گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن

سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن

سیستم گرمایش تابشی از چند دوره قبل مورد توجه بشر قرار گرفته است. گرمایش تابشی در زمان حال در مراکز و سامانه هایی به معنی سیستم های گرمایش و تابشی مورد نیاز مردم قرار می گیرند که اکثرا تا 50% با جابجا کردن گرما و حرارت و انتقال آنها به محیط و اطراف از راه مکانیزم تابشی حرارتی صورت می گیرد.

در سال‌های گذشته مصرف انرژی رو به افزایش بوده است. یکی از روش‌ های صرفه جویی در مصرف انرژی، اصلاح الگوی مصرف سیستم‌های گرمایشی است. سیستم‌ های گرمایشی تابشی که در ایران با نام گرمایشی و تابشی شناخته شده‌اند، جز بخاری‌های صنعتی به شمار می‌روند. امروزه هیتر تابشی یکی از مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین وسیله‌های گرمایشی در صنعت به شمار می‌رود.

این گرمایش تابشی مناسب برای سالن‌ های بزرگ با ارتفاع بالای ۳ متر مثل گلخانه‌ ها، فضای نمایشگاهی، ایستگاه‌های مترو، آشیانه‌های هواپیما، مصلی‌ها، پارکینگ خودروها و مرغداری‌ ها است. به دلیل ویژگی‌ های پر کاربرد هیترها در فضاهای بزرگ، بعد از دهه هفتاد میلادی استفاده از این سیستم گسترش پیدا کرد و همچنین ساختار آن توسعه یافت.

هیترهای تابشی از لوله، مشعل، منعکس‌ کننده و فن مکنده تشکیل شده‌اند که مخلوط گاز و هوا به‌ وسیله مشعل در داخل لوله سوزانده می‌شود و دمای لوله تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. سپس انرژی تابشی به کمک منعکس‌ کننده به سمت پایین هدایت می‌شود و فن مکنده نیز مکش لازم را برای انتقال محصولات احتراق به انتهای لوله فراهم می‌کند.

  

سیستم  گرمایشی و تابشی

 

گرمایش تابشی چیست؟

گرماتاب که به صورت تابشی، مانند نور خورشید عمل می کند، باعث گرم شدن جسم و بعد محیط می شود. هیتر تابشی از لحاظ انرژی به صرفه و نسبت سایر سیستم های گرمایشی 60 درصد کاهش مصرف دارد.  

مصرف برق در این هیتر 100 وات می باشد که کمترین مصرف برق را که در یک سیستم گرمایشی، تابشی، حرارتی و برودتی دارد.

دستگاه هیتر تابشی وظیفه دارد 200 متر مربع را برای یک سالن گرم کند و چون دمای آن تقسیم شده در محیط است و هر دستگاه وظیفه ی خود را برای هر مسیر انجام می دهد و هوای یکنواخت و یکسانی برای محیط و سالن به همراه دارد.

 

بیشتر بخوانید : قیمت گرماتاب 

  

عملکرد هیتر تابشی

نحوه عملکرد سیستم گرمایش تابشی

نحوه گرمایش در هیتر تابشی از گرمایش آفتاب گرفته شده است؛ زیرا در روش تابشی، انرژی خورشید بدون اینکه در فضا جذب شود، در زمین به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. 

بخاری تابشی سقفی از مشعل، رفلکتور یا همان منعکس‌کننده، فن مکنده و لوله تابشی تشکیل شده است. خرید بخاری تابشی و استفاده از آن، باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و با حذف موتورخانه‌ های سنتی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیز به حداقل خود رسیده‌اند.

اگر دوست دارید تا در مورد محاسبه این دستگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید حتماً مقاله محاسبه ظرفیت هیتر تابشی را بخوانید.

 

 

انواع گرمایش تابشی و کاربرد آنها

بخاری های تابشی با توجه ‌به کاربردی که دارند در انواع مختلف طراحی شده‌اند:

 

  1. هیتر تابشی لوله‌ای کم شدت

به این نوع سیستم‌ها هیتر فشار مثبت نیز گفته می‌شود. در این نوع از گرمایش تابشی لوله ای گاز داغ ناشی از احتراق وارد لوله‌ها می‌شود و سپس دمای لوله‌ها به ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

  1. هیتر تابشی سرامیکی با شدت بالا

هیتر تابشی سرامیکی نیز برای صنایع بزرگ مانند مدل لوله‌ای توصیه می‌شود. این نوع از هیترها به هیتر روشنایی نیز معروف هستند و دو نوع برقی و گازی دارند. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است در مدل‌های برقی برای ایجاد گرما به انرژی الکتریسیته نیاز است و مدل‌های گازی از طریق احتراق کار می‌کنند.

حرارت تولید شده توسط پنل پخش‌کننده به امواج مادون‌ قرمز تبدیل شده و در محیط پخش می‌شوند. دمای این نوع از هیتر سرامیکی به ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که برای صنایع بزرگ انتخاب خوبی هستند. 

 

  1. هیتر تابشی زمینی

این نوع از هیتر تابشی یا بخاری تابشی در دو مدل سرامیکی و فولادی طراحی تولید می‌شوند و پایه‌ای به آن متصل است که روی زمین قرار می‌گیرد. در فضای باز که امکان وصل سیستم وجود ندارد، این وسیله به‌ راحتی قابل‌ اجراست.

 

  1. هیتر تابشی مستقل

به این نوع از دستگاه گرمایشی تابشی، پرتابل هم گفته می‌شود. هیترهای مستقل در دو نوع هیتر تابشی لوله‌ای و سرامیکی تولید می‌شوند و به یک منبع سوخت مجهز هستند. از مزیت‌های این سیستم‌ها قابل‌حمل بودن آن‌هاست ولی ظرفیت گرمایشی آن‌ها پایین‌تر از بقیه است و کاربرد چندانی در صنایع بزرگ ندارند.

 

نوع دیگری از این تقسیم‌بندی اینگونه است:

  • هیتر تابشی ساده

لوله‌های آن‌ها می‌توانند به شکل خطی، خطی متقابل و U شکل باشند. رایج‌ترین مدل هیتر تابشی، مدل خطی ساده و U شکل است. این دستگاه به‌ صورت مستقل از یکدیگر در محیط مورد نظر نصب می‌شوند و به همین جهت در صورت خرابی و نقص احتمالی، به‌ راحتی قابل تعمیر هستند. همچنین به دلیل مستقل بودن، خرابی یک سیستم گرمایشی هیتر تابشی اثری بر عملکرد بقیه ندارد. مدل‌های ساده هیتر تابشی فقط یک مشعل و یک فن دارند.

مدل خطی متقابل دارای دو مشعل و یک فن مکنده هستند. فن، محصولات احتراق را از انتهای لوله خارج می‌کند. انتهای لوله‌های این نوع از دستگاه ها به‌صورت پیوسته به یکدیگر متصل شده‌اند و این یکی از مشکلات خرید این دستگاه مدل خطی متقابل است. از مهم‌ترین مشکلات این دو نوع پیکربندی در مقایسه با مدل ساده، وابستگی گرمایش شاخه‌های مختلف به یکدیگر است؛ زیرا در صورت خرابی در فن مکنده عملکرد کل سیستم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

  • سیستم هیتر تابشی سرامیکی

 هیتر تابشی سرامیکی که قبلا نیز توضیح داده شد، دارای مکانیزم مفیدی هستند که مانع از گرمای بیش از حد می‌شوند. 

 

  • هیتر تابشی لوله ای

هیتر تابشی لوله‌ ای جزء دستگاه های مادون قرمز هستند که با گاز کار میکنند. هیتر لوله‌ ای بسیار در هزینه صرفه جویی میکند و به همین علت برای گرمایش طولانی مدت بسیار مناسب و کارآمد میباشد. این سیستم گرمایشی به در دو نوع مدل های U و L است. هر کدام را به صورت مختصر توضیح میدهیم.

هیتر تابشی لوله ای PRS مدل U

این مدل مخصوص فضای باز، کافی شاپ‌ ها، رستوران‌ ها، کارخانه جات، سوله‌ ها، سالن‌ های ورزشی، دامداری، کارگاه‌ها و ... است. در خرید گرمایش تابشی به این نکته دقت داشته باشید که مساحت فضای شما چه اندازه است؛

همچنین سقف محیط بلند است یا کوتاه. به‌ عنوان‌ مثال هیتر لوله ای مدل U در سالن‌هایی با سقف بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل به‌ راحتی انرژی گرمایی را در قسمت‌ های مورد نیاز سالن منتشر می‌کند و همین امر سبب صرفه‌ جویی در مصرف سوخت شده و هزینه‌های گرمایش را کاهش می‌دهد.

مشخصات فنی گرمایش تابشی لوله ای مدل U

 

هیتر تابشی لوله ای مدل PRS-U

گرمایش تابشی لوله ای مدل U

هیتر تابشی لوله ای PRS مدل L

 این سیستم گرمایشی با استفاده از گاز شهری کار میکند و به مدل خطی معروف است. برای استفاده از این هیتر باید آن را برای مکان هایی با ارتفاع حداقل 3 تا حداکثر 5 متر بکار ببرید. همچنین این هیتر مخصوص گلخانه‌ها و مرغداری و ارتفاعات پایین میباشد.

 

مشخصات فنی گرمایش تابشی لوله ای مدل L

هیتر تابشی لوله ای مدل PRS-L

گرمایش تابشی لوله ای مدل L

 

هیتر کوچک سرامیکی مدیوم و لارج

مشخصات فنی هیترهای سرامیکی میدوم و لارج :

 

 هیتر تابشی سرامیکی مدیوم و لارج

مشخصات فنی هیتر تابشی سرامیکی

هیتر سرامیکی حداکثر دمای ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد دارد و مکانیزم آن مانع از گرمایش بیش از اندازه می‌شود. هیتر سرامیکی از فناوری مادون‌ قرمز استفاده می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید گرماتاب دست دوم

 

تفاوت گرمایش از طریق تابش و جابه‌جایی

  • حرارتی که در روش جابه‌جایی ایجاد می‌شود مانند فن کویل و بخاری‌های صنعتی به دلیل سبک بودن به سمت بالا حرکت می‌کند و در زیر سقف متمرکز می‌شود. اما برخلاف روش جابه‌جایی، در روش تابشی حرارت به‌ صورت امواج تولید می‌شود و همین امر سبب می‌شود که گرما در قسمت‌های پایینی متمرکز شود و مناطق مورد نیاز را گرم کند. یکی از دلایل عمده در خرید هیتر تابشی همین مسئله است.

 

  • انرژی در روش جابه‌جایی به بالا می‌رود و باعث هدر رفتن آن می‌شود؛ زیرا گرما از طریق سقف و پنجره‌ها از محیط خارج می‌شود. اما در روش تابشی حرارت جذب محیط نمی‌شود و اتلاف گرما در حد بسیار ناچیز خواهد بود. خرید بخاری تابشی در کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.

 

  • در روش جابه‌جایی تولید حرارت باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود و ممکن است مشکلات تنفسی به وجود بیاورد اما در روش تابش چرخش هوا وجود ندارد؛ لذا در سالن‌هایی که تولیدی صنایع غذایی دارند، با کاهش گرد و غبار اثرات مثبتی در بهداشت‌ کار و کیفیت محصول می‌گذارد.

 

  • زمان مورد نیاز برای گرم‌ کردن محیط در روش جابه‌جایی بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود هزینه مصرف سوخت افزایش یابد؛ در صورتی‌ که در این سیستم‌ گرمایشی این کار به‌ صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

 

بیشتر بخوانید :  گرمایش انبار

 

نکات مهم جهت خرید گرمایشی تابشی

 در هنگام خرید سیستم گرمایشی تابشی گازی باید به نکاتی توجه کنید که بسیار مهم هستند. این نکات شامل موارد زیر میباشد: 

  1. انتخاب گرمایشی تابشی گازی با توجه به سوخت مورد استفاده
  2. توان حرارتی 
  3. محدوده پوشش‌دهی
  4. رفلکتور
  5. ضد آب بودن سیستم گرمایشی

 

ویژگی های سیستم گرمایش تابشی گازی

گرماتاب صنعتی گازی گرماسازه شرق دارای ویژگی های خاصی هستند که با هم آن را مرور میکنیم:

  • دارای سایزها و مدل های مختلف
  • تولید گرمای بدون هیچ گونه دود 
  • بدون صدا 
  • عدم اشغال فضای کاری
  • دارای مشعل گازی بسیار قدرتمند جهت تولید گاز
  • ساخته شده از قطعات مرغوب و با کیفیت 
  • کاهش مصرف سوخت تا 60 درصد 
  • مجهز به منعکس کننده ای با جنس مرغوب 

 

اینفوگرافیکی از ویژگی ها و مزایای گرمایش تابشی

مزایای گرمایش تابشی

 

تأمین هوای مورد نیاز و تخلیه محصولات احتراق داخل لوله

هوایی که برای احتراق در سیستم گرمایش صنعتی نیاز است حدود ۱۱ تا ۱۳ برابر حجم گاز مصرفی است و به دو صورت تأمین می‌شود. اگر تهویه کافی در سالن وجود داشته باشد، هوای مورد نیاز با تهویه عمومی سالن تأمین می‌شود. اما اگر در سالن تهویه وجود نداشته باشد، لوله‌هایی مستقل به هر دستگاه وصل می‌کنند تا اکسیژن مورد نیاز برای سوزاندن را از خارج سالن تأمین کنند. 

برای تخلیه محصولات احتراق نیز دو روش وجود دارد. بعد از خرید گرمایش تابشی، در صورتی‌ که سالن تهویه کافی داشته باشد، تعدادی فن تخلیه جهت افزایش تهویه سالن نصب می‌شوند.

 

قطعات سیستم گرمایش تابشی

در حالت کلی می‌توان گفت که سیستم گرمایش تابشی از سقف از اجزای زیر تشکیل شده‌اند:

 

  • مشعل

کار مشعل تولید حرارت است که باعث بالا رفتن دمای لوله می شود که گرما از طریق لوله به استیل انعکاس پیدا می کند، باعث می شود گرما به رفلکتور انتقال پیدا کند و این گرما از طریق رفلکتور به پائین و به سمت جسم انتقال پیدا می کند و بعد باعث انتقال گرما به محیط می شود و به صورت تشعشعی عمل می کند. تنظیم مشعل هیتر تابشی بسیار حائز اهمیت است.

 

  •  فن 

فن گرما را را به سمت جلو و گاز CO2 هدایت می کند و 96% سوخت و 4%، گاز CO2 را از فن خارج می کند. ضمن اینکه گاز را تا جایی که بتواند تا انتهای خط انتقال می دهد هر چند که ته خط با سر خط دما یکسان نیست.

 

  • رفلکتور 

رفلکتور دارای 2 نمونه ی رفتلکتور 4 خم و رفلکتور 14 خم می باشد. در رفلکتور 14 خم زاویه شکست، گرمای بهتری دارد. برای افرادی که در مجاورت این نوع سیستم گرمایشی قرار دارند دما و حرارت (گرما) آن متمرکز می باشد و زاویه پوشش بهتری نسبت به 4 خم دارد.

 

  • ساپورت 

ساپورت دستگاه مونتاژ شده که از طریق ساپورت کناره هم بسته و زانو میخورد، از فاصله 2 متر به همراه یک ساپورت و کرپی روی آن بسته میشود.

 اجزای سیستم گرمایش تابشی

 

لوله‌کشی گاز گرمایش تابشی

هیترهای تابشی که در گروه دستگاه‌های مادون‌ قرمز و غیرمتمرکز قرار می‌گیرند، با گاز کار می‌کنند. بعد از خرید این دستگاه مراحل نصب و سپس لوله‌کشی گاز انجام می‌شود. لوله‌کشی گاز برای این سیستم گرمایشی با توجه ‌به استانداردهای ارائه شده اداره گاز و ظرفیت مشعل از جدول مشخصات دستگاه، قطر و اندازه لوله‌های گاز و ظرفیت رگولاتور مشخص می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که بهتر است بعد از نصب دستگاه، لوله‌کشی گاز انجام شود.

 

مصرف گاز سیستم گرمایش تابشی

سیستم گرمایش تابشی دارای مصرف گاز ار یک و نیم متر مکعب بر ساعت تا حداکثر شش متر مکعب بر ساعت می باشد. البته فشار گازی که این دستگاه لازم دارد با فشار گاز خانگی برابر می باشد. فشار گاز خانگی در حدود 20 میلی بار است. بنابراین مصرف گاز گرمایش تابشی بسیار ناچیز و پایین است و بیشترین صرفه جویی را دارد.

 

برق گرمایش تابشی

 هیتر تابشی یک سیستم گرمایشی مدرن است که مانند یک خورشید کوچک عمل می‌کند و حرارت حاصل از احتراق را به امواج الکترومغناطیس تبدیل می‌کند. این امواج در فضا پراکنده می‌شود و دما را بالا می‌برد. در واقع سیستم گرمایش تابشی از سقف این امکان را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد تا بتواند محیط بزرگی مثل سالن‌های صنعتی را گرم کنند.

سیستم‌های تابشی در امر برق‌رسانی حساسیت بیشتری دارند؛ پس باید برای تأمین برق تمامی دستگاه‌ها به‌ صورت جداگانه، از یک ترمینال و تابلو برق استفاده کرد تا در عملکرد سیستم اختلال پیش نیاید. برق مورد نیاز هیتر تابشی 40-100 وات بوده و بهتر است کابل‌کشی برای هر سیستم نیز به‌ صورت جداگانه انجام پذیرد. کابل مورد استفاده باید در سایز 1.5×3 (فاز، نول، ارت) باشد.

 

کاهش مصرف انرژی با گرمایش تابشی

گرمایش تابشی نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارد. سیستم‌های گرمایش تابشی، از طریق تابش حرارتی مستقیم به اجسام و فضاها انرژی را منتقل می‌کنند، بدون نیاز به گرم کردن هوا. این به معنای کاهش تلفات انرژی از طریق انتقال حرارت از دست رفته به محیط می‌باشد.

با استفاده از سیستم گرمایش تابشی، می‌توان هدایت دقیق‌تری از حرارت به نیازمندی‌ها داشت و از انتقال حرارت اضافی به مناطقی که نیاز اصلی به گرما ندارند جلوگیری کرد. این منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود. همچنین، چون سیستم گرمایش تابشی از راه تابش حرارتی کار می‌کند، زمان لازم برای دستیابی به دمای مطلوب نیز کاهش می‌یابد.

به طور کلی، با انتخاب و استفاده صحیح از سیستم گرمایش تابشی، می‌توان به کاهش هزینه‌های انرژی و حفظ محیط زیست کمک کرد.

 

نحوه نصب گرمایش تابشی

اگر نصب سیستم گرمایش تابشی به صورت نامناسب انجام شود، مسلماً منجر به کاهش کارایی آن میشود. در ابتدا محل قرارگیری این سیستم گرمایشی بسیار مهم است. باید در محلی نصب شود که هیچگونه موانعی در مسیر تابش آن وجود نداشته باشد. همچنین برای نصب هیتر تابشی، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

1. ابتدا محل نصب هیتر تابشی را انتخاب کنید. این باید در نقطه‌ای با فضای کافی و دسترسی مناسب باشد.

2. به طور معمول، هیتر تابشی را در دیوار نصب می‌کنند. پس یک سطح صاف برای نصب آن را تهیه کنید.

3. پس از آماده کردن محل نصب، در نقطه‌های مناسب پیچ‌ها را به دیوار بگیرید. ابتدا حفره‌های مورد نیاز را بندازید و سپس پیچ‌ها را بگیرید.

4. سپس هیتر را برروی پیچ‌ها قرار داده و به دیوار بچسبانید. اطمینان حاصل کنید که آن را به خوبی و محکمی نصب کنید.

5. در نهایت، محل نصب هیتر را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آن صحیح و مستحکم است. در صورت نیاز، راهنمایی‌های تولید کننده را مطالعه کنید.

همچنین، توصیه می‌شود قبل از نصب بخاری لوله ای گرماتاب، دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های لازم را به دقت مطالعه کنید تا کار آن به درستی انجام شود.

 

کاربرد سیستم گرمایش تابشی

هیتر تابشی که به آن سیستم گرمایش تابشی نیز گفته می‌شود وسیله‌ای برای انتقال انرژی گرمایی توسط امواج است که یکی از لوازم مهم در صنعت به‌ حساب می‌آید. واژه سیستم گرمایشی و تابشی نام فارسی Radiant Tube Heater است. این بخاری تابشی قدرت بسیار بالایی دارند و به‌ راحتی می‌توانند مکان‌های بزرگی مثل سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و مرغداری‌ها را گرم کنند. این سیستم گرمایشی به روش تابشی محیط را گرم می‌کند.

یکی از دلایل عمده خرید دستگاه گرمایشی تابشی در صنایع کیفیت بالای انتقال حرارت است؛ زیرا در این روش، در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی می‌شود. همچنین برای انتقال گرما نیازی به جریان هوا نیست و به همین دلیل بیماری و آلودگی در محیط‌هایی مثل مرغداری و دامداری انتقال نمی‌یابد.

 

خرید گرمایش تابشی برای صنعت و کارخانه ها

از سیستم هیتر تابشی در سالن های صنعتی و کارخانه جات نیز استفاده می‌شود.

 سیستم‌ گرمایش مانند فن کویل، رادیاتور و یونیت هیتر از گرمایش دیگ بخار و یا آب گرم استفاده می‌کنند و هوای گرم به دلیل سبک بودن به بالا حرکت می‌کند و قسمت‌های پایینی همچنان سرد باقی می‌مانند. در نتیجه این نوع سیستم‌ها برای سالن‌هایی با سقف بلند و یا محیط‌ های رو باز مناسب نیستند و توصیه می‌شود از بخاری تابشی استفاده شود.

هیترهای گرمایشی با توجه ‌به کاربرد آنها می‌توانند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند:

 

  • گرمایش گلخانه‌ ها

برای کاهش مصرف انرژی و سوخت گلخانه، از هیتر گرمایشی تابشی گلخانه استفاده می‌شود. در این صورت دمای خاک به نسبت دمای محیط بیشتر می‌شود و از اتلاف حرارت جلوگیری می‌کند. کاهش حدوداً %50 مصرف سوخت و 90% مصرف برق مهمترین مزیت دستگاه سیستم گرمایشی صنعتی نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی متداول در گلخانه‌ها است. 

  سیستم گرمایش تابشی در گلخانه

 

  • گرمایش در دامداری و مرغداری

از دیگر مکان‌هایی که خرید هیتر تابشی ضروری است، دامداری‌ها و مرغداری‌ها هستند. تعداد دفعات تهویه در مرغداری‌ها و دامداری‌ها بیشتر از سایر مکان‌های صنعتی است. به این صورت که گرمای جذب شده توسط هوا، قبل از تبادل حرارتی با محیط و حیوانات از طریق تهویه به خارج از سالن می‌رود که این به معنای اتلاف انرژی است. از این دستگاه برای گرمایش مرغداری استفاده میکنند.

بخاری تابشی، انرژی گرمایی را بدون دخالت هوا به کف سالن منتقل می‌کند و بستری گرم و مطلوب برای پرنده‌ها و حیوانات ایجاد می‌کند و از طرفی با رساندن تعداد دفعات تهویه به حد استاندارد بدون نگرانی از اتلاف انرژی، به بهبود کیفیت محصول نیز کمک شایانی می‌کند.

 

  • گرمایش در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

از گرمایش صنعتی برای گرم‌ کردن فضاهای نیمه‌ باز و باز مثل رستوران‌ ها و کافی‌شاپ‌ ها در زمستان استفاده می‌شود. همچنین صاحبان این کسب‌ و کارها می‌توانند با گذاشتن میز و صندلی در بیرون رستوران مشتری بیشتری جذب کنند. 

 

گرمایش تابشی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

 

  • خشک‌ کردن محصولات با استفاده از هیتر تابشی

امروزه شرکت‌های تولیدکننده، برای پروسه‌های گرمایش صنعتی مثل خشک کردن محصولات هیتر تابشی تولید می‌کنند که در صنایعی همچون مواد غذایی و نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  • گرمایش سالن‌های ورزشی

هیتر تابشی در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی دمای پایینی دارند و همین امر سبب کاهش تلفات ناشی از تعویض هوا در سالن‌های ورزشی می‌شود. در صورتی‌ که در سالن ورزشی مورد نظر توپ وجود داشته باشد (سالن‌هایی مثل والیبال، فوتبال و فوتسال) در زیر لوله‌های تابشی محافظ مشبک نصب می‌کنند تا در هنگام برخورد احتمالی توپ، آسیبی به لوله‌ها وارد نشود. استفاده از این دستگاه جهت گرمایش سالن های ورزشی بسیار مناسب و پرکاربرد است.

 

  • گرمایش در کارخانجات، سالن‌ های صنعتی

خرید دستگاه گرمایشی تابشی از مهمترین و کارآمدترین وسیله‌ها برای گرم‌ کردن سالن‌های صنعتی با متراژ بالا و سقف‌های بلند است. این سیستم گرمایشی هوای وجود در فضا را گرم می‌کند و به این شکل باعث می‌شود افراد احساس گرما کنند. در سیستم گرمایشی انتخاب شده باید اطمینان حاصل کرد که هوای گرم شده به طور مساوی در سراسر فضا توزیع می‌شود تا دمای ثابت را حفظ کند.

 گرمایش تابشی در سالن های صنعتی

  • گرمایش در فضای باز

هیتر فضای باز در ارتفاع کمتری نسبت به فضای بسته نصب می‌شود. هیتر تابشی در فضای باز پس از مدت‌ زمان کمی، تعادل حرارتی را برقرار کرده و فردی که در آنجا قرار گرفته احساس گرما می‌کند. 

یکی از نکاتی که در مورد گرم نگه‌ داشتن گلخانه باید بدانیم این است که گرمای داخل گلخانه حفظ و نگهداری شود تا از اتلاف انرژی جلوگیری کند. در صورتی‌ که شما گرمای لازم برای گیاهان را تامین می‌کنید ولی این گرما را نمی‌توانید انرژی تولید شده را داخل محیط نگه دارید، گلخانه سرد شده و گیاهان موجود در آن خراب می‌شوند. در ابتدا باید درزها و شکاف‌های موجود در دیوارها و سقف‌ها را بررسی کرده و نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید.

در نتیجه یک عایق‌بندی درست می‌تواند موجب کاهش در مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایش گلخانه شود؛ خصوصاً اگر محیط گلخانه بزرگ باشد. در آخر هم که انتخاب یک گرمایش گلخانه از هدر رفتن انرژی گرما جلوگیری به عمل می‌آورد.

اجرایی از  گرمایش تابشی مدل U در فضای باز رستوران :

 

کاربرد اندازه‌های مختلف گرمایش تابشی

در خرید بخاری تابشی به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب اندازه آن بستگی به استفاده شما دارد.

  • بخاری تابشی ۱۰ و ۱۲ متری

این نوع از سیستم گرمایشی بیشتر در گلخانه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم گرمایشی با این اندازه، در گلخانه‌هایی با ارتفاع ۵٫۲ تا ۵٫۵ متر نصب می‌شوند. همچنین در کارخانه‌هایی که حداقل ارتفاع سقف آن‌ها ۳ متر باشد، قابل نصب است. 

سیستم گرمایشی تابشی

مدل

ظرفیت حرارتی

10 متری

40L

50000

12 متری

50L

55000

 

  • گرمایشی و تابشی 9.50 متری

این سیستم‌های گرمایشی برای ارتفاع ۴ تا ۷ متر در فضاهای مثل کارخانجات صنعتی قابل نصب هستند.

 سیستم گرمایشی تابشی 

 مدل

 ظرفیت حرارتی

9.50 متری

MR-55U

55000

 

  • گرمایشی ۸٫۵۰ متری

این سیستم گرمایشی مناسب فضاهای باز مثل کافی‌شاپ، رستوران و کارخانه‌ های صنعتی هستند. تقریبا 180 مترمربع تا 190 مترمربع را گرم می‌کنند و در ارتفاع 4 متر تا 8 متر قابل نصب هستند. 

سیستم گرمایشی تابشی

مدل

ظرفیت حرارتی

8.50 متری

MR-52U

47000

 

  • بخاری تابشی 7.50 متری

این هیترهای تابشی می‌توانند حداکثر محیط ۱۷۰ تا ۱۸۰ مترمربع را گرم کنند و در ارتفاع ۳٫۵ تا ۷٫۵ قابل نصب هستند.

سیستم گرمایشی تابشی

مدل

ظرفیت حرارتی

7.5 متری

MR-50U

45000

 

  • بخاری تابشی 5.5 متری

ارتفاع لوله‌ ها در این نوع سیستم‌ها ۴ تا ۸ متر است و قابل نصب در فضاهای باز، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ ها، مکان‌ های عمومی، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ های صنعتی هستند. حداکثر فضایی که گرم می‌کنند ۱۵۰ تا ۱۶۰ مترمربع است.

سیستم گرمایشی تابشی

مدل

ظرفیت حرارتی

5.5 متری

MR-35U

30000

 

  • هیتر تابشی ۴٫۵ متری

طول مسیر لوله در این نوع سیستم گرمایشی ۴ متر است و حداکثر محیط ۱۵۰ مترمربع را گرم می‌کند. این نوع از سیتم گرمایشی و تابشی دارای رفلکتور و استیل کامل به همراه مشعل و فن مکنده هستند. گرمایش 4.5 متری برای فضاهای باز، کافی‌شاپ‌ ها، مکان‌ های عمومی، رستوران‌ ها، فروشگاه‌ها، کارخانه‌ های صنعتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم گرمایشی تابشی

مدل

ظرفیت حرارتی

4.5 متری

MR-25U

22000

 

کاربرد هیتر سرامیکی در رستوران‌ ها و فضاهای باز

خرید هیتر سرامیکی در رستوران‌ ها باعث ایجاد گرمای یکنواخت و مطبوع می‌شود و هوای گرم به‌ صورت ملایم و با سرعت پایین توزیع می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا دمای هوا در دهانه خروجی هیتر زیاد نباشد و آرامش را از مشتریانی که در میزهای اطراف هیتر تابشی می‌نشینند، نگیرد.

در کل می‌توان مزایای استفاده از مدل سرامیکی در رستوران را موارد زیر ذکر کرد:

  • قیمت مناسب
  • ایجاد و توزیع گرمای یکنواخت
  • نصب سریع و نگهداری آسان
  • عدم اشغال فضای مفید رستوران
  • امکان نصب در بیرون رستوران (مناسب جهت رستوران‌های با فضای باز)

در هیترهای سرامیکی، انرژی گرمایی از صفحه‌های سرامیکی آن می‌تابد. به این صورت که بعد از اتصال به گاز شهری، گاز به مشعل گرمایشی تابشی می‌رسد. با روشن ‌کردن مشعل نیز گرما تولید می‌شود.

گرمای تولید شده به‌ وسیله فن سانتریفیوژ (centrifuge) در راستای سیستم گرمایشی دمیده می‌شود. جریان هوای درون هیتر تابشی سبب گرم ‌شدن هیتر سرامیکی می‌شود و در مرحله آخر گرما را به‌ صورت تابشی در محیط منتشر می‌کند.

هیترهای سرامیکی قابلیت نصب به‌ صورت سقفی، دیواری و آویزی را دارند. همچنین برخی از آن‌ها با پایه‌ای مخصوصی که دارند روی زمین قرار می‌گیرند و با گاز مایع و یا شهری نیز کار می‌کنند. این نوع از هیترها دارای جرقه به ‌صورت اتوماتیک هستند و این امکان وجود دارد تا ترموستات به روی آن نصب شود.

 

مزایای هیتر سرامیکی در رستوران 

مهمترین نکاتی که درباره نگهداری گرمایش تابشی باید رعایت شود

در خرید سیستم گرمایشی و تابشی به این نکته توجه داشته باشید که برای افزایش طول عمر مفید این سیستم گرمایشی باید شرایط نگهداری از آن را بدانید و به این منظور باید به دستورالعمل‌هایی که در دفترچه راهنمای هر سیستم نوشته شده‌اند، به‌ دقت عمل کنید.

چند نکته مهم وجود دارند که با رعایت کردن آنها علاوه بر افزایش بازتاب هیتر، انرژی کمتری نیز مصرف می‌شود. توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های نگهداری از هر سیستمی منحصربه‌فرد است. نگهداری صحیح بخاری تابشی علاوه بر بهبود عملکرد گرمایشی آن از بروز خطراتی مانند آتش‌سوزی جلوگیری به عمل می‌آورد و ایمنی دستگاه را تضمین می‌کند.

  • فاصله نگهداری هیتر تابشی با سایر اجسام

رعایت فاصله استاندارد هیتر از اجسام اطراف آن‌ یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن دقت شود؛ زیرا هر سیستمی با توجه‌ به قدرت تابشی که دارد، دارای محدوده مخصوص است. پس به این نکته توجه داشته باشید که قرار گرفتن اجسام، مایعات و گازهای قابل اشتعال در نزدیکی هیتر تابشی بسیار خطرناک بوده و می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.

  • عدم آویزان کردن وسایل از بخاری تابشی 

نکته بعدی که باید در خرید گرمایش تابشی و نگهداری از آن توجه کنید این است که به‌ هیچ‌ وجه اجسام را از آن آویزان نکنید و روی آن یا بین تیوب‌ها چیزی قرار ندهید. حتی قرار دادن اشیا تزئینی روی محافظ نیز خطرناک است.

  • بررسی قطعات مختلف مثل رفلکتور و تیوب

با مشاهده گرد و غبار، ساییدگی و یا خراب‌ شدن یکی از قطعات این سیستم، از استفاده آن جلوگیری کرده و اقدام به تمیز کردن و تعمیر کنید. در صورتی‌ که سطح رفلکتور هیتر کثیف شده باشد برای تمیز کردن آن از یکپارچه مرطوب استفاده کنید. توجه داشته باشید که رفلکتور اصلا با تیوب در تماس نبوده و با فاصله باشد. هنگام نصب، به‌ کارگیری و انجام سرویس خدمات باید دقت کنید که هم‌پوشانی ایجاد شود تا رفلکتور و تیوب بخاری روی ‌هم نیفتند.

  • بررسی لوله‌های ورودی و خروجی هوا

بررسی لوله‌های ورودی و خروجی هوا یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری هیترهای تابشی است. در این مورد باید دقت داشته باشید که گرد و خاک روی لوله‌ها نباشد و همچنین گاهی اوقات بررسی کنید که لوله‌ها ترک و شکاف خوردگی نداشته باشند. زمانی که متوجه شدید لوله‌های ورودی و خروجی کثیف است حتما آنها را با یک برس سیمی تمیز کنید و در صورت آسیب‌ دیدگی تعمیرات لازم را انجام دهید.

  • بررسی لوله مبدل حرارت بخاری

هر هیتر تابشی یک لوله مبدل حرارتی دارد. در صورت مشاهده هر گونه کثیفی بر روی لوله مبدل باید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد و نباید از بخاری تابشی استفاده کنید.

  • بررسی عدم نشت گاز

بعد از خرید سیستم گرمایشی تابشی و نصب آن توسط متخصصین فنی، به این نکته توجه داشته باشید که سیستم نشتی گاز نداشته باشد. نشت گاز در هیترهای تابشی بسیار خطرناک است.

به همین علت بعد از نصب دستگاه و به هنگام استفاده از آن حتماً به این مورد دقت کنید و در صورت لزوم سرویس‌های خدماتی لازم را انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: راه اندازی گرماتاب

 

  • بررسی دریچه مشاهده مشعل

گرد و غبار و ساییدگی مانع از روشن شدن مشعل و الکترود می‌شود. پس در صورت مشاهده هر گونه کثیفی و خرابی باید برطرف شود.

  • بررسی مداوم ترموستات

یکی از قطعات اصلی در بخاری تابشی ترموستات است. ذکر این نکته مهم نیز ضروری است که درست کار نکردن ترموستات می‌تواند عملکرد صحیح گرمایش تابشی را تحت تاثیر قرار دهد. وظیفه ترموستات تنظیم دمای هیتر تابشی است. به هنگام استفاده از آن باید دمای مورد نظر را تنظیم کنید. پس اگر ترموستات سیستم درست کار نکند هیتر نمی‌تواند انرژی گرمایی و حرارت موردنیاز را تامین کند.

 همچنین با تنظیم مناسب دما می‌توان به کاهش مصرف انرژی کمک کند. اگر ترموستات به‌ اندازه زیاد داغ شود، هیتر خود به‌ خود خاموش شده و از بروز آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. پس لازم است گاهی اوقات سیم‌ ها و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید تا از ایراد نداشتن ترموستات مطمئن شوید.

  • اهمیت تمیز کردن فیلترها

بعد از خرید بخاری تابشی و استفاده از آن فیلترها را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی‌ که کثیف و یا معیوب شده باشند، حتماً نسبت به تمیز کردن و یا تعویض فیلترها اقدام کنید.

  • بررسی مداوم پمپ هیتر تابشی

برخی از هیتر تابشی ها دارای پمپی هستند که دود ناشی از سوختن گاز را خارج می‌کنند. در نتیجه گاهی این پمپ‌ها را چک کنید تا تمیز باشند. همینطور اتصالات موتور را نیز بررسی کنید.

 

آشنایی کامل با نحوه کارکرد سیستم گرمایشی و تابشی

بعد از اینکه بخاری تابشی مورد نظر خود را انتخاب کردید باید برچسب‌ها و دفترچه راهنمای آن را کامل مطالعه کنید تا قبل از نصب و راه‌اندازی از نحوه کارکرد و نکات نگهداری آن مطلع شوید. این کار موجب می‌شود تا هنگام استفاده از هیتر تابشی به مشکل برخورد نکرده و یا در صورت بروز خطا به‌ راحتی بتوانید آن را رفع کنید.

عملکرد سیستم گرمایش و تابشی

سیستم‌های گرمایشی تابشی نوعی از بخاری‌ها هستند که گرما را به‌ صورت مستقیم به اجسامی که در سطح قرار گرفته‌اند منتقل می‌کنند. به دلیل همین موضوع، وجود باد و جریان هوا تاثیری در نحوه عملکرد گرمایشی آن‌ها ایجاد نمی‌کند؛

بنابراین با خرید سیستم گرمایشی و تابشی به‌ راحتی می‌توان در فضای باز نیز از آن‌ها استفاده کرد. این بخاری‌ها سرعت گرمایشی بسیار بالایی دارند. به‌ طوری که با قرار گرفتن در مسیر تابشی آن‌ها به‌ محض روشن‌ کردن بخاری می‌توانید گرمای ساطع شده از آن را روی بدن خود احساس کنید.

امروزه این بخاری‌ها کاربردهای بسیاری در آن دسته از محیط‌های تجاری و صنعتی که دارای فضای باز هستند، دارند.

 

هیتر فضای باز

هیتر فضای باز نوعی هیتر تابشی است که برای گرم‌ کردن محیط‌های رو باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، در روش گرمایشی تابشی اجسام به‌ صورت مستقیم گرم می‌شوند.

نحوه عملکرد به این صورت است که انرژی گرمایی بدون گرم‌ کردن هوا به سطح مورد نظر انتقال می‌یابد. با همین روش گرمایشی، هیتر تابشی فضای باز را به یک محیط گرم و ایده‌آل تبدیل می‌کند. پس با توجه‌ به اینکه از بالا بردن دمای سیستم برای گرم‌ کردن محیط استفاده نمی‌شود، در نتیجه وجود باد هیچ تاثیری بر گرم‌ شدن محیط و یا عملکرد هیتر نخواهد داشت و می‌توان از آن در فضای باز و در هر شرایط جوی استفاده کرد.

خرید بخاری تابشی برای ساختمان‌هایی که دارای سقف بلند و فضای باز هستند می‌تواند موثر باشد؛ زیرا دیگر هوای گرم به سمت بالا نرفته و انرژی از طریق سقف و پنجره‌ها به هدر نمی‌رود. در نتیجه در مصرف مقدار زیادی از انرژی گرمایی صرفه‌جویی می‌شود.

به همین دلیل بکارگیری هیتر تابشی فضای باز در ساختمان‌هایی مانند انبارها‌، کارخانه‌ها‌، مساجد و باشگاه‌های ورزشی می‌تواند بسیار موثر واقع شود. همچنین می‌توان از هیتر فضای باز در ساختمان‌های تجاری نیز بهره برد.

 

گرمایش تابشی فضای باز

 

مزیت‌های هیتر فضای باز

خرید بخاری تابشی فضای باز دارای مزایای گوناگونی است که در ادامه مهمترین آنها را برای شما نام خواهیم برد.

  • کم‌مصرف بودن

یکی از مهمترین مزیت‌هایی که سیستم گرمایش فضای باز دارد، کم‌مصرف بودن آن است. این سیستم گرمایشی و تابشی بازده گرمایشی بالایی دارند و می‌توان گفت که بیشتر انرژی دریافتی را به گرما تبدیل می‌کنند.

  • اتلاف گرمای بسیار کم

اتلاف گرما در هیترهای تابشی فضای باز بسیار کم است؛ زیرا جریان هوا در اثر گرمایشی آنها هیچ تأثیری ندارد و به‌ جرأت می‌توان گفت که این نوع از هیترها کم‌ مصرف‌ترین سیستم گرمایشی هستند.

  • ایمنی بالا

گرمایش فضای باز به دلیل اینکه شعله باز ندارند از امینت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین در صورتی‌ که به هنگام نصب استانداردهای لازم رعایت شود، استفاده از آن هیچ خطری برای کاربران نخواهد داشت.

  • سادگی در نصب

نصب آن بسیار ساده است و توسط تکنسین‌های فنی و به‌ صورت رایگان انجام می‌شود. بعد از خرید هیتر تابشی و در هنگام نصب و راه‌اندازی باید دقت کنید که فاصله آن با اجسام اطراف استاندارد باشد.

 

انواع رایج گرمایش فضای باز (هیتر فضای باز)

گرمایش فضای باز در انواع مختلفی طراحی و تولید شده‌اند و هر کدام بستگی به نیاز کاربران ارائه می‌شوند. پرکاربردترین مدل‌ های هیترهای تابشی فضای باز سقفی و دیواری هستند. از مزایای این نوع بخاری ها این است که در دسترس نبوده و ایمنی بیشتری دارند. همچنین به دلیل نصب روی سقف یا دیوار فضای کمتری اشغال می‌کنند. هیترهای فضای باز سبک هستند و به ‌راحتی می‌توان آنها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

 

هیتر تابشی چتری

یکی از محصولات جدیدی که در زمینه سیستم‌های گرمایشی تابشی ارائه شده، هیتر تابشی چتری است. این نوع سیستم گرمایشی با طراحی متنوع و زیبایی که دارند می‌توانند فضای گرم و دلنشینی را در تمامی فضاهای باز ایجاد کنند. خرید سیستم گرمایشی و تابشی چتری در فضاهایی مثل ویلاها، رستوران‌ها، آلاچیق‌ها و باغ تالارها قابل بسیار رایج است. همچنین این نوع از هیترهای تابشی این قابلیت را دارند که با هر دو گاز شهری و مایع کار کنند.

گرمایش تابشی چتری

 

خرید سیستم گرمایشی و تابشی

شرکت گرماسازه شرق یکی از تولیدکنندگان گرمایش تابشی است که با طراحی و تولید سیستم گرمایشی و تابشی های متنوع توانسته با جلب رضایت مصرف‌کنندگان، موفقیت‌های زیادی را در این صنعت کسب کند. این شرکت با تولید هیتر تابشی لوله‌ای نیاز گرمایشی فضاهای بزرگی مثل گلخانه‌ها، رستوران‌ها، سوله‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی، ویلاها و فضاهای باز را تأمین می‌کند. شرکت گرماسازه شرق با کمک مهندسین و کارشناسان مجرب خود هیترهای با کیفیت ارائه می‌دهد.

این سیستم‌های گرمایشی در فضاهایی با سقف بلند نیز قابل نصب هستند. همچنین در خرید هیتر تابشی این نکته را نیز بدانید که این دستگاه‌ها هیچ فضای مفیدی از محل کار شما را اشغال نخواهند کرد و یک محیط گرم برای شما و مشتریان فراهم می‌کنند. سازندگان هیتر تابشی در مورد قیمت آن باید این مسئله را در نظر داشته باشند که برای قیمت‌ گذاری محصولات از معیارها و شاخص‌های مختلفی استفاده کنند. برخی از این شاخص‌ها عبارت‌اند از:

  • دقت در مونتاژ
  • کیفیت مواد اولیه
  • دوره گارانتی و خدمات پس از فروش
  • تجربه و دانش تیم مهندسی
  • امکان‌سنجی و مهندسی پروژه

 

قیمت سیستم گرمایشی تابشی گازی

با توجه به اینکه بخاری تابشی گازی دارای مدل های بسیار متنوع میباشد و به همین نسبت دارای تنوع قیمتی میباشد. برای تعیین قیمت این دستگاه فاکتورها و شاخص هایی وجود دارد که بر روی قیمت تاثیرگذار است. این شاخص ها شامل موارد زیر میباشد:

  • بکارگیری قطعات با کیفیت 
  • انتخاب بهترین مواد اولیه موجود در بازار

  • دقت بسیار بالا در مونتاژ

  • بالاترین دورۀ گارانتی و خدمات پس از فروش

  • بزرگترین شبکۀ نصب و خدمات پس از فروش

  • بهره‌مندی از تیم‌های مهندسی قبل و بعد از فروش

  • ارائه خدمات رایگان مشاوره

  • امکان‌سنجی و مهندسی پروژه

 

ارتفاع نصب گرماتاب چقدر است؟

حداقل ارتفاع نصب برای گرماتاب 3.5 متر از سقف می باشد. در سالن های صنعتی این ارتفاع به اندازه 3.5 متر است و برای دستگاه هایی که به صورت افقی بر روی دیوار نصب میکنند، ارتفاع به اندازه 2.5 متر است.

 

بهترین کیفیت سیستم گرمایشی و تابشی را از گرماسازه شرق بخواهید

گرمایش تابشی ها با نام تجاری گرماسازه شرق و با رعایت استاندارهای بین‌المللی طراحی و در بازار عرضه می‌شوند. سیستم‌های گرمایشی این مجموعه مناسب برای مشاغل صنعتی، عمومی، مرغداری، ورزشی، گلخانه و رستوران هستند. کیفیت محصولات برای شرکت گرماسازه شرق بسیار اهمیت دارد و همین امر سبب شده تا بتواند طی سال‌های فعالیت خود، با استفاده از آزمون‌های استاندارد محصولات باکیفیت تولید کند.

در خرید این دستگاه به این مسئله نیز توجه داشته باشید که گرماسازه شرق با تولید محصولات با کیفیت توانسته در بین مصرف‌کنندگان محبوبیت زیادی کسب کند و به‌ عنوان بهترین و بزرگ‌ترین مجموعه تولیدکننده بخاری تابشی در ایران شناخته شود. گرماسازه شرق با حمایت شما مشتریان عزیز و به کمک تیم متخصص خود به فعالیت در این زمینه ادامه می‌دهد. همچنین مشاوره رایگان قبل از فروش، خدمات پس از فروش و امکان نظر‌سنجی بعد از نصب از دیگر ویژگی‌های بارز شرکت گرماسازه شرق است.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی

محصولات شرکت گرماسازه شرق با ضمانت‌نامه و گارانتی به مشتریان عرضه می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم امروزه خدمات پس از فروش اهمیت بسیاری نزد مشتریان و صاحبان مشاغل دارد. به همین جهت، خدماتی که گرماسازه شرق بعد از خرید هیتر تابشی ارائه می‌دهد شامل موارد زیر هستند:

  • پیگیری خرید
  • نصب و راه‌اندازی
  • آموزش
  • تعمیر
  • مشاوره نگهداری از محصول
  • پشتیبانی

قبل از شروع فصل سرما نسبت به سرویس هیتر تابشی اقدام کنید. این کار باعث افزایش بازدهی و ایمنی سیستم گرمایشی تابشی می‌شود و از آسیب‌ زدن به دستگاه جلوگیری می‌کند.

 

درباره شرکت گرماسازه شرق

شرکت گرماسازه شرق با تولید انواع بخاری تابشی های با کیفیت و پیشرفته تلاش می‌کند روز به‌ روز محصولاتی با عملکرد و بازدهی بهتر از قبل را روانه بازار کند. این مجموعه توانسته با دانش و تجربه کارشناسان و متخصصان بهترین سیستم‌های گرمایشی تابشی را برای محیط‌ های بزرگ و صنعتی طراحی و تولید کند. گرماسازه شرق آماده ارائه خدمات نصب و پس از فروش برای متقاضیان سیستم گرمایشی و تابشی است.

همچنین امکان نصب این سیستم‌ها در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتفع نظیر مبل و ... وجود دارد. با توجه‌ به شرایط نصب، این دستگاه‌ها هیچگونه فضای مفیدی را اشغال نکرده و یک شرایط مناسب را جهت ایجاد فضای گرم و دلچسب فراهم می‌کنند. ما به‌جرأت می‌توانیم بگوییم که سیستم گرمایشی گرماسازه با بالاترین راندمان و بازدهی گرما با بالاترین کیفیت در تمامی مدل‌ها، بدون شک یکی از بهترین برندهای ایران است.

    سیستم گرمایشی و تابشی

 

مزایای سیستم گرمایشی و تابشی گرماسازه شرق

  1. ایجاد دمای مورد نظر در کمترین زمان .
  2. کاهش مصرف سوخت و برق نسبت به سایر سیستم های گرمایشی تا 60% .
  3. پوشش گرما و دما در کل سالن و محیط به صورت یکنواخت
  4. ایجاد تمرکز گرما بر روی کف سالن .
  5. عدم اشغال فضای مفید کاری .
  6. امکان انتقال آسان دستگاه .
  7. نصب و راه ‌اندازی سریع
  8. امکان حرارت و گرم کردن سطح به صورت موضعی .
  9. منطقه‌بندی حرارتی بدون نیاز به تیغه‌ بندی
  10. امکان خاموش کردن در زمان تعطیلی
  11. تأمین گرمای فضاهای خاص مثل مساجد، سالن‌های ورزشی و مصلی‌ها
  12. امکان تهویه هوای بیشتر بدون هدر رفتن انرژی
  13. بازده بسیار بالای حرارتی
  14. اخذ استاندارد ISO 9001:2015
  15. دارنده استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا (CE) برای استاندارد BS-EN 416-1 برای سیستم های گرمایشی تابشی
  16. دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت
  17. دارای 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش .
  18. مهمترین مزیت سیستم گرمایشی و تابشی نسبت به سایر دستگاه ها وجود رفلکتور بالایی با دستگاه پیشرفته و به روز دنیا که دارای ۱۴ خم می باشد که با توجه به تعداد خم زیاد، ‌شکست گرمای بیشتر، منجر به تابش و انتقال گرمای بهتری نسبت به سیستم های مشابه می شود

  19. همچنین تک رنگ بودن مشعل، فن و لوله (که تمامی مشکی می‌باشد) و استیل بودن درب ورودی مشعل، به زیبایی مشعل و محیط شما کمک بسزایی می‌کند.
  20. (تمامی مدلهای نصب شده در سراسر ایران قابل رویت می باشد .)  
  21. دارای نصب رایگان.

 

با توجه ‌به مزایای ذکر شده می‌توان گفت که خرید گرمایشی و تابشی روشی مناسب برای بهینه‌سازی انرژی گرمایشی در کارخانجات بزرگ صنعتی و سالن‌های بزرگ است.

 

روش بهینه سازی انرژی با هیتر تابشی چیست؟

در روش انتقال حرارت به روش تابشی، انرژی کمتری به هوا می‌رود و اجسامی که چگالی بیشتر و رنگ تیره‌تری دارند، بیشترین انرژی حرارتی را دریافت می‌کنند. سیستم به این صورت کار می‌کند که در ابتدا انرژی به امواج الکترومغناطیسی تبدیل شده و بعد از اینکه امواج به سطح برخورد کردند به گرما تبدیل می‌شوند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر می‌خواهید گرما به منطقه خاصی نرسد می‌ توانید آنجا را از دید امواج خارج کنید تا انرژی صرف محیط‌های اضافی نشود.

  

نتیجه گیری

در گذشته سیستم‌های گرمایشی سنتی مثل موتورخانه یا هیترهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند که هر کدام از آنها با عملکردهای ضعیفی که داشتند باعث بروز مشکلاتی شدند. با ظهور سیستم گرمایشی و تابشی ها تحول شگرفی در سیستم گرمایشی به وجود آمد. امروزه یکی از بهینه‌ترین روش‌های تامین گرمایش فضاهای بزرگ و صنعتی خرید بخاری تابشی است.

نحوه عملکرد این دستگاه ها مانند خورشید است، به این صورت که انرژی گرمایی را به‌ صورت تابشی به اجسام و بدن انسان‌ها منتقل کرده و یک گرمای مطلوب ایجاد می‌کنند. کیفیت بالای انتقال گرما و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سیستم‌های گرمایشی تابشی است.

هیترهای تابشی گرماسازه شرق به‌ عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در کشور شناخته شده‌اند که با قدرت زیاد تولید گرما، سرعت عملکرد، ایمنی و عمر مفید بالا توانسته‌اند مصرف سوخت را به حداقل برسانند. شرکت گرماسازه شرق سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته و گزینه مناسبی برای دریافت مشاوره در مورد این سیستم گرمایشی است.

(تمامی مدلهای نصب شده در سراسر ایران قابل رویت می باشد.)

 


 

سوالات متداول

 

1. چرا سیستم گرمایشی و تابشی ؟

این نوع سیستم گرمایشی و تابشی به دلیل به صرفه بودن انرژی سوخت و برق تا 60% نسبت به سایر سیستم گرمایشی و ایجاد تمرکز گرما در محیط و فضای شما در کمترین زمان مقرون به صرفه می باشد.

 

2. گرمایش تابشی فضای باز چگونه عمل می کند ؟

در این سیستم گرمایشی و تابشی، گرم کردن هر دستگاه در فضای باز در باکس خود 5 متر از سمت راست و 5 متر از سمت چپ می باشد. وظیفه هر دستگاه گرم کردن حداقل 150 تا 200 متر مربع می باشد که گرما را به بهترین شکل ممکن انتقال می دهد.

 

نکته :  در منازل مسکونی به علت حرارت بالا و گاز CO2 استفاده نمی شود.

 

3. طول هیترهای تابشی چقدر است؟

سیستم های گرمایشی و تابشی در اندازه و سایزهای مختلف تولید می‌شوند. ولی در حالت کلی می‌توان گفت که کوچک‌ترین اندازه آن‌ها ۳ متر و بزرگ‌ترین ۱۵ متر است که با توجه‌ به نوع کاربرد هیتر و فضای محیط انتخاب می‌شوند.

 

4. نصب هیتر تابشی بر عهده چه کسی است؟

بعد از خرید هیتر تابشی خیالتان راحت باشد؛ چون متخصصین گرماسازه شرق خدمات نصب رایگان را به شما ارائه می‌دهند.

 

5. قیمت گرمایش تابشی چقدر است؟

هیتر تابشی مدل‌های مختلفی دارد و قیمت هر کدام با توجه‌ به اندازه و کاربرد آنها فرق دارد.

 

6. تفاوت گرمایش تابشی گرماسازه شرق با دیگر برندها چست؟

وجود رفلکتوری با 14 خم از مهمترین تفاوت هیتر تابشی گرماسازه شرق با دیگر گرماتاب ها میباشد. همچنین تولید محصول با بهترین مواد اولیه، کیفیت بالا، دقت بالا در مونتاژ و بالاترین دوره گارانتی از جمله تفاوت‌های مهم سیستم گرمایشی و تابشی گرماسازه شرق با دیگر محصولات مشابه است.  

  

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله  هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر تابشی چیست؟
هیتر تابشی چیست؟
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه ها

دکتر محمد ذره بینی
۲۷ اسفند ۱۴۰۰

با سلام اینجانب در صدد ساخت یک دستگاه ماشین تکمیل نساجی میباشم. در نظر است از سیستم تابشی جهت خشک نمودن پارچه آغشته شده به ماده شیمیائی استفاده گردد آیا میتوانید در صورت امکان اطلاعات لازم را در اختیا بنده جهت مطالعه و در صورت مناسب بودن خرید قرار دهید. قبلا از حسن همکاری شما تشکر مینمایم.

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. جهت مشاوره فنی، همکاران واحد فروش با شما تماس خواهند گرفت.

محمد زارعی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

میشه بفرمایید طول گرماتاب چقدر است؟ و در چه سایزهایی هستش؟

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

سیستم های گرمایشی و تابشی در اندازه و سایزهای مختلف تولید می‌شوند. ولی در حالت کلی می‌توان گفت که کوچک‌ترین اندازه آن‌ها ۳ متر و بزرگ‌ترین ۱۵ متر است.

نیما
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

ممنون بابت مطلب کاملتون. بسیار مفید و جامع بود

گرماسازه
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

سلام، با تشکر از شما دوست بزرگوار

mahdi
۱۵ تیر ۱۴۰۲

سلام، سالن مرغداری با ابعاد 49*24*9 متر دارم. برای این متراژ چقدر تجهیزات گرمایشی سقفی و هزینه لازم است؟

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام. جهت مشاوره فنی و راهنمایی های لازم برای خرید کارشناسان فروش با شما تماس خواهند گرفت.

محمدجواد حلاجیان
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با سلام مصرف برق گرمایش تابشی چقدر است؟

گرماسازه
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار برق گرمایش تابشی به صورت تکفاز با مصرف حداکثر ۱۰۰ وات است. آمپر آن هم در حدود 2 آمپر است. البته مصرف برق گرمایش تابشی بسیار کم می باشد.

جاهدی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه گرمایش تابشی چقدر هستش و ممنون میشم شرایط پرداخت را بفرمایید؟

گرماسازه
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

سلام خدمت شما جناب جاهدی عزیز. دستگاه گرمایش تابشی شامل 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد و برای شرایط پرداخت همکاران ما با شما جهت توضیحات کامل تر تماس خواهند گرفت.

پیام بگذارید.