابشی گلخانه

هیترهای گرمایشی تابشی علاوه بر گلخانه‌ها در مکان‌های دیگری هم قابل استفاده خواهند بود.

 

مروری بر انواع سیستم‌های گرمایشی تابشی

برای انتقال حرارت و گرما در انواع سیستم‌ گرمایشی و تابشی نیازی به هوا نیست. در تمام این سیستم‌ها گرما توسط امواج مادون قرمز به سطوح مختلف انتقال پیدا می‌کند. این دستگاه‌ها با توجه ‌به منبع انرژی تأمین‌کننده به مدل‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که عبارت است از:

  • هیتر تابشی گازی

اجزای اصلی تشکیل‌دهنده یک هیتر گرمایشی تابشی شامل مشعل، رفلکتور، فن مکنده و لوله‌های آتش‌خوار است. فرایند کاری این دستگاه نیز به این شکل است که بعد از تشکیل شعله توسط مشعل، شعله به کمک فن مکنده به داخل لوله برده می‌شود و موجب می‌شود تا گاز مایع شهری داخل لوله‌ها بسوزد و به گرما تبدیل شود. سپس این گرما از طریق امواج مادون ‌قرمز به محیط اطراف منتقل خواهد شد. در این مرحله این امواج توسط رفلکتورها به قسمت‌های مورد نظر تابانده می‌شود. لازم به ذکر است که دمای لوله‌های آتش‌خوار تا 300 درجه بالا می‌رود.

 

بیشتر بخوانید :  خرید هیتر تابشی گازی

 

  • هیتر تابشی برقی

نحوه کار این هیتر گرمایشی تابشی گلخانه نیز کاملاً مانند هیترهای گازی است با این تفاوت که منبع سوخت در این دسته از نوع سوخت پاک یعنی برق است.

 

  • هیتر تابشی آبی

در این نوع از دستگاه‌ها منبع حرارت آب گرم داخل لوله‌ ها است. شاید با شنیدن این حرف تصور کنید که این دستگاه مانند رادیاتورهای انتقال حرارت عمل می‌کند. اما در واقع عملکرد این دستگاه نیز تفاوتی با دو دستگاه گازی و برقی که پیش‌تر ذکر شد، ندارد. هیتر گرمایشی تابشی آبی نیز حرارت را از طریق تابش به محیط اطراف انتقال می‌دهد. در این نمونه از دستگاه‌ها گرمای تولید شده توسط پنل‌های تابشی به امواج تابشی تبدیل شده و قسمت‌های مورد نظر را گرم می‌کند.

 

هیتر گرمایشی تابشی گلخانه

هیتر گرمایشی تابشی از هر نوعی که باشد یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرمایش گلخانه‌ها است.

 

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت گلخانه خانگی

 

مزایای خرید هیتر تابشی گلخانه‌

استفاده از هر دستگاهی دارای مزایا و معایبی است که با در نظر گرفتن شرایط مخصوص می‌توان استفاده کردن از آن را توصیه کرد یا با در نظر گرفتن معایب آن، دستگاه‌های دیگری را جایگزین کرد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از هیتر تابشی گلخانه‌ عدم تجمع گرما در سقف است.

در زمان استفاده از انواع گوناگون گرمایش گلخانه مشاهده می‌کنیم که هوای گرم مورد نیاز در بالا انباشته می‌شود و سطح پایین گلخانه بسیار سردتر است. علت این مسئله نیز روشن است، هوای گرم در مقایسه با هوای سرد چگالی کمتری دارد و بالا می‌رود. این موضوع می‌تواند موجب سرمازدگی گیاهان شود. اما فرآیند کار هیتر تابشی مانع از تجمع هوای گرم در سقف گلخانه می‌شود.

مزیت دیگر استفاده از هیترها این است که این دستگاه‌ها امکان نصب روی سقف گلخانه را دارند و در نتیجه هیچ فضای مفیدی را اشغال نخواهند کرد. یکی دیگر از مهمترین و کارآمدترین مزایای هیتر تابشی در گلخانه، قابل تنظیم بودن دما در هر بخش است. ایجاد دمای مناسب برای رشد هر محصول یکی از مهمترین نکات در گلخانه است که با استفاده از هیترهای گرمایشی تابشی مادون ‌قرمز ممکن است. نصب مستقل این هیترها نیز باعث شده تا در صورت بروز هر گونه خرابی یا از کار افتادن یک هیتر، سایر دستگاه‌ها همچنان به کار خود بدون هیچ مشکلی ادامه دهند.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش گلخانه با بخاری تابشی 

 

از دیگر مزایای هیتر تابشی در گلخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف سوخت پایین
  • راندمان بالا
  • مقاومت شعله در برابر باد
  • عدم ایجاد آلایندگی‌های محیطی
  • طول عمر بالا
  • جنس استیل ضدزنگ
  • تنوع در سایز و ظرفیت
  • وجود حسگر قطع گاز در صورت واژگونی یا قطع گاز

 

خرید هیتر گرمایشی تابشی گلخانه

در انواع هیترهای گرمایشی تابشی گرمای تولید شده از طریق تابش منتقل می‌شود.

 

معایب هیتر گرمایشی تابشی گلخانه‌

هر هیتر گرمایشی تابشی گلخانه ظرفیت مشخصی برای گرم‌ کردن محیط دارد. از همین رو یکی از مهم‌ترین نکاتی که در استفاده از این هیترها باید به آن توجه داشته باشید، مساحت گلخانه است. زیرا هر چه گلخانه مساحت بیشتری داشته باشد، بدیهی است که تعداد بیشتری از هیترهای گرمایشی تابشی نیاز خواهید داشت که هزینه بیشتری می‌طلبد.

نکته بعدی نصب حساس این دستگاه‌ها است که با داشتن پیچیدگی‌ های فراوان به دقت زیادی نیاز دارد. بروز هر گونه مشکل در نصب این دستگاه می‌تواند راندمان و عملکرد دستگاه را با مشکلاتی جدی مواجه کند. در صورتی‌ که این دستگاه در محل مناسب نصب نشود، نمی‌تواند گرمای مناسبی را به محصولات موردنظر منتقل کند.

 

بیشتر بخوانید :  گرمایش گلخانه با بخاری سقفی

 

علاوه بر این وجود هر گونه مانع بر سر راه امواج مادون ‌قرمز می‌تواند عملکرد دستگاه را به‌ کلی مختل کند. در نصب این دستگاه‌ ها باید ارتفاع نیز به شکل درستی در نظر گرفته شود تا دستگاه بهترین کارایی ممکن را داشته باشد.

از طرفی نیز به دلیل نصب این دستگاه‌ ها در سقف گلخانه و جذب گرد و غبار، تمیز کردن این دستگاه‌ ها کمی زمان‌بر خواهد بود و در صورت تمیز نشدن میزان انتقال گرما کاهش پیدا می‌کند. همچنین از دیگر معایب استفاده از این دستگاه‌ ها می‌توان به قطع گاز و قطع برق اشاره کرد که تولید گرما را متوقف می‌کند و محصولات شما را در خطر سرمازدگی قرار می‌دهد. اگر میخواهید از کورههوای گرم جهت گرمایش گلخانه استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم کوره هوای گرم گلخانه را بخوانید.

 

نتیجه گیری

موارد استفاده از هیتر گرمایشی تابشی گلخانه تنها به گلخانه‌ها محدود نمی‌شود. سالن‌های ورزشی، حیاط منزل، رستوران و کافی‌شاپ‌ها، مرغداری‌ها و استخرها از جمله مکان‌هایی است که به‌ صورت گسترده از چنین محصولاتی استفاده می‌کنند. تأمین گرمای مورد نیاز برای هریک از مکان‌های ذکر شده جزئی لاینفک و مهم است که توسط انواع هیترهای گرمایشی تابشی ممکن است اما قبل از خرید هر گونه دستگاه گرمایشی تابشی باید به ارتفاع محیط توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که بسیاری از این دستگاه‌ها برای محیط‌ هایی با سقف کوتاه طراحی شده‌اند و در ارتفاع‌ های بیشتر قادر به تولید گرمای مورد نیاز نخواهند بود. از همین رو در هنگام خرید این محصولات به ظرفیت، قدرت گرمایش و ارتفاع مورد نظر دقت داشته باشید تا شاهد بهترین عملکرد دستگاه باشید. در پایان نیز امید می‌رود که مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد. جهت خرید هیتر تابشی گلخانه با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید(22032002-021 -38482273-051).

 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله هیتر گلخانه ای چیست؟ و معرفی بهترین بخاری گلخانه ای
هیتر گلخانه ای چیست؟ و معرفی بهترین بخاری گلخانه ای
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.