گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایش سالن های ورزشی

سیستم گرمایش سالن های ورزشی

سیستم گرمایشی ساختمان اصولاً مسئله بسیار مهمی است. این موضوع در ساختمان ‌هایی با فضا‌های گسترده طبیعتاً مهمتر و قابل ‌تأمل ‌تر خواهد بود. فضا‌هایی چون سالن‌ های ورزشی، سرمایش و گرمایش این دسته از ساختمان ‌ها به دلیل بزرگ بودن فضا و بلند بودن سقف ‌ها عملاً سخت‌تر از ساختمان‌های معمولی خواهد بود. در این مقاله سعی داریم همه چیز را در رابطه ‌با گرمایش سالن های ورزشی با گرماتاب سالن ورزشی برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

  • اولین ردیف لیست
  • دومین ردیف لیست
  • سومین ردیف لیست

 

بررسی گرمایش سالن های ورزشی

در آب‌ و هوای گرم و سرد، ساکنان شهری ترجیح می‌دهند در مکان ‌های سرپوشیده دارای تهویه مطبوع بمانند؛ به‌ خصوص زمانی که در حال ورزش هستند. توسعه دستگاه ‌های تهویه مطبوع شرایط راحت را برای زندگی مردم ایجاد می‌کند. با این ‌حال، سیستم ‌های تهویه مطبوع مصرف انرژی و انتشار دی ‌اکسیدکربن را تا حد زیادی افزایش داده‌اند.

یکی دیگر از نتایج یک دوره طولانی زندگی در یک فضا با تجهیزات مصنوعی کاهش توانایی انطباق انسان با محیط طبیعی و محدودیت سلامت فیزیکی است؛

بنابراین، زندگی در مکانی با محیط طبیعی و آسایش حرارتی بیشتر یکی از دغدغه‌ های مهم امروزه بوده است. اما این موضوع به طور کامل امکان‌پذیر نیست و طبیعتاً قسمت اعظمی از ورزش‌ ها در سالن‌ ها صورت می‌گیرند؛ پس گرمایش سالن های ورزشی از آن دسته صورت ‌مسئله‌ هایی است که نمی‌توان آن را پاک کرد.

 

سیستم گرمایش سالن های ورزشی

 

نحوه گرم‌ کردن سالن ورزشی با گرماتاب

تحقیقات در مورد نحوه گرم‌ کردن ورزشگاه‌ ها بر دو عامل اصلی تمرکز دارد، یعنی عامل محیط حرارتی (شامل دمای هوا، رطوبت نسبی، سرعت هوا، و میانگین دمای تابشی) و عامل فردی (شامل لباس و میزان متابولیسم)، اگر چه افراد می‌توانند از طریق خود تنظیمی، مانند لباس، سطح فعالیت و ترجیحات روانی، دمای بدن را کنترل کنند، با این‌ حال محیط حرارتی هنوز نقش اساسی در تحقیقات در مورد نحوه گرم‌ کردن ورزشگاه ‌ها ایفا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم صنعتی

 

طبق استاندارد بین‌المللی بهبود محیط حرارتی با تنظیم فرم ‌های معماری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای دستیابی به آسایش حرارتی است. مطالعات نظری و عملی برای بررسی رابطه بین فرم معماری در نحوه گرم‌ کردن ورزشگاه‌ ها انجام شده است.

پژوهشگری در سال‌های اخیر یک رویکرد کلی‌نگر برای اشکال ساختمان‌ های کارآمد ارائه کرد که می‌تواند انرژی خورشیدی را در نماها به حداکثر برساند و انرژی خورشیدی را در پشت‌ بام ‌ها و زمینی که ساختمان‌ها را در یک منطقه شهری در طول زمستان احاطه کرده است به حداقل برساند.

باربوسا و همکارانش در سال 2010 نشان دادند که تأثیر گذارترین عوامل بر عملکرد حرارتی معماری، استفاده از دستگاه‌های سایه‌ انداز در داخل با یک‌ لایه بیرونی مایل و "پایین بسته" و "موقعیت پنجره" است. این تیم پژوهشی شبیه‌ سازی تهویه سالن بدنسازی با فشار باد را برای تجزیه‌ و تحلیل تأثیر فرم رابط بر تهویه طبیعی انجام دادند.

آنها به این نتیجه رسیدند که رابط نامتقارن ظرفیت تهویه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و سپس استراتژی‌ های طراحی رابط را پیشنهاد کردند. این موضوع در واقع قسمتی از ماجرا است.

در واقع با این روش شما نمی‌توانید به ‌طور کلی مشکل گرما و سرما را در سالن‌ های ورزشی از بین ببرید. یک راه اساسی برای نحوه گرم‌ کردن ورزشگاه‌ ها استفاده از گرمایش تابشی است که در ادامه بیشتر با گرماتاب سال ورزشی آشنا خواهیم شد.

 

سیستم گرمایش تابشی چیست؟

گرمایش تابشی در واقع یک بخاری تابشی است که از طریق تابشی محیط و فضا را گرم می‌کند. اگر به سالن‌ های ورزشی‌، مرغداری‌ها‌، سالن‌های وسیع صنعتی و یا گلخانه‌ها رفته باشید حتماً گرمایش تابشی یا گرماتاب را دیده‌اید. هیتر تابشی ها به‌ طور کلی مختص فضاهای بزرگ و وسیع هستند. جهت گرمایش گلخانه نیز این سیستم گرمایشی و تابشی استفاده می شود.

امروزه این نوع مکان‌ های بسیار بیشتر از قبل شده‌اند. اگر دقت کنید می‌بینید که جدیداً کافی‌ شاپ ‌ها، فضاهای باز خانگی، روف‌گاردن و همچنین بالکن ‌ها، فضای باز رستوران‌ ها، دامداری ‌ها، بسیار زیاد شده‌اند؛ در نتیجه استفاده از گرمایش تابشی‌ها در این مکان ‌ها ضروری است.

 

گرمایش سالن های ورزشی

 

علت استفاده از گرماتاب 

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا در این فضا‌ها از گرمایش تابشی و یا هیتر‌های تابشی استفاده می‌کنند؟ آیا راه دیگری ندارد؟ به ‌طور کلی دلیل اصلی استفاده از گرماتاب سالن ورزشی در واقع کیفیت بسیار بالای انتقال حرارت و گرما به روش تابشی است.

در این روش علاوه بر کیفیت، مصرف سوخت هم پایین می‌آید. این موضوع به معنای پایین آمدن هزینه‌هاست؛ پس برای کسی که یک سالن ورزشی و یا روف‌گاردن را ایجاد می‌کند، با توجه ‌به بالا بودن هزینه‌ها این موضوع کم ‌کردن مصرف انرژی امر بسیار مهم و قابل تأملی است.

هیتر تابشی یک گزینه خوب برای صنعتگران می‌تواند باشد. نکته طلایی بعدی این است که در این روش برای انتقال گرما در واقع نیازی به جریان هوا نیست؛ در نتیجه امکان انتقال بیماری و آلودگی در سالن ‌های مرغداری و یا گلخانه‌ ها بسیار کم خواهد بود. موضوع مهم دیگر این است که برای تجهیز کردن سالن‌ های صنعتی به گرمایش تابشی‌ ها از کارشناس‌ های خبره و کاربلد استفاده خواهد شد.

با این صورت متخصصان قبل از نصب سیستم گرمایش تابشی، سالن‌ های ورزشی را منطقه ‌بندی کرده و برای هر منطقه دما و شدت تابش خاص مورد نیاز آن قسمت را طراحی می‌کنند؛ در نتیجه انتقال گرما کامل به ‌اندازه و اصولی تقسیم خواهد شد.

گرماتاب سالن ورزشی، مصرف انرژی را کم کرده و در نهایت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. پس توجه داشته باشید برای نصب این بخاری سقفی گرماتاب در سالن‌های صنعتی خود می‌بایست از شرکت‌ های بسیار معتبر که کارشناسان با تجربه‌ای نیز دارند استفاده کنید. به این صورت از درست بودن همه چیز مطمئن خواهید بود.

 

کارکرد گرماتاب در سالن‌ ورزشی

به اصلی‌ترین قسمت ماجرا، یعنی کارکرد گرمایش سالن های ورزشی می‌رسیم. در واقع یکی از کاربردهای مهم سیستم ‌های گرمایشی تابشی، هیتر کم‌ مصرف در سالن ‌های ورزشی است. مسئله‌ای که وجود دارد این است که معمولاً محیط های ورزشی یک کاربری موقت دارند؛ یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که سالن x در پنج سال آینده باز هم کاربری یک سالن ورزشی را داشته باشد.

موضوع دیگر این است که سالن ‌های ورزشی عموماً کاربری‌ های دیگر نیز دارند، مثل همایش‌ ها و یا جلسات یا سخنرانی‌ ها. به‌ طور کلی در صورتی‌ که از سامانه موتورخانه مرکزی استفاده شود، می‌بایست در روزهای تعطیل سامانه را خاموش کرد، اما این کار ممکن نیست؛ زیرا در این فضاها نمی‌توان به‌ محض روشن‌ کردن موتورخانه، گرمای قابل قبولی ایجاد کرد اما سامانه‌ های گرم اتاق سالن‌ های ورزشی به این صورت نیستند؛ یعنی به این دلیل که این سامانه انرژی را به ‌صورت امواج انتقال می‌دهد‌، درست چند دقیقه بعد از روشن ‌کردن آنها، سالن دارای گرمای بسیار مطلوبی خواهد شد.

 

هیتر تابشی در سالن های ورزشی

پس می‌توان نتیجه گرفت این موضوع، یعنی عدم نیاز به روشن بودن سامانه‌ های گرمایش تابشی در ساعات و روزهای تعطیل، باعث صرفه‌جویی به‌ شدت چشمگیر در مصرف سوخت در مقایسه با سامانه‌ های سنتی هوای گرم خواهد بود. به قاطعیت می‌توان گفت از لحاظ مصرف انرژی دست ‌کم ۵۰ درصد به نفع گرمایش سالن های ورزشی خواهد بود.

جدا از پایین آمدن هزینه‌ها می‌بایست به این نکته توجه داشت که این میزان از صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، در واقع امری بسیار تأثیرگذار در صرفه‌جویی ناشی از کاهش تلفات حرارتی در فضای ساختمان است که این موضوع می‌تواند بسیار مهم باشد.

 

اهمیت گرمایش سالن های ورزشی

به‌ صورت کلی سالن‌ های ورزشی به دلیل فعالیت بدنی بسیار زیاد کاربران ساختمان که همان ورزشکاران هستند و همچنین انبوه تعداد تماشاگران نیاز به یک تهویه و تعویض هوای اصولی و افزون‌تری نسب به سالن‌های عادی دارند. این عدد طبق استاندارد ارائه شده ۱۰۔ ۵ بار در ساعت است.

تهویه غیراصولی و نامنظم در سالن‌ های ورزشی باعث می‌شود کاربری سالن پایین بیاید و افراد کمتری به این سالن‌ها مراجعه کنند. همان قدر که تعداد این دسته از سالن‌ها بیشتر شده، طبیعتاً فضای رقابتی نیز بیشتر از سایر زمان‌ها خواهد بود؛ پس توجه داشته باشید که این موضوع بسیار قابل ‌تأمل و مهم است.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش سوله

 

مزایای گرمایش سالن های ورزشی

استفاده از گرمایش سالن های ورزشی همراه با خود مزیت‌ ها گسترده‌ای دارد که در ادامه مطلب به بررسی مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

  • بیش از 50% کاهش مصرف گاز و 90 درصد کاهش مصرف برق

بیش از 50% کاهش مصرف گاز و 90 درصد کاهش مصرف برق یکی از مهمترین مزایای گرمایش تابشی در سالن ‌های ورزشی است. پایین بودن مصرف انرژی یعنی کمک به کره زمین! همان‌طور که می‌دانید هزینه‌ها امروزه در همه زمینه‌ها بسیار سنگین و بالا هستند. در هر امری پیدا کردن راهی که باعث کم کردن هزینه‌ها شود یک برد محسوب می‌شود.

  • گرمایش سالن های ورزشی امکان خاموش‌کردن سیستم در زمان‌های تعطیلی سالن ورزشی را دارد

همان‌طور که در بالا ذکر شد، وسیله گرمایشی می‌بایست در روز‌های تعطیل خاموش شود. هنگام استفاده از این سیستم شما بعد از چند دقیقه به گرمای مورد نظرتان در سالن دست می‌یابید، اما در سیستم‌های قدیمی تایم زیادی برای گرم کردن سالن‌ ها نیاز است. این یک مشکل بسیار اساسی است که با استفاده از سیستم گرمایش تابشی، کاملاً حل شده است.

  • گرمایش سریع سالن پس از روشن ‌کردن گرمایش سالن های ورزشی

این موضوع بسیار مهم است و در مورد بالا هم توضیحات تکمیلی گفته شد، به ‌طورکلی هر سیستمی که فرآیند‌ها را سریع‌تر کند، بسیار کارآمد و بهتر است.

  • تأمین گرمایش مطلوب بدون ایجاد گردش هوا و ذرات معلق

این موضوع باعث بهداشت خواهد بود. برای مثال در شهری مثل تهران که هوا عموماً آلوده است، مردم ترجیح می‌دهند در سالن‌هایی که تهویة مناسب دارد ورزش کنند. ممکن است تصور کنید دستگاه‌های تهویه در فضای گرم باعث ایجاد گردش هوا و ذرات معلق شوند اما این‌گونه نیست؛ یعنی با استفاده از گرمایش سالن های ورزشی، تأمین گرمایش مطلوب بدون ایجاد گردش هوا و ذرات معلق خواهد بود.

  • کاهش بسیار بالای هزینه تعمیرات و همچنین نگهداری سیستم گرمایش

در سیستم گرمایشی به این دلیل که متخصصان بسیار حرفه ‌ای و کاربلد آنها‌ را تهیه و نصب می‌کنند، ما با خرابی کمتر مواجه خواهیم بود و در نهایت هزینه تعمیرات و نگهداری کمتری را خواهد داشت. خرابی دستگاه‌ها باعث به خلل افتادن کارایی ‌سالن ‌ها است و این خودش نوعی ضرر مالی خواهد بود. در سیستم گرمایش تابشی، امکان خرابی بسیار کمتر بوده و با این مشکلات کمتر مواجه خواهید شد.

  • افزایش بسیار بالای کیفیت هوای تنفسی و در نهایت رضایت و شادابی بیشتر ورزشکاران

افرادی که از سالن‌ های ورزشی استفاده می‌کنند ورزشکاران خواهند بود. این جامعه با توجه ‌به این که ورزشکار هستند، اهمیت بسیار زیادی به ‌سلامتی خود می‌دهند. تنفس سالم نکته‌ای است که ورزشکاران اهمیت ویژه‌ای به آن می‌دهند. اگر شما بتوانید همچنین فضایی را برای آن‌ها ایجاد کنید، به ‌نوعی یک بازاریابی حرفه‌ای برای سالن خود داشته‌اید.

گاهی توجه به این نکات می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد. برای درک کردن بهتر این موارد کافی است خودتان را به‌ جای ورزشکاران تصور کنید و ببینید چه چیزی مورد نیازتان است، چه چیزی باعث می‌شود برای دفعات بعدی باز هم این سالن را انتخاب کنید.

سیستم گرمایش تابشی در سالن های ورزشی

 

بیشتر بخوانید :  بخاری سقفی در سالن های صنعتی

 

انواع مدل‌های گرمایش سالن های ورزشی

سیستم گرمایشی تابشی سالن‌ های ورزشی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

  • سیستم گرمایشی سقفی

در سیستم گرمایشی مدل سقفی طبیعتاً پنل‌های تابشی به‌ صورت سقفی هستند. از مدل این نوع سیستم کاملاً مشخص است که در سالن‌ ها و محیط‌ های بسیار بزرگ همانند سالن‌ های ورزشی، انبارداری و … به کار برده می‌شوند. این سیستم‌ها چندین متر بالاتر از سطح زمین آویزان می‌شوند و درجه حرارت صفحاتشان قاعدتاً بالاتر است.

اگر در مورد کاربرد سیستم گرمایش سقفی اطلاعاتی ندارید، حتماً مقاله بخاری تابشی سقفی را بخوانید.

  • سیستم گرمایشی دیواری

پانل‌های تابشی سیستم دیواری و نیز سقفی به طور معمول از جنس آلومینیوم ساخته شده و قابلیت گرم‌ شدن از طریق برق و یا لوله‌هایی که دارای جریان آب گرم هستند را دارند.  

  • سیستم گرمایشی کف

به سیستم گرمایشی کف و همچنین سیستم گرمایشی دیواری در واقع به سیستم‌ های دما پایین گفته می‌شوند. در این دسته از سیستم گرمایش تابشی در سالن‌ های ورزشی دمای مطلوب را نیز با درجه رطوبت سالم برای محیط تهیه می‌کنند و از همه مهمتر میزان مصرف انرژی در این مدل‌ها بسیار پایین است. این دسته از سیستم‌ ها در فضاهایی چون ساختمان‌های مسکونی، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و… استفاده می‌شود. مرسوم و مؤثرترین پوشش کف برای ایجاد گرما کف تابشی کاشی و سرامیک است. این اقلام در واقع با جذب گرما باعث ذخیره‌سازی‌های حرارتی می‌شوند.

بخاری سیستم گرمایش تابشی کف در واقع شامل سیستم کف تابشی برقی و کف تابشی هیدرولیکی است. کف تابشی هیدرولیک به نسبت انواع برقی دارای محبوبیت بسیار بیشتری بوده و همچنین نکته بسیار طلایی در رابطه‌ با این دسته از سیستم‌ها مقرون‌ به‌ صرفه بودن آن‌ها به نسبت باقی سیستم‌های گرمایش تابشی است. نحوه کارکرد این سیستم به این شکل است که آب گرم شده را از یک دیگ بخار با استفاده از لوله‌ای که در قسمت زیر کف گذاشته شده پمپ می‌کنند.

در بعضی از سیستم‌ها دمای اتاق به‌ واسطه کنترل جریان آب گرم با استفاده از هر لوله از طریق دریچه پهنه‌بندی و یا پمپ‌ها و نیز ترموستات‌ها تنظیم می‌شوند. هزینه این دسته از سیستم‌ ها با توجه‌ به مکان و همچنین اندازه آن، فاصله از محل و پوشش کف و هزینه کار و … بسیار متفاوت است. کف‌ های تابشی برقی شامل کابل‌های برقی در کف بوده و به علت هزینه بسیار زیاد و همچنین مقرون به‌ صرف نبودن آن‌ها طبیعتاً کاربرد کمتری نسبت به سیستم‌های هیدرولیک دارند.

 

ایمنی و کیفیت در سالن ورزشی با گرمایش تابشی

با توجه‌ به نکاتی که در قسمت بالا گفته شد کاملاً مشخص است که این نوع سیستم با توجه‌ به نحوه کارکردی که دارد بسیار با کیفیت و دارای امنیت بسیار بالایی است. به‌ طور کلی در پروسه طراحی تأسیسات سالن‌ های ورزشی عدم لوله‌کشی گاز در داخل سالن یک نکته بسیار مهم است. در سیستم‌های متداول و قدیمی‌تر به علت نصب کردن مشعل در داخل سالن، لوله‌کشی‌ های گاز، کابل‌کشی برق و همچنین دودکش می‌بایست در داخل سالن انجام می‌شد که این موضوع دارای خطرات زیادی برای ایجاد امنیت سالن بود.

 

تأمین گرمایش در سالن‌ های ورزشی

نحوه کار گرمایش سالن های ورزشی برخلاف سیستم‌های دیگر یک فرایند همرفتی است. به این صورت که با پایین آمدن موج‌های تابشی، هوا در پایین سطح زمین و همچنین مکان تردد افراد نیز گرم و مطبوع خواهد شد. به همین دلیل می‌توان گفت که سیستم تابشی درصد اتلاف انرژی بسیار پایینی دارد و همچنین گرمای تولید شده را نیز هدر نمی‌دهد. در این صورت گرمای به وجود آمده در سیستم تابشی برعکس دیگر سیستم‌ های گرمایشی به جهت بالا نخواهد رفت. این جریان گرمایی در راستای خلاف جهت آن یعنی به سمت جاذبی که به سمت پایین است می‌آید. 

 

بیشتر بخوانید : تفاوت گرمایش هیتر با گرمایش تابشی

 

اجزای تشکیل‌ دهنده گرمایش تابشی در سالن های ورزشی

گرمایش سالن های ورزشی در واقع مثل سیستم‌های قدیمی دارای موتورخانه‌ها و همچنین تجهیزات مربوط به آن‌ها نیستند. اجزای تشکیل‌دهنده این سیستم عبارت است از:

  • مشعل
  • پانل
  • منعکس‌کننده و فن مکنده
  • لوله تابش

 

سیستم گرمایش در سالن های ورزشی

 

تأثیر اشکال رابط جانبی بر آسایش حرارتی

در بعد فرم‌های رابط جانبی در سه سالن ورزشی سه ویژگی اصلی به نام‌های رابط جانبی باز، پنجره (دریچه) و پیشروی بالا ارائه شد. ساختمان دارای فرم رابط جانبی باز با دریچه‌ ها و لبه‌ های برآمده در بالای نماهای جانبی هستند. در حالی که یک ساختمان دیگر دارای فرم رابط جانبی بسته با پنجره‌ های کوچک در یک دیوار جانبی است. از نظر میانگین در سه سالن بدنسازی، مقادیر در سالنی که دارای رابط جانبی باز، دریچه و لبه بیرونی است، کمترین مقدار را داشتند و دیگری که بالاترین میزان بود، دارای یک رابط جانبی بسته با پنجره است.

نتایج میانگین در سه سالن بدنسازی نشان می‌دهد که رابط جانبی باز، پنجره (دریچه) و لبه‌ های بالای سر تا حد زیادی بر عملکرد آسایش حرارتی تأثیر می‌گذارند و از تهویه طبیعی خوب بهره می‌برند. در مقایسه با فرم رابط جانبی بسته در سالن اول، فرم رابط جانبی باز در دیگر سالن‌ها تهویه بیشتری را فراهم می‌کند، در نهایت گرما را از بین می‌برد و همچنین دمای داخل را کاهش می‌دهد تا آسایش حرارتی بهتری در فصل تابستان حاصل شود.

به علاوه اینکه، مقایسه بین دو سالن از نظر لبه‌های آویزان نشان می‌دهد که طاقچه عریض‌تر و طولانی‌تر در سالن اول به راحتی با فشار باد به جریان هوا دست می‌یابد و در نتیجه اثر تهویه طبیعی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، طاقچه گسترده می‌تواند از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کرده و گرمای داخل خانه را کاهش دهد؛ بنابراین، تأثیر اشکال رابط جانبی بر راحتی حرارتی عمدتاً بر روی کنترل سرعت هوا ملموس است. راحتی حرارتی را می‌توان با طراحی فرم رابط جانبی بهبود بخشید. در نتیجه ظرفیت تهویه طبیعی را برای کاهش گرمای داخلی تقویت می‌کند.

 

داستان کلی در رابطه ‌با گرمایش تابشی

سیستم‌های گرمایش تابشی گرما را مستقیماً به کف یا پانل‌های دیوار یا سقف خانه می‌رسانند. این سیستم‌ها تا حد زیادی به انتقال حرارت تشعشعی وابسته هستند، انتقال گرما به طور مستقیم از سطح داغ به افراد و اشیاء موجود در اتاق از طریق تابش مادون‌قرمز انجام می‌شود. گرمایش تابشی اثری است که از گرمای یک عنصر داغ اجاق‌ گاز از سراسر اتاق احساس می‌کنید. هنگامی‌ که گرمایش تابشی در کف قرار می‌گیرد، اغلب به آن گرمایش از کف تابشی یا به‌ سادگی گرمایش از کف می‌گویند. گرمایش تابشی تعدادی مزیت دارد.

کارآمدتر از گرمایش قرنیز بوده و معمولاً کارآمدتر از گرمایش با هوای اجباری است؛ زیرا تلفات کانال را از بین می‌برد. افراد مبتلا به آلرژی اغلب گرمای تابشی را ترجیح می‌دهند؛ زیرا مانند سیستم‌های هوای اجباری آلرژن‌ها را پخش نمی‌کند. سیستم‌های هیدرولیک (مبتنی بر مایع) از الکتریسیته کمی استفاده می‌کنند که برای خانه‌های خارج از شبکه برق یا در مناطقی با قیمت برق بالا مفید است.

سیستم‌های هیدرولیک می‌توانند از طیف گسترده‌ای از منابع انرژی برای گرم‌ کردن مایع استفاده کنند؛ از جمله دیگ‌های بخار گازی یا نفتی استاندارد، دیگ‌های هیزمی، آبگرم کن‌های خورشیدی یا ترکیبی از این منابع. علی‌رغم نامش، گرمایش از کف تابشی به‌شدت به همرفت، گردش طبیعی گرما در داخل اتاق با بالا رفتن هوای گرم شده توسط کف بستگی دارد. سیستم‌های گرمایش از کف تابشی تفاوت قابل‌ توجهی با پانل‌های تابشی مورد استفاده در دیوارها و سقف‌ها دارند؛ به همین دلیل، بخش‌های زیر به طور جداگانه به بحث گرمای تابشی کف و پانل‌های تابشی می‌پردازند.

گرمایش سالن های ورزشی

 

داستان کلی در رابطه‌ با پانل‌ تابشی

پانل‌ تابشی روی دیوار و سقف معمولاً از آلومینیوم ساخته می‌شوند و می‌توانند با برق یا با لوله‌هایی که آب گرم را حمل می‌کنند گرم شوند. این نوع از پانل‌ها نگرانی‌هایی در مورد نشتی در سیستم‌های نصب شده روی دیوار یا سقف ایجاد می‌کنند. اکثر پانل‌های تابشی موجود در بازار برای خانه‌ها به‌ صورت الکتریکی گرم می‌شوند. مانند هر نوع گرمای الکتریکی، پانل‌های تابشی ممکن است گران‌ قیمت باشند.

پانل‌های تابشی سریعترین زمان پاسخ‌دهی را نسبت به سایر فناوری‌های گرمایشی دارند و چون پانل‌ها را می‌توان برای هر اتاق به‌ صورت جداگانه کنترل کرد، ویژگی واکنش سریع می‌تواند در مقایسه با سایر سیستم‌ها در زمانی که اتاق‌ها به‌ ندرت اشغال می‌شوند، منجر به صرفه‌ جویی در هزینه و انرژی شود. هنگام ورود به یک اتاق، ساکنین می‌توانند تنظیم دما را افزایش دهند و در عرض چند دقیقه راحت باشند. توجه داشته باشید که مانند هر سیستم گرمایشی، ترموستات را روی حداقل دمایی تنظیم کنید که از یخ‌ زدن لوله‌ها جلوگیری کند.

پانل‌های گرمایش تابشی بر اساس دید خطی کار می‌کنند. اگر به پانل نزدیک باشید راحت‌تر خواهید بود. برخی از افراد سیستم‌های نصب شده بر روی سقف را ناراحت‌کننده می‌دانند؛ زیرا پنل‌ها بالای سر و شانه‌های آن‌ها را به طور مؤثرتری نسبت به بقیه بدنشان گرم می‌کنند.

 

آیا گرمایش تابشی زیرزمین یا همان کف کارآمدتر از سیستم‌های معمولی است؟

گرمایش تابشی از کف شامل قرار دادن کف با یک عنصر یا لوله داغ است که گرما را از طریق همرفت به اتاق منتقل می‌کند و نیاز به هوای اجباری یا دمنده را از بین می‌برد.

بر اساس تارنمای صرفه‌جویی انرژی وزارت انرژی ایالات متحده، گرمایش تابشی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال توزیع گرما است: کارآمدتر از گرمایش قدیمی و مرسوم است و معمولاً کارآمدتر از گرمایش با هوای اجباری است؛ زیرا هیچ انرژی از طریق هیچ مجرایی تلف نخواهد شد.

همچنین گرمایش تابشی لوله‌ ای انعطاف‌پذیر است؛ زیرا می‌تواند از منابع مختلف انرژی خارج شود: گاز، نفت، چوب، خورشید و سایر منابع یا ترکیبی از آن‌ها می‌توانند سیستم‌های تابشی را تغذیه کنند. گرمایش تابشی انتخاب خوبی برای کسانی است که آلرژی‌های شدید دارند؛ زیرا هیچ ذره تحریک‌کننده بالقوه در اطراف اتاق دمیده نمی‌شود. چندین جنبه گرمایش تابشی آن را در مصرف انرژی کارآمدتر می‌کند.

برای شروع، توزیع یکنواخت گرما در تمام سطح یک طبقه، نیمه پایینی اتاق را گرم می‌کند و ساکنان را در دمای کلی پایین‌تر، در برخی موارد تا پنج درجه فارنهایت خنک‌تر، نسبت به یک سیستم گرمایش معمولی، در گرما می‌پوشاند.

شبکه خدمات انرژی مسکونی گزارش می‌دهد: «رادیاتورها و سایر اشکال گرمایش نقطه‌ای گرما را به طور ناکارآمد به گردش در می‌آورند و از این‌ رو برای دستیابی به سطوح آسایش نیاز به مدت طولانی‌تری دارند».

 

بررسی کارآمد بودن یا نبودن گرمایش تابشی زیرزمین

آن‌ها هوای سرد را در سرتاسر زمین می‌کشند و هوای گرم را به سقف می‌فرستند، اتاق را از بالا به‌ پایین گرم می‌کنند و باعث ایجاد پیش‌نشین و گردش گردوغبار و آلرژن می‌شوند. آنها اضافه می‌کنند که سیستم‌های تابشی گرما را به طور متوسط حدود 15 درصد مؤثرتر از رادیاتورهای معمولی انتقال گرما می‌دهند.

با یک عایق‌بندی خوب و همچنین سیستمی که به‌ خوبی طراحی شده است، افزایش کارایی را می‌توان به میزان قابل‌ توجهی افزایش داد.

در حالی‌ که از بین‌ بردن سیستم‌های گرمایش قدیمی و یا جایگزینی کف‌ پوش‌های مناسب موجود ممکن است به‌ خاطر انتقال به گرمای تابشی بیش از حد باشد، کسانی که پروژه‌های ساختمانی جدید را آغاز می‌کنند یا به فکر بازسازی‌های عمده هستند، مطمئناً باید آن را در نظر بگیرند.

دو نوع اصلی گرمایش تابشی وجود دارد: الکتریکی و هیدرولیک. در حالت اول، سیم‌های گرم نصب شده در کف، گرما را به سمت بالا تابش می‌کنند.

این نوع گرمای تابشی معمولاً برای مقاوم‌ سازی اتاق یک‌ نفره، به‌ ویژه حمام یا آشپزخانه، در خانه یا ساختمان قدیمی‌تر استفاده می‌شود. در همین حال، گرمایش تابشی هیدرولیک که به‌ موجب آن آب گرم از طریق لوله‌های زیرزمین عبور می‌کند، اغلب از همان ابتدا به یک ساختار جدید طراحی می‌شود و در کل انرژی کارآمدتری دارد.

در حالی‌ که گرمای تابشی قطعاً در خانه‌ های کوچک‌تر و دنج با سقف‌های پایین‌تر کارآمدتر است، اما راه‌ حل مناسبی در خانه‌ ها با اتاق‌ های بزرگ‌تر و یا گرمایش سالن های ورزشی نیست: برای انتخاب بهتر است با یک پیمانکار گرمایشی معتبر مشورت کنید تا ببینید آیا گرمایش تابشی راه معقولی است یا خیر.

 گرمایش سالن های ورزشی

گرمایش دیوار تابشی

وقتی به "گرمایش تابشی" فکر می‌کنید، احتمالاً ذهن شما به کف‌ ها نیز خطور می‌کند. اما آیا می‌ دانستید که پانل‌ های حرارتی تابشی نیز می‌توانند در دیوارهای شما نصب شوند تا همان گرمای ایده‌آل، بی‌صدا و یکنواختی را که سیستم کف برای آن شناخته شده است، ارائه دهند؟

در دهه‌های 1950 و 60، دیوارهای تابشی الکتریکی (سقف ‌های دوتایی) بسیار محبوب بودند. با این‌ حال، با افزایش قیمت برق، این پانل ‌ها برای کار کردن بسیار پر هزینه شدند. خوشبختانه، سیستم‌ های جدیدی وجود دارند که به همان اندازه برای صرفه‌جویی در انرژی طراحی شده‌اند تا راحتی را فراهم کنند.

 

چرا گرمایش دیوار تابشی را در نظر بگیرید؟

برای خانه های موجود، نصب گرمایش از کف تابشی به دلیل کار و موادی که در پاره کردن و تعویض کف انجام می‌شود، اغلب هزینه زیادی دارد. برای صاحبان خانه ‌هایی که می‌خواهند کف کاشی یا چوب سخت موجود خود را حفظ کنند، اما همچنان از گرمای تابشی بهره‌مند شوند، برنامه‌ های دیواری را می‌ توان با کمترین نفوذ و هزینه کمتر نصب کنند.

برای مقاوم‌ سازی دیوار، تنها چیزی که به ‌طور کلی مورد نیاز است حذف دیوار خشک اصلی، نصب محصول و نصب مجدد دیوار خشک است. اگر این باعث می‌شود که دیوار بیش از حد بیرون بیاید، صاحبان خانه اغلب یک پانل قاب شده روی دیوار ایجاد کرده یا برای افزودن جذابیت‌ های تزئینی، روکش چوبی نصب می‌کنند.

 

محل نصب گرمایش دیواری تابشی

برای به ‌دست‌ آوردن گرمای خوب و فراگیر در هر اتاق، می‌توانید پانل ‌های تابشی را در قسمت یک ‌چهارم پایین دیوارهای خود نصب کنید. با این ‌حال، اگر اتاقی با سقف بلند دارید، می‌توانید دامنه نصب را تا هشت فوت افزایش دهید. عایق ‌کاری مناسب پشت دیوارهای تابشی مهم است؛

بنابراین مطمئن شوید که پیمانکار شما با این نیاز آشنا است و سیستم را به‌ درستی نصب می‌کند. همچنین هنگام برنامه‌ریزی مکان پانل‌ های تابشی، به یاد داشته باشید که این سیستم با طرح‌بندی «خط دید» بهترین کار را دارد.

 

بیشتر بخوانید : تفاوت هیتر تابشی و هیتر همرفتی

 

آیا گرمای تابشی سقفی یک گزینه است؟

برای استفاده حداکثری از گرمای تابشی سقفی، توصیه می‌شود که این سیستم بر روی سقف‌ های مسطح با ارتفاع بین 8 تا 12 فوت نصب شود. مزیت ثانویه نصب پانل ‌های تابشی در سقف شما این است که در ماه‌ های گرمتر‌، سیستم شما می‌تواند به‌ گونه‌ای طراحی شود که آب خنک را از طریق لوله ‌ها پمپ کند و دمای سقف شما را به حدود 60 یا 70 درجه فارنهایت کاهش دهد.

همان ‌طور که هوای گرم تابستان بالا می‌رود، به سقف برخورد می‌کند، خنک می‌شود و پایین می‌آید و یک سیستم خنک ‌کننده همرفتی طبیعی ایجاد می‌کند. با این تنظیمات، برای جلوگیری از تراکم، توصیه می‌شود که یک سیستم رطوبت‌گیر برای کاهش رطوبت هوا در نظر گرفته شود.

 

مزایای کلی گرمایش تابشی

طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده، پانل ‌های تابشی سریع‌ ترین زمان پاسخگویی را نسبت به سایر فناوری‌ های گرمایشی دارند. از آنجایی‌ که پانل ‌ها را می‌توان به ‌صورت جداگانه برای هر اتاق کنترل کرد، این ویژگی پاسخ سریع می‌تواند منجر به‌ صرفه جویی در هزینه و انرژی شود.

 

هزینه سیستم گرمایش سالن‌های ورزشی 

در واقع این هزینه با توجه ‌به مدل سیستم گرمایشی متفاوت خواهد بود. هزینه ابتدایی این راه ‌اندازی زیاد است. اما بعد از آن هزینه ‌های جانبی مثل تعمیر و نگهداری و یا هزینه مربوط به انرژی‌ های مورد مصرف به‌ شدت پایین می‌آیند. لازم به ذکر است که عواملی مثل گارانتی، خدمات پس از فروش و یا نرخ دلار بر هزینه‌های سیستم گرمایشی تأثیر مستقیم می‌گذارند.

 

لوله‌کشی گاز در سیستم گرمایش تابشی

با توجه‌ به استاندارد شرکت ملی گاز و نیز ظرفیت مشعل ‌های گاز سوز دستگاه گرمایش تابشی طبق جدول مشخصات دستگاه قطر و اندازه لوله‌ های گازرسانی و همچنین ظرفیت رگولاتور مشخص می‌شود. همچنین بهتر است پس از نصب دستگاه در همان محل لوله‌کشی گاز انجام گیرد.

 

روند انتقال برق در سیستم گرمایش تابشی

سیستم‌ های تابشی به علت حساسیت بالایی که دارند در بحث برق ‌رسانی بهتر است همة دستگاه‌ ها به ‌صورت جداگانه در راستای تأمین برق سیستم از یک ترمینال و همچنین تابلو برق استفاده کنند. بدین صورت در عملکرد سیستم کمترین اختلال پیش می‌آید اما برق مورد نیاز در گرمایش تابشی 40-100 است و همچنین بهتر است برای کابل‌کشی ‌ها در هر سیستم به ‌صورت کاملاً جداگانه انجام گیرد. سایز کابل مورد استفاده باید 1.5×3 (فاز، نول، ارت) باشد.

 

بیشتر بخوانید : خرید هیتر تابشی گازی

 

استاندارد تهویه در سیستم بخاری تابشی

گرمایش تابشی ‌ها به علت احتراق و نیز خروج محصولات احتراق به یک تهویه بسیار مناسب نیاز دارند. در ابتدای احتراق می‌بایست هوای مورد نیاز تأمین شود، همچنین پس از احتراق کامل و نیز خروج محصولات احتراق، به یک دودکش استاندارد نیز نیاز است تا گاز منو اکسید را به خارج از سالن منتقل کند.

دقت کنید اگر دودكش مناسب و استاندارد نباشد و يا قطر لوله آن كم باشد و يا در مسير آن یک مانع یا گرفتگي وجود داشته باشد، گازهاي به وجود آمده از احتراق نمی‌توانند به‌ درستی از دودكش عبور کنند. در نهایت دود به درون گرمایش تابشی بر می‌گردد و نیز اثرات بسیار منفي و خطرناکی به همراه خواهد داشت. مقدار هوای مورد نیاز برای احتراق کامل سیستم گرمایش تابشی باید 11-13 برابر حجم کل گاز مصرفی باشد.

گرمایش تابشی لوله ای در سالن های ورزشی

کاربرد سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای UT

 

  • مناسب و ایده‌آل برای فضا‌های بزرگ

  • کارخانه جات سنگ ‌بری

  • قالی‌شویی

  • سالن ‌های ورزشی

  • آشیانه هواپیما

  • ایستگاه‌ های آتش ‌نشانی

  • سالن ‌های صنعتی خودرو سازی

  • کارواش‌ ها و کاربرد‌های خاص نظیر خشک کن رزین

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید گرماتاب

 

نحوه عملکرد گرمایش تابشی مدل لوله‌ ای UT

برای شروع به کار کردن گرمایش تابشی‌ های مدل UT دو نکته بسیار مهم وجود دارد: گاز شهری و همچنین جریان برق. در واقع به واسطه این دو نکته، سیستم وارد مدار قرار می‌گیرد. نحوه کار به این صورت است که مدار فرمان به قسمت مشعل گرمایش تابشی لوله‌ای UT دستور راه اندازی داده و در گام بعدی گاز وارد قسمت مشعل می‌شود. سیستم به این صورت است که با مخلوط شدن گاز و هوا قسمت اصلی یعنی مشعل روشن می‌شود. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مشعل چیست؟

مشعل گرمایش تابشی در واقع یک لوله مخصوص است (که طول شعله طولانی دارد)، اقلام احتراق با تولید حرارت بسیار بالا و همچنین ضریب تابش زیاد داخل لوله به امواج حرارتی مادون قرمز تبدیل می‌شوند. در گام بعدی امواج مادون قرمز از طریق سطوح منعکس کننده که در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته‌اند (به شکل ذوزنقه) به نقاط مورد نظر تابیده می‌شوند.

از کاربری سیستم گرمایش تابشی لوله‌ای SL می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • صنایع دامپروری مرغداری
  • گلخانه‌ های هیدروپنیک
  • دامداری ‌های مختلف
  • گلخانه ‌های معمولی و همچنین تمام گیاهان قابل‌کشت

 

استفاده از گرمایش تابشی در سالن ورزشی

 

نکات نصب دستگاه گرمایش تابشی

همانطور ‌که می‌دانید این سیستم می‌ بایست در ارتفاع نصب شود؛ به همین علت این نکته ضروری است که نسبت به تهیه و همچنین تأمین یک بالابر بسیار مناسب و ایمن اقدام کرد. بالابر موردنظر باید شرایطی ایمن و استاندارد جهت دسترسی متخصص فنی این دستگاه به نقطه استقرار دستگاه‌های گرمایش تابشی را ایجاد کند. منطق حکم می‌کند برای حفظ ایمنی متخصصان فنی آن و نیز رعایت قانون ‌های مرتبط با ایمنی و بهداشت برای استقرار این دستگاه زمان نصب کمربند ایمنی قرار داده شود. کمربند می‌تواند درصد زیادی از خطر را کنترل کند.

نصب و استقرار بخاری تابشی در سالن‌های صنعتی و یا ورزشی به دو صورت است. حالت اول: زاویه‌دار و حالت دوم آویز از سقف. اگر این سالن صنعتی دارای یک جرثقیل سقفی باشد با تأمین نکات مناسب زیر ریل جرثقیل، سیستم گرمایشی در حالت زاویه‌ دار نصب خواهد شد.

 

نصب در حالت زاویه ‌دار

نصب در حالت زاویه‌ دار این سیستم در زیر ریل جرثقیل باید به شکلی باشد که در زمان کار با جرثقیل، با تنظیم و قراردادن استوپر از برخورد کردن جرثقیل با دستگاه‌ ها جلوگیری شود اما اگر ارتفاع جرثقیل کم باشد و نیز مابین سقف سالن صنعتی یا ورزشی و جرثقیل فضای کافی و مناسب وجود داشته باشد می‌توان در صورتی که کارشناس فنی دستگاه تایید کند، دستگاه را به ‌شکل آویز از سقف نیز نصب کرد.

برای تعیین ارتفاع استقرار قسمت هیتر تابشی در فضای سالن ‌ها و فضاهای بسته، برای هر نوع بخاری سقفی، می‌بایست به کاتالوگ فنی دستگاه مورد نظر مراجعه شود.  نکته بسیار مهم این است که فاصله محصول تا لوله آتش‌ خوار بخاری تشعشعی باید کاملا منطبق با کاتالوگ فنی دستگاه باشد تا امنیت دستگاه گازسوز گرمایش تابشی تأمین شود.

فاصله قسمت بالای هیتر تابشی تا سقف و نیز طرفین دستگاه باید دقیقا طبق موارد درج شده در کاتالوگ فنی دستگاه انجام شود. برای تعیین ارتفاع قرار گرفتن بخاری تابشی در فضاهای بزرگ و باز و یا فضاهای نزدیک به درب ورودی سالن‌، طبق نظر کارشناس فنی دستگاه بهتر است اقدام کرد. در شرایط ذکر شده ارتفاع نصب پایین‌ تر از ارتفاع مجاز ذکر شده در آئین نامه برای نصب دستگاه‌ ها در فضاها و سالن ‌های بسته است.

 

بیشتر بخوانید :  گرمایش انبار

 

بررسی پروژه‌هایی که تأمین گرمایش به‌ صورت قسمت قسمت یا موضعي است

همچنین در پروژه ‌هایی که تأمین گرمایش به‌ صورت قسمت قسمت یا موضعي است و هدف فقط برای تأمین گرمایش قسمتی از سالن مدنظر باشد باید ارتفاع استقرار هیتر تابشی بر اساس نظر کارشناس فنی انجام شود. هنگامی که در حال نصب هیتر تابشی در حالت زاویه‌ دار هستید باید نسبت به تهیه و نیز تأمین ساپورت‌ های نگهدارنده قدم بردارید. برای رعایت فاصله ‌های ساپورت ها و نیز طریقه تأمین و ساخت آن، این نکته ضروری است که به قسمت منوی خدمات فنی فروشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

در سالن‌ های ورزشی با توجه ‌به این نکته که بدن ورزشکاران در اثر فعالیت و همچینن تحرک بالا، تولید گرما می‌کند، منطق حکم می‌کند که گرمایش تابشی ‌ها بر روی سکوی تماشاگران نصب شوند تا ورزشکاران احساس راحت‌تری داشته باشند. اما نحوه استقرار و نیز چیدمان بخاری تابشی در این دسته از سالن ‌ها نهایتاً باید توسط متخصصان فنی نهایی و نصب شود.

 

نکاتی که باید در سالن‌ های ورزشی رعایت شوند

در سالن ‌های ورزشی به این دلیل که ممکن است توپ با دستگاه برخورد کند، نصب توری محافظ دستگاه گرمایشی یک نکته بسیار ضروری است. نکته بعدی این است که در سالن ‌های ورزشی، گلخانه و کلیه فضاهای بسته معمولا تهویه طبیعی وجود ندارد؛ در نتیجه میزان اکسیژن موجود در هوا دارای اهمیت بالایی است. نصب لوله ‌های ورودی اکسیژن به قسمت مشعل و نیز خروجی فن به منظور تخلیه کردن اقلام احتراق از محیط ضروری و همچنین الزامی است.

در سالن‌ های تعمیرگاهی باید از قرار دادن مستقیم سیستم گرمایش تابشی در بالای جک و نیز بالابر ماشین‌ها جلوگیری شود. برای استفاده از هیتر تابشی در مسئله کاربری خشک‌کن و نیز کوره‌ های رنگ و محیط ‌های کوچک باید مشعل و نیز فن دستگاه گرمایشی در قسمت محیط بیرونی خشک‌کن نصب شوند.

امروزه نوین ‌ترین و همینطور کارآمدترین نوع گرمایش برای سالن‌ های صنعتی‌، سیستم گرمایش تابشی است. این سیستم ‌ها در واقع در ۴ نوع بخاری تابشی گازی، بخاری تابشی نفتی، بخاری تابشی برقی و آبی به بازار عرضه می‌شوند اما از بین این‌ مدل‌ ها سیستم ‌های گرمایش تابشی برقی و نیز گازی صنعتی بسیار کارآمدتر هستند.

 

دلیل استفاده از بخاری تابشی برقی برای سالن‌ های ورزشی 

استفاده از سیستم ‌های بخاری تابشی برای فضاهای بزرگ صنعتی و ورزشی یک ایده هوشمندانه است. به این دلیل که این سیستم ‌ها با الگوبرداری از سیستم گرمایش خورشید، یک گرمای بسیار مطلوبی را در فضاهای سرد سال ایجاد می‌کنند. این گرما با محیط‌ زیست کاملا سازگار است و در ایده‌آل‎ترین و بهینه ‌ترین فرم ممکن انرژی استفاده می‌شود.

اگر شما به فکر راه‌اندازی یک سوله بوده و در حال حاضر به دنبال بهترین سیستم گرمایشی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال خرید سیستم گرمایش تابشی باشید.

 

مزایای گرمایش سالن های ورزشی و صنعتی

همانطور که گفته شد مهم‌ترین مزیت سیستم بخاری تابشی برقی برای سالن‌های ورزشی و صنعتی، کارایی نسبتا بالا آن برای محیط‌های بزرگ و نیز  بهینه شدن میزان مصرف انرژی است. جدا از این، بهره‌گیری از گرمایش سالن های ورزشی و صنعتی، مزیت ‌های بسیار زیاد دیگری برای محیط و همچنین کارکنان ایجاد می‌کند که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد:

  • با استفاده از این سیستم در مصرف برق و گاز به ‌شدت صرفه ‌جویی می‌شود. ( این میزان کاهش حداقل ۵۰ درصدی مصرف گاز و همچنین کاهش حداقل ۹۰ درصدی برق است).
  • با استفاده از بخاری‌ های تابشی برای سالن ‌های ورزشی و صنعتی، افراد حاضر در آن محیط، احساس گرمای بسیار مطلوبی را خواهند داشت.
  • در رابطه با هزینه باید اینطور بگوییم که هزینه تعمیر و نگهداری سیستم‌ های گرمایش تابشی سالن ‌های صنعتی و تولیدی بسیار پایین ‌تر از دیگر سیستم‌ های گرمایشی است.
  • همچنین عدم ایجاد انواع دردسرها برای راه ‌اندازی موتورخانه، رادیاتور، شوفاژ و… را می‌توانیم در بین مزیت ‌های اصلی سیستم‌ های گرمایش تابشی جای دهیم.

 

نتیجه گیری

شرکت گرماسازه شرق توانسته دست به تولید و همچنین ارائه متنوع ‌ترین محصولات گرمایش تابشی لوله‌ای بزند. همچنین این مجموعه با ایجاد گرمایش مطلوب توانسته شرایط ایده آلی را برای گرم کردن فضاهای باز، روف ‌گاردن‌ ها، تراس ‌ها، رستوران‌ ها، آلاچیق‌ ها، ویلا‌ها و... فراهم آورد.

شرکت گرماسازه شرق با تولید تمام دستگاه ‌های پیشرفته و به‌ روز دنیا مصرانه در راستای بهبود و همچنین بازدهی بهتر و ارائه متفاوت ‌ترین محصولات گرمایش تابشی لوله‌ای و همچنین با بهره‌گیری از مهندسین و نیز کارشناسان متخصص در تأمین گرمایش فضاهای بزرگ، آماده ارائه طرح و برآورد برای پروژه‌ های کلیه عزیزان جهت استفاده از سیستم ‌های گرمایشی است.

لازم به ذکر است که امکان نصب این سیستم ‌ها در فروشگاه ‌ها و... وجود دارد. با در نظر گرفتن شرایط نصب، این دستگاه‌ ها به ‌هیچ ‌عنوان فضای مفید را اشغال نمی‌کنند و نیز یک شرایط بسیار مناسب را برای ایجاد یک فضای گرم و عالی فراهم می‌کنند. امیدوار هستیم از اینکه ما را انتخاب می‌کنید رضایت خاطر داشته باشید.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی و کارخانه ها
سیستم گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی و کارخانه ها
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله انواع روش های گرمایش سوله
انواع روش های گرمایش سوله
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲
نمایش مقاله کاربرد هیتر و بخاری سقفی در سالن های صنعتی
کاربرد هیتر و بخاری سقفی در سالن های صنعتی
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.